ВИШЕ НАШЕ МУЗИКЕ НА РАДИЈУ И ТВ: Препознати и подржати домаће музичко стваралаштво
НАЈВЕЋИ изазов за креативне индустрије у Србији јесте променити однос јавности и институција према интелектуалном власништву, процесима креативног рада и досега уложеног труда у друштву, али и увођење политика које ће подржати развој и самоодрживост домаћег стваралаштва, као и положај и статус самосталних уметника, закључак је панела „Домаће музичко стваралаштво“ који је одржан у Привредној комори Србије (ПКС), у организацији Удружења за креативну индустрију.
Oвај панел, један у низу у оквиру серије дискусија под називом „Изазови креативне индустрије“, посебно се бавио проблемима и изазовима Домаћег музичког стваралаштва (ДМС). Учесници су предложили дефиницију ДМС која подразумева да је Домаће музичко стваралаштво оно које је компоновао држављанин Србије и у чијем стварању је учествовало бар још двоје наших држављана из неке од категорија: текстописац, аранжер, извођач, продукција.
Модератор панела је била Ана Станић, председница Групације музичких извођача и музичких аутора у ПКС, a у дискусији су учествовали Маја Раковиц, потпредседница Групације радиодифузије у ПКС и власница Накси Радија, Жељко Васић, представник Удружења композитора Србије, Дејан Манајловић, директор СОКОЈ-а и Родољуб Стојановић, замwеник председника Групације музичке индустрије ПКС.
Приоритет организације панела посвећених креативној индустрији, како је истакнуто у ПКС, јесте да се расветле и јасно представе проблеми које ствара пиратерија – крађа производа стваралаштва, затим недовољна свест о подржавању домаћег стваралаштва и спора измена закона и пореских политика. За достизање ових циљева неопходна је сарадња са институцијама Републике Србије, министарствима надлежним за културу, образовање, привреду и финансије. Потребна је и подршка свих репрезентативних удружења, као и мобилизација свих извођача и аутора за подршку регулисања пословања. Културна добра и сервиси обухватају вредности, идентитет и значења која превазилазе њихову стриктно комерцијалну вредност и као таква су обухваћена УНЕСЦО-вом конвенцијом о заштити и промоцији различитости културног израза.
Треба нам музички центар Србије
„За достизање самоодрживости музичке индустрије Србије прво се мора променити однос према присутности ДМС у медијима, са посебним освртом ка новијем садржају како би се одржавала здрава унутрашња конкуренција, морају се увести минималне квоте емитовања домаћег музичког стваралаштва за јавне сервисе, као и законске обавезе за расподелу јавних средстава и добара тако да се заштити овај вид креативног рада, а неопходно је радити и на отварању музичког центра Србије који би промовисао развој домаће музичке индустрије у земљи и свету“, сагласни су учесници панела.
БРОЈКЕ
Удружење за креативну индустрију ПКС окупља преко 4.000 предузећа, више од 8.000 предузетника, док укупан број правних субјеката у креативној индустрији превазилази 21.000
Препоручујемо
КАНДИДАТ ЗА РУМУНСКОГ ПРЕДСЕДНИКА ЂОРЂЕСКУ: Украјина је измишљена држава, биће подељена сто посто
КАНДИДАТ за председника Румуније Калин Ђорђеску изјавио је да је Украјина „измишљена држава“ коју ће поделити суседи.
30. 01. 2025. у 13:44
БРИТАНСКИ ЕКСПЕРТ: Имамо посла са дилетантом – Зеленски не може да поднесе да је крај
ШЕФ украјинског режима Владимир Зеленски подсвесно не може да прихвати тему повлачења украјинских снага у зони борбених дејстава, изјавио је британски војни аналитичар Александар Меркурис
30. 01. 2025. у 07:58
РАСКИД ПОСЛЕ СМРТИ ПРИЈАТЕЉА: Последње појављивање Дачићевог сина са девојком
НАКОН тога Милица се углавном сама појављивала на разним догађајима, кад је и почело да се шушка да је њиховој љубави дошао крај, јер раније никада није био случај да се певачица појави сама на јавном месту.
29. 01. 2025. у 18:41
Коментари (0)