МАЊЕ СОКА, ИСТА ЦЕНА: "Ремикса" све мање у флашици, у "Књаз Милошу" кажу - криви су фрижидери

Б. Ца.

20. 05. 2021. у 12:19

ТРЕНД да прехрамбени производи из године у годину све масовније излазе из стандардне амбалаже константно се наставља.

МАЊЕ СОКА, ИСТА ЦЕНА: Ремикса све мање у флашици, у Књаз Милошу кажу - криви су фрижидери

Фото: И. Маринковић

Сада се са чоколада, супа, кекса, прелио и на сокове и воду. Док произвођачи углавном кажу да је у питању искључиво ослушкивање потреба тржишта, купци и удружења која се баве заштитом потрошача сматрају да је то још један начин да буду обманути и да им се поскупљење "увије у обланду".

Према речима читалаца "Потрочашке кропе", они су већ навикли да им уз бурек зафали неколико гутљаја јогурта, јер се некадашња чаша од 200 милилитара смањила на 180 грама. Стара боца од литра, постала је нова - од 900 грама. Ипак, изненадило их је, како кажу, када су на рафовима видели сокове уместо од уобичајених пола литра - напуњених са 475 милилитара!

- Било ми је смешно, али ме и изнервирало када сам приметила да флашице сокова "ремикс" које пуни "Књаз Милош", немају 0,5, већ 0,475 литара - каже Ивана Тодоровић из Београда. - Питам се где је нестало оних 25 милилитара! После списка производа који су "смршали", сада су калирали и сокови. А не видим да је ту нову амбалажу и смањење пратила и нижа цена. Напротив, сокови светски познатих произвођача, газирани и укуса попут домаћег, у већим флашицама чак су и јефтинији од нашег.

"КЊАЗ МИЛОШ": КРИВИ СУ ФРИЖИДЕРИ

КАО компанија која прати иновације и трендове на тржишту, "Књаз Милош" је редизајнирао целокупан РеМикс Књаз портфолио, са жељом да атрактивнијом амбалажом додатно нагласи супериоран квалитет производа, базиран на изузетно високом садржају воћног сока - кажу из ове компаније. - Редизајн амбалаже обухватио је и промену облика флаше, која је сада елегантног облика са уским, дугуљастим грлом. Да би нова флаша садржала тачно 0,5 литара пића, као пре редизајна, морала би да буде виша, због чега не би могла да се уклопи у стандардна продајна места - "Књазове" расхладне витрине и расхладне витрине продајних објеката, што би спречило да напитак буде доступан свим потрошачима. Како у "Књазу" кажу, прате актуелне светске стандарде, а бројни су примери паковања од 335 или 475 милилитара како у свету, тако и код нас. Осим тога, веле, нова запремина транспарентно је исказана на амбалажи.

Како потрошачи говоре, осим сока "ремикс", стандардну амбалажу замениле су и класичне боце киселе воде. Тако је уместо бивше флаше од два литра, минерална вода сипана у боцу од 1,75, а литар и по воде такође је отишао у историју. Сада се продају измењене од 1,2 литра.

- Најгоре је што већина људи не примети разлику, јер је наоко амбалажа готово иста - каже Рајко Петровић из Крагујевца.

Фото: И. Маринковић

- Да је садржаја мање, може да се види само ако се пажљиво гледа етикета и чита декларација. Вероватно бисмо тада могли да установимо да нам се кроз те нове амбалаже, разне флаше занимљивог дизајна, не нуди само визуелни доживљај, како се произвођачи често правдају, већ мање производа који плаћамо, а што је већини купаца на првом месту.

ДОГОВАРАЊЕ

РАДИ се о картелском споразумевању око цена, где произвођачи, по договору, у циклусима прелазе на мању масу - каже Предраг Богосављевић (ПЗП). - Такав је био случај са млеком и млечним производима, који су плански задржали амбалажу а смањили масу, или са хлебом чија је некадашња стандардна тежина била 600 грама, а сада се тек понекад може наћи од пола килограма.

Према речима Петра Богосављевића из Покрета за заштиту потрошача (ПЗП), тенденција не само наших већ и светских произвођача је да смањују нето масу, уз задржавање исте, или готово исте амбалаже. Сматра да грађани самим тим што очекују да ће добити уобичајену количину, заправо бивају обманути.

- Вероватно нема много људи који ће сваку флашицу или паковање да ишчитају од почетка до краја и провере да случајно није маса сада мања него раније - каже Богосављевић. - Трговци и фирме играју на ту карту, па се такви гестови могу сматрати ситним преварним радњама.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ИЛОН МАСК ПОДЕЛИО СНИМАК ИСТИНЕ: НАТО је бомбардовао Београд како би распарчао Србију (ВИДЕО)

ИЛОН МАСК ПОДЕЛИО СНИМАК ИСТИНЕ: "НАТО је бомбардовао Београд како би распарчао Србију" (ВИДЕО)

МИЛИЈАРДЕР Илон Маск, власник Тесле, "Спејс Икса", друштвене платформе Икс, поделио је на свом профилу говор у којем Џефри Сакс прича о нелегалном бомбардовању Србије од стране НАТО-а.

12. 11. 2024. у 15:47

НАЈВЕЋИ ЈАТАК ЗЕМУНАЦА Она је била последња линије одбране клана - у кући крила килограме кокаина, а онда им пресудила

НАЈВЕЋИ ЈАТАК "ЗЕМУНАЦА" Она је била последња линије одбране клана - у кући крила килограме кокаина, а онда им пресудила

ПОСЛЕ убиства Ђинђића, она се представљала као Зорица Весић и купила је салаш у месту Путинци, где се једно време скривао врх земунског клана.

13. 11. 2024. у 10:23

Коментари (2)

ПОСЛЕДЊА ЖЕЉА БЕКИМА ФЕХМИУА: Само најужа породица је знала за њу - прекршили су закон да би је испунили