Фељтон

Текстови

Балоном на небо

Први лет са српским ознакама изведен је 19. априла 1909. године. Фабри?ки инжењер Шерле у друштву госпо?е Ридингер, супруге власника фабрике, и капетана Милети?а узлетео је из Герстхофена на пробни лет са слободним балоном

Борис Циглић | 24. 08. 2009. у 00:00

Лет за Гиниса

У београдској кафани "Балкан", стецишту ?етника комита, 1911. скован план се набави аероплан, којим би се подржале акције против Турака у јужној Србији. Драгиша Стојадинови? без икаквог искуства сео у авион и полетео

Борис Циглић | 25. 08. 2009. у 00:00

Слетање у поток

Како је завршен лет Драгише Стојадинови?а: нагло окренем удесно и угасим мотор. Ипак је то било довољно да не налетим на хангар, ве? се сјурим у поток где је пао Симон

Борис Циглић | 26. 08. 2009. у 00:00

Олуја са севера

Следе?и аероплан приспео је у Србију 1. новембра: био је то Дукс-биплан који је у Русији по налогу српске владе купио архимандрит Михаило Урошеви?. У Скопљу формиран авијати?арски центар

Борис Циглић | 27. 08. 2009. у 00:00

Пети род војске

Решењем министра војног, војводе Радомира Путника, 24. децембра 1912. устројена је, у саставу инжењерије, Ваздухопловна команда, са седиштем у Нишу

Борис Циглић | 28. 08. 2009. у 00:00

Анри прва жртва

Време је било лепо. С мора је дувао топао ветар, док се на планинама Албаније и око аеродрома белео снег. Хладан ваздух са планина и онај с мора мешали су се на висини од преко 800 метара, колико су стварно били високи планински ланци којима је био окруже

Борис Циглић | 30. 08. 2009. у 00:00

Паника у Скадру

 Српски аероплани изазвали панику у Албанији. Ве?и број припадника одреда се разболео, а још се и излио Дрим и потопио летиелиште

Борис Циглић | 31. 08. 2009. у 00:00

Далеко од фронта

 Ваздухопловци заказали у рату с Бугарима. Разлози неуспеха Аеропланског одељења поред неповољних временских услова лежали су и у превеликој удаљености од зоне операција

Борис Циглић | 01. 09. 2009. у 00:00

Бугари - поражени

 Ваздухопловна команда је са својим танушним људским, техни?ким и материјалним ресурсима, упркос великим о?екивањима, одиграла тек симболи?ну улогу у балканским ратовима

Борис Циглић | 02. 09. 2009. у 00:00

Топови на Ведрина

 Француски авијати?ар Ведрин из Бе?а долетео у Београд. Он се смеје и живо говори француски, уме?у?и понеку српску ре? и при том помажу?и се живахним гестовима

Борис Циглић | 03. 09. 2009. у 00:00

Бомба испод крила

 Приликом но?ног напада у сајле код стајног трапа на једном аероплану зака?ила се бомба. Капетан Андре Мортир ослободио се зака?ене бомбе у ваздуху

Борис Циглић | 04. 09. 2009. у 00:00

Рат у ваздуху

Од појаве ескадриле на Бањици непријатељски авиони су знатно проредили своје летове изнад Београда. Српски пилоти оборили аустријски аероплан

Борис Циглић | 05. 09. 2009. у 00:00

Бомба из беса

 Француски авијати?ари су готово свакодневно узлетали у сусрет непријатељским аеропланима али су ретко били у прилици да их сустигну. Аустријски пилот бацио бомбу пред “Москву”

Борис Циглић | 06. 09. 2009. у 00:00

Рафал с неба

 Борбе у ваздуху изме?у српских и аустријских ваздухоплова. Сви аероплани ескадриле МФ.99С вратили су се безбедно на Бањицу.

Борис Циглић | 07. 09. 2009. у 00:00

Регент у авиону

 Након извршене смотре и разговора са мајором Витром и његовим људима, регент Александар Кара?ор?еви? је са капетаном Поланом извео полу?асовни лет изнад Београда

Борис Циглић | 08. 09. 2009. у 00:00