Фељтон
Текстови
Оловком на орла и змију
Са погледом на усамљена брда и црногорски крш развијао склоности за уметност. "Имао сам прилике да видим орла који је носио змију. Мислио сам: како је мо?ан орао, пошто је змија за мене један други, зли појам била...", се?ао се велики сликар својих де?а?к
Сам на свом путу
Привла?или га Сезан, Ел Греко, Гоја, али никад није потпао ни под ?ији утицај. Једном приликом је то објаснио: Моје незнање са?увало ме од подражавања било кога. По доласку у Париз, прво отишао у Лувр на "поклоњење" ремек-делима светских сликара .
Од Париза до Рима
Са само 20 година у?ествовао на групној изложби у париском Салону независних, а убрзо затим самостално излагао у Риму, у ?увеној Уметни?кој ку?и италијанске престонице
Ослонац мајци
Као најстарије дете, Петар је био ослонац мајци и целој породици. Иако је тешко живео у Паризу, ?есто је својим најмилијима слао пакете и налазио на?ина да им помогне. Колико му је сликарство пружало смисао живота, толико су му породи?не туге задавале ран
Сусрет са смрћу
Одмах по окупацији Немци су Лубарду заробили код Тополе и спровели у логор Кремс-Сталаг. Захваљују?и својим друговима избегао стрељање. Дане у нема?ком затвору настојао да прекрати сликају?и и раде?и илустрације за логорашки лист "Наши дани".
Бразил му се поклонио
Самосталном антологијском изложбом у београдској галерији УЛУС 1951. пресудно утицао на токове послератне уметности, а на Бијеналу у Сао Паулу постигао успех какав ниједан наш уметник пре њега није доживео. Хенри Мур оценио да Бијенале у Бразилу није пока
Дете са седом косом
У току две године успео да се разведе и поново вен?а са супругом Вером, која је имала необјашњив утицај на великог сликара. Своју сликарску оставштину, годину дана пред смрт, Лубарда поклонио Београду - на ?ување и излагање