РОДИТЕЉИ деце смртно страдале на пешачким прелазима широм Србије договорили су се да покрену масовну акцију за хитну измену Закона о безбедности саобраћаја на путевима и Кривичног законика. Ова одлука је донета после, четвртог по реду, протестног скупа у Крагујевцу, код пешачког прелаза где је, 7. децембра 2022. године, погинула девојчица Николина Јанковић због бахате вожње неодговорног возача, а међу организаторима захтева је и њена мајка Вера.
Ako bude bio usvojen zakon, verovatno neće važiti za sinove bogatih i moćnih očeva. Neko će za isto delo da dobije 10 godina zatvora a neko 12 meseci kućnog pritvora...
Upravo tako. Jednom mora da se to preseče i kaže dosta. Uvek je u kriminalogiji sporna razlika između klasičnog ubistva i posledice saobraćajne nesreće...jer u klasičnom ubistvu postoji MOTIV, a kod saobraćajne nesreće ga nema. I to je "olakšavajuća okolnost"? Plač je isti, gubitak je isti, tuga je ista, nesreća za porodicu je ista...zašto bi kazna bila 2-3 put a blaža?
Dajte više da donesemo normalne zakone i da se uredi ova naša napaćena zemlja. Malo li je što nas pritiskaju sa svih strana, još i sami sebe ubijamo iz čistog hira .
Tačno je da smrtni ishod i klasično ubistvo razlikuje (ne)postojanje motiva, ali je mnogo više zajedničkog među njima. U oba slučaja često postoji predumišljaj, jer se za volan pijan ili drogiran seda namerno, gas gazi do poda namerno, skoro svi prekršaji rade namerno, a smrtna posledica u takvim slučajevima je uzročno - posledično vezana sa tim namerama. Mnogi, vezaši, uticajni i moćni pojedinci i "tatini sinovi" su se glatko izvlačili na tu nelogičnu, ogromnu razliku u zaprećenim kaznama za smrt u saobraćaju i smrt u klasičnom kriminalu. A život je jednako ugašen - nečijom opasnom namerom.
Разумем бол родбине за настрадалима али већи део предложених измена закона је погрешан. Наиме, увођење оваквих ограничења је "казна" за све возаче, стварање гужве, веће загађење, ... а бахати ће да раде шта и до сада. Једино целисходно је кажњавати њих а не пооштравати услове за све!
СРБИЈУ у наредном периоду очекује хладни талас са даљим захлађењем, падом температуре и појачаним ветром. Метеоролог Недељко Тодоровић најавио је и снег.
КАДА је мајор Вилијам Дикин 28. маја 1943. године је слетеоу Југославију усред нове, свеобухватне немачке операције против партизана, чији је циљ био потпуно уништење парти- занских снага: Fall Schwartz (Пета непријатељска офанзива).
ПОРОДИЦА Јаснић из Лешка, Марија, Радосав и Борко, младић са сметњама у развоју, која поред нове, живи у старој оронулој кући, у којој нема основних услова за живот, добиће нови смештај како би овај младић имао адекватне услове .
ОД једанаесторо деце, у породици Вуковић петоро су школарци, који ће убудуће добијати по 5.000 динара, кроз ужински додатак, коју је као једну од мера помоћи усвојила Влада Србије. Њима и њиховим родитељима ова помоћ значи бар једну бригу мање, јер ће бити лакше набавити одећу, обућу, прибор, опрему...
Borča
07.02.2023. 16:17
Ako bude bio usvojen zakon, verovatno neće važiti za sinove bogatih i moćnih očeva. Neko će za isto delo da dobije 10 godina zatvora a neko 12 meseci kućnog pritvora...
Boris Matić
07.02.2023. 16:49
Upravo tako. Jednom mora da se to preseče i kaže dosta. Uvek je u kriminalogiji sporna razlika između klasičnog ubistva i posledice saobraćajne nesreće...jer u klasičnom ubistvu postoji MOTIV, a kod saobraćajne nesreće ga nema. I to je "olakšavajuća okolnost"? Plač je isti, gubitak je isti, tuga je ista, nesreća za porodicu je ista...zašto bi kazna bila 2-3 put a blaža?
Saša
07.02.2023. 17:02
Dajte više da donesemo normalne zakone i da se uredi ova naša napaćena zemlja. Malo li je što nas pritiskaju sa svih strana, još i sami sebe ubijamo iz čistog hira .
Kalesu
07.02.2023. 18:53
Tačno je da smrtni ishod i klasično ubistvo razlikuje (ne)postojanje motiva, ali je mnogo više zajedničkog među njima. U oba slučaja često postoji predumišljaj, jer se za volan pijan ili drogiran seda namerno, gas gazi do poda namerno, skoro svi prekršaji rade namerno, a smrtna posledica u takvim slučajevima je uzročno - posledično vezana sa tim namerama. Mnogi, vezaši, uticajni i moćni pojedinci i "tatini sinovi" su se glatko izvlačili na tu nelogičnu, ogromnu razliku u zaprećenim kaznama za smrt u saobraćaju i smrt u klasičnom kriminalu. A život je jednako ugašen - nečijom opasnom namerom.
Rašo
07.02.2023. 23:46
Разумем бол родбине за настрадалима али већи део предложених измена закона је погрешан. Наиме, увођење оваквих ограничења је "казна" за све возаче, стварање гужве, веће загађење, ... а бахати ће да раде шта и до сада. Једино целисходно је кажњавати њих а не пооштравати услове за све!