НЕМА ВИШЕ ПРОЛАСКА КРОЗ КАЊОН МОРАЧЕ: Два дана после отварања ауто-пута ка Црној Гори - до мора сат брже и много безбедније
ПОСЛЕ отварања деонице ауто-пута Матешево - Смоковац, дуге 41 километар, путовање до Црногорског приморја је готово сат краће и, што је важније, безбедније јер се заобилази кањон Мораче - црна деоница магистралног пута која је за скоро шест деценија однела више од 1.300 живота.
Без обзира на то да ли у Црну Гору уђу код Бољара или у Гостуну, возачи из Србије, на ауто-пут долазе магистралом која води кроз Колашин. Око километар после овог града, саобраћајни знак усмерава возаче на приступни пут који води до укључења на ауто-пут, а од Колашина до Матешева има 11 километара. После укључења на ауто-пут, први излаз је Веруша, потом Пелев бријег, а излаз Смоковац је последњи и крајња је тачка досад завршене деонице. После наплатне рампе Смоковац стиже се на кружни ток, са којег се неколико стотина метара вози до магистралног пута на уласку у Подгорицу. Одатле се наставља према мору.
Возачи који се до Подгорице и одредишта на јужном Јадрану, упуте до 21. јула и на ауто-пут уђу до осам часова, неће плаћати путарину. После тога наплаћиваће се 1,5 евра за моторе, 3,5 за путничка моторна возила и до 17 евра за аутобусе и камионе, зависно од категорије.
- Није било гужве, нисам чекао дуго прикључења, вожња новим путем је била у најбољем реду, трајала је око пола сата. Једино се, засад, изгуби мало времена због незавршеног пута кроз Метешево, па се ту вожња успорава, па смо од Подгорице до Колашина путовали око сат.
Генерални директор Саобраћајног институа ЦИП, Милутин Игњатовић, истиче да је ова саобраћајница пун погодак и саветује свим возачима да користе пут Смоковац - Матешево због безбедности.
- Најважније је да је сада омогућена сигурна, безбедна и комфорна вожња до Подгорице или мора - наглашава Игњатовић.
- Осим тога, овако је енормно скраћено време путовања. Ауто-пут, дужине 41 километар, при вожњи од 100 киломатара на сат, прелази се за око 25 минута или брже, док вожња кроз кањон траје сат и по до два, а ако на путу има много шлепера, онда и дуже.
Иако се брже путује, најзначајнији добитак отварања деонице Матешево - Смоковац, по речима нашег саговорника је безбедност јер више не мора да се иде кањоном Мораче.
- Максимално дозвољена брзина на ауто-путу је 100 километара на час. Разлог за ово ограничење су брдско-планински услови, као и 20 мостова и 16 тунела. Треба знати да је код Матешева надморска висина око 1.000, а код Смоковца око 60 метара - објашњава Игњатовић.
И из "Монтепута" су објавили смернице за возаче. После преласка наплатне рампе, како наводе, возаче чекају три траке. Уколико изаберу погрешну траку или промаше прво искључење на море, нема потребе за паником, јер постоји и друго. Ауто-пут је покривен камерама и све што се дешава на њему прате надлежне службе које ће реаговати у свим критичним ситуацијама.
Из "Монтепута", који руководи ауто-путем указују возачима да посебно обрате пажњу када се прелази мост "Морачица" и то због јаких удара ветра. Мост је висок 175 метара, а дуг готово километар.
- Саветујемо и да се приликом вожње поштују правила и прописи и да се води рачуна о растојању уз обавезно поштовање огрничења брзине. Неопходно је користити показиваче праваца када је то потребно, а возило се ни у ком случају не сме заустављати у тунелу, нити полукружно окретати - саветују из "Монтепута".
Осим што ће бити од користи туристима који путују на црногорско приморје, према оцени стручњака, изградња и ове деонице Матешево - Смоковац као и комплетног ауто-пута Београд - Бољаре - Бар биће замајац за убрзан развој севера Црне Горе.
Прва жена возач на Балкану
ЗАВРШЕНИ део ауто-пута носи име по принцези Ксенији Петровић Његош која је била десето дете и осма ћерка краља Николе и његове супруге Милене. Рођена је 22. априла 1881. на Цетињу. Остала је упамћена као прва жена на Балкану која је возила аутомобил, али и прва принцеза која се страствено бавила фотографијом. Школовала се на Цетињу, а савременици су је упамтили као изузетно образовану, достојанствену, принципијелну, карактерну и одважну. Користила је сваку прилику да отпутује у иностранство да би усавршавала језике. Упркос лепоти и великом броју удварача, никада се није удала. То је био њен избор иако су за брак са њом били заинтересовани српски краљ Александар Обреновић, грчки принчеви Никола, Ђорђе и Андреј и бугарски кнез Фердинанд. Преминула је у Паризу 10. марта 1960. Сахрањена је у Руској православној цркви у Кану, а њени и земни остаци њених родитеља и сестре Вјере, пренети су у Црну Гору 1. октобра 1989. и сахрањени у Дворској капели на Ћипуру.
Препоручујемо
ДЕДА(72) У БМВ-У ДИВЉАО НА АУТО-ПУТУ: На делу где је ограничење 80 возио 180 на сат
09. 07. 2022. у 20:11
ДНЕВНИК СТЕПИНЦА ЗАГРЕБ КРИЈЕ ДЕЦЕНИЈАМА: Интервју - Проф. др Предраг Илић, аутор тротомне студије о злочинима у НДХ
О НЕКАДАШЊЕМ загребачком надбискупу Алојзију Степинцу (Брезарић, 1898 - Крашић, 1960) и његовој улози у Независној Држави Хрватској током Другог светског рата, објављен је у Републици Хрватској огроман број историографских и хагиографских књига, зборника радова, фељтона, чланака, али не и његов дневник у пет књига, који је водио од 30. маја 1934. до 13. фебруара 1945. године.
15. 12. 2024. у 13:55
ДА ЛИ ЈЕ МОГЛО ГОРЕ? Ево зашто је пред репрезентацијом Србије "немогућа мисија" у квалификацијама за Светско првенство?
Фудбалска репрезентација Србије играће у групи К са Енглеском, Албанијом, Летонијом и Андором у оквиру квалификација за Светско првенство 2026. али је селекција "горди албиона" нешто што ће представљати највећи проблем изабраницима Драгана Стојковића Пиксија. Не само због квалитета, већ и због нечег другог.
14. 12. 2024. у 13:16
БИЛА САМ ТРУДНА, А ОН ЈЕ БИО ГРУБ: Камера забележила Нолетову и Јецину свађу - снимак изненадио све
НОВАК и Јелена Ђоковић у емотивној вези су од 18. године, што значи да су пола живота провели заједно. Важе за један од најскладнијих парова, али и код њих се дешавају несугласице.
15. 12. 2024. у 12:00
Коментари (2)