ГРАЂАНИ СЕ ЖАЛЕ - ОСТАЈЕМО БЕЗ РОБЕ: Све популарнија онлајн куповина довела до проблема са поруџбинама које стижу на кућну адресу

Е. Б. ТАЛИЈАН

09. 08. 2021. у 07:18

ОНЛАЈН трговина у Србији доживела је експанзију током пандемије вируса корона, али је то довело до проблема у достави на кућну адресу, па се увећао број жалби због кашњења, неиспоручивања или оштећења робе.

ГРАЂАНИ СЕ ЖАЛЕ - ОСТАЈЕМО БЕЗ РОБЕ: Све популарнија онлајн куповина довела до проблема са поруџбинама које стижу на кућну адресу

Фото Shutterstock

Иако су тешкоће у овој области исте годинама, грађани још нису добро упознати са својим правима.

Потрошачи који су преко интернета пазарили производе имају право да раскину уговор ако рок за испоруку није испоштован, а трговац је у обавези да врати новац у периоду од три дана. У Националној организацији потрошача Србије (НОПС) истичу да је скок онлајн куповине током пандемије довео до преоптерећености курирских служби.

- Законски рок за испоруку је 30 дана, осим ако није другачије договорено - објашњава Младен Алфировић из Националне организације потрошача Србије.

- Уколико га трговац не испоштује, уговор се раскида, осим ако купац не остави додатни рок за испуњење обавезе. Ако трговац ни тада не обави доставу, уговор се аутоматски раскида.

Уколико потрошачи не желе да остављају додатни рок за испоруку, онда морају писаним или електронским путем да обавесте продавца да је уговор о продаји раскинут због непоштовања рока испоруке према Закону о заштити потрошача. Могу да оставе и број рачуна на који желе да им се уплати новац, како би се процедуре око повраћаја олакшале и убрзале. Ако продавац не враћа новац у законском року до три дана или купац не може да ступи у контакт са њим, онда о свему треба да обавести инспекцију.

Купци треба да воде рачуна и да ли робу доставља трговац или курирска служба, јер се у зависности од тога разликују и њихова права. Уколико испоруку обавља служба доставе компаније од које је производ купљен, потрошач има право да у присуству достављача отвори пакет, провери шта је добио и најбоље је да на лицу места пријави сваки недостатак. Има право и да одбије да прими производ уколико уочи видљиво оштећење.

- У ситуацији када курирска служба коју је ангажовао трговац доставља робу, потрошач нема могућности да направи такав увид - истиче Алфировић.

- Тада купац, ако амбалажа није оштећена споља, мора да потпише да је робу примио у исправном стању. Тек онда може да отвори пакет и ако види да има неких недостатака, у року од 24 сата, треба да уложи приговор и курирској служби и трговцу. Тај рок је измишљен и злоупотребљава се, јер према Закону о облигационим односима рок је осам дана да се производ прегледа, и да се о видљивдим недостацима обавести трговац.

ДУПЛИРАН БРОЈ

БРОЈ онлајн куповина у Србији лане је износио 14,3 милиона, што је дупло више него 2019, када их је било седам милиона. Највећи раст имале су онлајн продавнице које су продавале спортску опрему и реквизите, затим е-трговци технике и малих кућних апарата, хране, као и сервиси за доставу.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ПРВИ СНИМЦИ УКРАЈИНСКОГ НАПАДА НА РИЛСК: Најмање шест мртвих и десетине повређених, горе аутомобили (ВИДЕО)

ПРВИ СНИМЦИ УКРАЈИНСКОГ НАПАДА НА РИЛСК: Најмање шест мртвих и десетине повређених, горе аутомобили (ВИДЕО)

ШЕСТ особа, међу којима и једно дете, убијено је у Рилску, у области Курск, као резултат ракетног удара украјинских оружаних снага, саопштио је вршилац дужности гувернера Курске области Александар Хинштајн.

20. 12. 2024. у 17:07

Коментари (2)

КАКВА БОМБА У БАЊАЛУЦИ! Борац довео највећу икону босанскохерцеговачког фудбала