"ГЛОБАЛ ТАЈМС": Зашто западни медији критикују кинеске компаније које спонзоришу Еуро 24

Предраг Стојковић
Предраг Стојковић

03. 07. 2024. у 21:22

МЕЂУ 13 званичних главних спонзора Еура 24, пет су кинеске компаније - "Хајсенс", "Алипаи", "Виво", "Алиекпрес" и БИД - а то одражава повећање утицаја компанија из Кине, пише у уводнику лист "Глобал тајмс".

ГЛОБАЛ ТАЈМС: Зашто западни медији критикују кинеске компаније које спонзоришу Еуро 24

Фото АП

Међутим, неки немачки медији у томе виде "геополитичке стратегије Пекинга" и иду тако далеко да критикују УЕФА зато што "поставља економске интересе изнад политичких и друштвених циљева."

По тој логици, наставља овај кинески медиј, преношење утакмица са европског првенства у Кини могло би се тумачити као ширење геополитичког утицаја Европе, додајући да су такве политичке интерпретације једноставно апсурдне.

Западни погледи из ригидне идеолошке перспективе на кинеске компаније које спонзоришу европски фудбалски шампионат не само да разоткривају ароганцију, већ и европски недостатак самопоуздања. Савремени фудбал је рођен у Европи. Управо у Европи постоји широка фудбалска култура и фудбал овде има огромну публику.

Осим тога, европско првенство је одавно прерасло у глобални догађај. Статистика показује да је број кинеских навијача који прате овогодишњи Еуро већи од оног у Немачкој, која је домаћин првенства.

Кинеска предузећа, која су партнери са УЕФА, виде Еуро као прилику за веће присуство на европском тржишту. То су зреле мултинационалне корпорације, са мноштвом тржишних признања и веома напредним технологијама. Да ли то значи, пита се овај кинески лист, да би западни медији били срећни да кинеске компаније игноришу Еуро?

За разлику од немачких медија, УЕФА, која је организатор Еура, гледа различито на овај догађај. У ствари, УЕФА наглашава да европско првенство у фудбалу привлачи "неке од највећих светских брендова и компанија", што промовише фудбал и значајно повећава приходе од овог спорта. То су једноставно чињенице, констатује "Глобал тајмс".

За разлику од традиционалног спонзорства, кинеске компаније имају другачији поглед на сарадњу са УЕФА. На пример, компанија БИД је обезбедила службена возила за европско првенство, а "Виво" званичне телефоне шампионата. "Хајсенсе" пружа техничку подршку са својим АИ платформама, што омогућава бољи квалитет слике. Корпарација "Алипаи" је увела нови начин плаћања путем скенирања, који користе и мали штандови са сладоледом све до великих ланаца ресторана. Од овакве сарадње сви имају користи, и УЕФА, и европске и кинеске компаније, као и љубитељи фудбала.

FOTO: Tanjug/AP

ПОСЛЕДИЦЕ ЕКОНОМСКЕ ГЛОБАЛИЗАЦИЈЕ У КОЈОЈ ЕВРОПА ГУБИ ТЛО ПОД НОГАМА

Потребно је, сматра овај кинески медиј, пробушити ову "информативну чауру", коју се пажљиво конструисали западни медији. На европском шампионату присутно је пет кинеских компанија, у поређењу са свега три из Немачке, што код неупућених ствара утисак да предузећа из Кине потискују немачка. Али, УЕФА и европско првенство су од почетка отворени за глобалне спонзоре. Доминацију америчких и европских најпре су потиснуле јапанске и јужнокорејске компаније, после кинеске, што је последица економске глобализације.

Рекламе и спонзорство су само део корпоративних пословних стратегија. Потреба нових компанија из иностранства за рекламом је природно већа него код етаблираних европских компанија.

Такође, кинеске компаније су се увек истицале у такозваним локализованим операцијама. БИД је најавио отварање фабрике у Мађарској, "Хисенсе" има скоро 10.000 запослених у Европи, уз пет производних база и шест центара за истраживање и развој.

Као и европско фудбалско првенство, и Европа је за њих само платформа, а оваква улагања су заправо признање Европи.

Спорт је активност без граница, која не би требало да буде ограничена геополитиком или идеологијом. Европска првенства у фудбалу посебно воли млада и елитна публика у Кини.

У кинеском друштву се никада не може ћути да је ово фудбалско првенство део "глобалне геополитичке стратешке шаховске игре Европе."

На Еуру 24, наклоност навијача стичу тимови који дају све од себе и срчано се боре. Као и у сваком другом послу, награђује се смелост, жеља за борбом и победом.

Они који критикују кинеске компаније, примећује овај лист, требало би заправо да негују тај драгоцени борбени дух, који прихвата нормалну конкуренцију, уместо што, чим почну да губе, оптужују противнике да варају.

У овој трци, резултат није нужно игра са нултом сумом, у којој победник узима све, закључује "Глобал тајмс". Напротив, требало би да сарадња и поштено такмичење доносе корист свима.

(rt.rs)

БОНУС ВИДЕО - РУСКА АРТИЉЕРИЈА НА ДЕЛУ: Јединица гађала положаје украјинске војске на фронту у Херсону

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
АКО ПОБЕДИМ, ПОНИШТИЋУ ТУ ОДЛУКУ! Марин Ле Пен уздрмала Кијев, обећала све мању подршку Украјини

АКО ПОБЕДИМ, ПОНИШТИЋУ ТУ ОДЛУКУ! Марин Ле Пен уздрмала Кијев, обећала све мању подршку Украјини

ДОК Украјина губи територију у рату против Русије, изгледа да ће подршка једном од највећих присталица Кијева ослабити ако крајња десница дође на власт на француским парламентарним изборима у недељу.

05. 07. 2024. у 20:12

СВАКО КО СЕ ТОМЕ ПРОТИВИ ПОДРЖАВА ЗЛО Такер Карлсон: Орбан је једини лидер који покушава да заустави уништење Украјине

"СВАКО КО СЕ ТОМЕ ПРОТИВИ ПОДРЖАВА ЗЛО" Такер Карлсон: Орбан је једини лидер који покушава да заустави уништење Украјине

АМЕРИЧКИ новинар Такер Карлсон оценио је данас да је мађарски премијер Виктор Орбан једини европски лидер који покушава да заустави потпуно уништење Украјине.

06. 07. 2024. у 07:58

Коментари (0)

НИЈЕ САМО КОЛЕНО ПРОБЛЕМ! Новак Ђоковић открио и ово на Вимблдону!