Фељтон

Текстови

Оловком на орла и змију

Са погледом на усамљена брда и црногорски крш развијао склоности за уметност. "Имао сам прилике да видим орла који је носио змију. Мислио сам: како је мо?ан орао, пошто је змија за мене један други, зли појам била...", се?ао се велики сликар својих де?а?к

| 01. 07. 2007. у 00:00

Сам на свом путу

Привла?или га Сезан, Ел Греко, Гоја, али никад није потпао ни под ?ији утицај. Једном приликом је то објаснио: Моје незнање са?увало ме од подражавања било кога. По доласку у Париз, прво отишао у Лувр на "поклоњење" ремек-делима светских сликара .

| 02. 07. 2007. у 00:00

Од Париза до Рима

Са само 20 година у?ествовао на групној изложби у париском Салону независних, а убрзо затим самостално излагао у Риму, у ?увеној Уметни?кој ку?и италијанске престонице

| 03. 07. 2007. у 00:00

Ослонац мајци

Као најстарије дете, Петар је био ослонац мајци и целој породици. Иако је тешко живео у Паризу, ?есто је својим најмилијима слао пакете и налазио на?ина да им помогне. Колико му је сликарство пружало смисао живота, толико су му породи?не туге задавале ран

| 04. 07. 2007. у 00:00

Сусрет са смрћу

Одмах по окупацији Немци су Лубарду заробили код Тополе и спровели у логор Кремс-Сталаг. Захваљују?и својим друговима избегао стрељање. Дане у нема?ком затвору настојао да прекрати сликају?и и раде?и илустрације за логорашки лист "Наши дани".

| 05. 07. 2007. у 00:00

Бразил му се поклонио

Самосталном антологијском изложбом у београдској галерији УЛУС 1951. пресудно утицао на токове послератне уметности, а на Бијеналу у Сао Паулу постигао успех какав ниједан наш уметник пре њега није доживео. Хенри Мур оценио да Бијенале у Бразилу није пока

| 06. 07. 2007. у 00:00

Дете са седом косом

У току две године успео да се разведе и поново вен?а са супругом Вером, која је имала необјашњив утицај на великог сликара. Своју сликарску оставштину, годину дана пред смрт, Лубарда поклонио Београду - на ?ување и излагање

| 07. 07. 2007. у 00:00