ПОПУСТ САМО ЗА НАЈМАЊЕ БРОЈЕВЕ: Трговци сезонско снижење користе да се реше залиха
ТРГОВЦИ се досетили како да сезонско снижење искористе да би се решили залиха и остварили добро зараду. Потрошачи се све више жале да на попусту не могу да нађу одговарајућу величину одеће, јер у понуди има само најмањих и највећих бројева, као што су ХХS, ХS, ХХL и ХL. У Националној организацији потрошача Србије (НОПС) наводе да се током снижења све више потенцирају производи који одговарају мањем броју грађана.
- То су углавном веома велике или изузетно мале величине - каже за "Новости" Марко Драгић из НОПС-а. - Трговци то раде да би и даље имали велику зараду на роби који се највише продаје, а истовремено се ослободили залиха производа за којима је мања тражња. Притом, искористе и да кроз рекламу о великим попустима привику већи број потрошача.
Он објашњава да таква пракса не спада у прекршај, већ је то маркетиншки трик и мамац за купце. Како указује, потрошачи су, од 25. децембра када је кренуло сезонско снижење и током празничне шопинг грознице, највише притужби имали на то што попусти нису били реални.
- Висина снижења која је назначена није била исправно обрачуната - објашњава Драгић. - Осим тога, веома мали број производа је био на попусту који је оглашен. Најмање једна петина робе мора да буде обухваћена висином снижења која је назначена. Ако је понуђена роба у занемарљивој количини или са циљем да се потрошач наводи на куповину друге врсте производа, онда је то прекршај.
Како наводи, млађа популација има више приговора на онлајн куповину, а старија за шопинг у продајним објектима. Многе купохоличаре привукла је оглашена висина снижења, па нису водили рачуна да одаберу производ који им одговара. Читатељка "Новости" Марија Васић из Београда пазарила је ћебе у продавници, али када је дошла кући схватила је да је узела мању величину од оне која јој је потребна.
- Када сам отишла да заменим, продавачица је одбила - пожалила се Васићева. - Када сам стигла кући и отворила, одмах сам схватила да сам направила грешку и да ми треба веће ћебе. То сам и рекла продавачици, међутим она није хтела да га замени.
У НОПС-у објашњавају да трговац према закону није у обавези да замени производ нити да врати новац, ако је он исправан и без грешке, а купац то тражи због неодговорајуће боје или величине или се једноставно предомислио и жели нешто друго.
- То је питање добре воље трговца и пословне праксе компаније - прецизира Драгић. - Тако да већина њих излази у сусрет потрошачима и омогућава им да замене производ или им враћа новац. То раде у настојању да сачувају купце.
Ситуација је другачија када је у питању онлајн куповина. Уколико потрошачи пазаре путем интернета, онда имају право да одустану од куповине без икаквог образложења у року од 14 дана.
ИНСПЕКЦИЈА НЕДОВОЉНО КОНТРОЛИШЕ
ТОКОМ сезонских снижења бројне су преваре продаваца, а мало је правих попуста. Када потрошачи уоче било коју злоупотребу то могу да пријаве тржишној инспекцији или организацијама за заштиту потрошача. Како наводе у НОПС-у, инспекција недовољно контролише трговце током сезонског снижења. Није познато да је неко санкционисан због кршења прописа који се односе на попусте. Зато је савет купцима да буду опрезни како би избегли замке трговаца.
ИЛОН МАСК ПОДЕЛИО СНИМАК ИСТИНЕ: "НАТО је бомбардовао Београд како би распарчао Србију" (ВИДЕО)
МИЛИЈАРДЕР Илон Маск, власник Тесле, "Спејс Икса", друштвене платформе Икс, поделио је на свом профилу говор у којем Џефри Сакс прича о нелегалном бомбардовању Србије од стране НАТО-а.
12. 11. 2024. у 15:47
"ГЛАВНА ТЕМА ЈЕ ДА ЛИ ЋЕ МОСКВА БИТИ ГАЂАНА" Велико упозорење Вучића: Свет се креће по ивици амбиса!
ПРЕДСЕДНИК Србије Александар Вучић обратио се јавности после говора на Самиту КОП29 у Азербејџану.
12. 11. 2024. у 12:33
КО ЈЕ ЈАЧИ - НАТО ИЛИ РУСИЈА? Истраживање открива ко има моћнију војску: "Две стране имају паритет само у једном погледу"
ПИТАЊЕ које занима многе добило одговор.
11. 11. 2024. у 22:35
Коментари (0)