ЗБОГ ЧЕГА СЕ ЗАТВАРАЈУ ШАЛТЕРИ У БАНКАМА: Број експозитура банака, последњих 10 година смањен за више од 40 одсто
ЈОШ једна банка је пре неколико дана затворила шалтере своје највеће експозитуре у центру Београда за уобичајене трансакције грађана, такозване уплате и исплате. Сада су им тамо на располагању саветници за комплексније финансијске услуге, кредите и осигурања, а за остале једноставне послове, мораће да се побрину сами, или потраже неку другу филијалу.
Тренд дигитализације, када се клијенти усмеравају да све што могу обављају сами са својих телефона, таблета и рачунара, траје већ годинама, а последњих месеци нарочито је упадљив. Како грађани коментаришу, то заправо значи да ће уз све веће провизије сами обављати банкарске послове. Да није у питању само утисак, сведоче и подаци Народне банке Србије, по којима је за деценију број експозитура самањен за око 40 процената.
У Централној банци напомињу да процес дигитализације није у значајној мери утицао на пословне политике банака, као ни на број филијала и запослених у банкама. Нарочито јер је за деценију смањен број банака за 10.
- Конкретно, поредећи период од 2012. године, број филијала се смањио са 2.243, у децембру 2012, на 1.627 пет година касније - кажу у НБС. - Прошле године је било 1.552, а сада их има 1.401. Упоредо, гледајући број запослених на нивоу банкарског сектора од 2012, број радника се смањио за 6.312. Пре десет година било је запослено 28.394 банкара, а пет година касније - 23.055.
Прошле године у јулу, било је за још око 2.500 радника мање, а ове године у експозитурама 22 банке, запослено је 22.082 људи.
- За протеклих 10 година број банака се смањио за десет - објашњавају у НБС. - У децембру 2012. године их је било 32. За последњих пет година број банака је за седам мањи - објашњавају у НБС. - Од јула прошле године - за још две, када су пословале 24 финансијске установе. Укрупњавање банака у Републици Србији није довело до смањења квалитета финансијских услуга банака.
Према речима Владимира Васића, генералног секретара Удружења банака Србије неће бити укинут рад са клијентима, као и да трендове диктирају управо потребе корисника.
- Само за две године, од краја 2019. до краја 2021. за милион грађана је повећан број корисника електронских банкарских апликација - каже Васић. - Да се смањи број шалтера утицало је то што све више послова грађани обављају сами. Тиме штеде и новац и време, јер су свакако мање провизије, за плаћање мобилним телефоном, него на шалтеру банке. Код нас, међутим, постоји велики број старијих клијената, пензионера који за већину послова одлазе у експозитуре и свакако ће овај микс оба модела трајати још.
ПОСЛОВНИЦЕ И ЗА ТРАНСАКЦИЈЕ
УПРКОС примени нових технологија, комуникација са клијентима и начин пружања услуга, као и до сада зависи од банака, кажу у НБС. Највећи број банака, осим оних које свој пословни модел заснивају на дигиталном банкарству од оснивања, и даље ће имати експозитуре у којима је могуће обавити исплате и уплате.
Препоручујемо
ЕКОНОМСКА КРИЗА У НЕМАЧКОЈ: Пакет против инфлације износиће 13 милијарди евра
07. 09. 2022. у 17:48
ВОЈСКА СРБИЈЕ: Пешадијске јединице у одбрани и нападу - одржана интензивна обука (ФОТО)
07. 09. 2022. у 09:34
ПРЕД НАМА СУ ТРИ ВЕЛИКА ПРАЗНИКА У НИЗУ: Сутра је Крстовдан - ове обичаје би требало да испоштујете
СРПСКА православна црква (СПЦ) сутра слави Крстовдан, као успомену на прве хришћане који су примили веру на самом почетку хришћанске проповеди. Потом следи Богојављење, па Јовањдан.
17. 01. 2025. у 15:55
"ЉУДИ ЋЕ УМРЕТИ" Ватрогасци недељама пре ужаса у Лос Анђелесу упозоравали на најгори сценарио
МАЊЕ од месец дана пре него што су пожари захватили Лос Анђелес, група искусних ватрогасаца окупила се на Градском већу како би тражили већа средства.
15. 01. 2025. у 14:03
ФИЈАСКО У САД: Тестирали НАЈМОЋНИЈУ ракету, летелици испао део - РАСПАЛА се (ВИДЕО)
Извршни директор компаније Илон Маск на платформи Икс је објаснио да је прелиминарна анализа указала на цурење горива које је узроковало повећање притиска изнад зида мотора.
17. 01. 2025. у 14:48
Коментари (0)