СВЕ О ВЕЛИКИМ ПЛАНОВИМА ЗА БЕОГРАД: Чучковић о метроу, селидби Сајма, Аеродрому, путевима...

С. Видачковић - Ш. Маровић

03. 04. 2023. у 18:25

ДОК чекамо метро, као решење саобраћајних гужви у Београду, главни задатак градске власти је да постојеће престоничке улице "продишу", односно постану проходније. Зато нема већег задовољства од завршавања пројеката који воде том циљу.

СВЕ О ВЕЛИКИМ ПЛАНОВИМА ЗА БЕОГРАД: Чучковић о метроу, селидби Сајма, Аеродрому, путевима...

Фото: N.Skenderija

Тренутно радимо на већој проточности Вишњичке, Булевара патријарха Павла, продужавамо Булевар Зорана Ђинђића ка Владимира Поповића и даље ка будућем новом савском мосту и тунелу од Економског факултета до Булевара деспота Стефана... Пратимо све радове и екипе, али не прецењујемо своје капацитете. Од путара тражимо реалне рокове и зато све иде много брже, без загушења која су неизбежна кад се појаве путари.

Овако, у интервјуу за "Вечерње новости", говори градски менаџер Мирослав Чучковић, чији је главни задатак да у име Града "сервисира" све што Влада ради на територији Београда, а тиче се великих саобраћајних чворишта.

Добри резултати у Обреновцу, на чијем је челу провео пуну деценију и посвећеност и залагање за грађане, квалификовали су Чучковића за тим градоначелника Београда Александра Шапића.

Говорећи о главним саобраћајним чвориштима у граду чије ће решење да релаксира комплетан саобраћај у граду, наш саговорник почиње од аеродрома, који се модернизује.

- Добијамо писту од 3,5 километара, што нам омогућава да имамо интерконтиненталне летове за Америку и Кину једном недељно. Због тога овде долазе људи из целог региона, па постоји потреба за три велика паркинга. Један је завршен, а циљ нам је да, када имамо две зоне у кругу око аеродрома, ту долази што више возила јавног превоза. Драго нам је што радимо План генералне регулације шинских система, односно пругу која ће да иде од аутобуске станице у Блоку 42 до аеродрома, стадиона у Сурчину и на крају до Обреновца. Друго саобраћајно чвориште је Прокоп који ће, како је председник Вучић најавио, бити отворен 20. октобра. Град ту ради приступне саобраћајнице, док је трећа важна деоница Сурчин - Нови Београд која је отворена у суботу. Циљ нам је да Београд продише кроз те четири саобраћајнице - Сурчин - Нови Београд, Зрењанински пут, обилазницу и улицу која води ка метроу од Јабланичке до Жаркова, да се тај део Петловог брда мало растерети.

САЈАМ ИДЕ У СУРЧИН

* Шта ће се догодити са Сајмом?
Сајам ће бити пресељен у Сурчин, код будућег националног стадиона, у оквиру манифестације ЕКСПО 2027. Хала 1, која је под заштитом, остаје тамо где је и данас и тај простор биће претворен у креативни центар, нешто попут Ложионице. Али, то можемо да очекујемо тек за пет година.

* Који су следећи кораци кад је изградња метроа у питању?
- Најважнија ствар у току ове године биће потписивање уговора за изградњу депоа, односно гараже. То очекујемо у јуну и тад градња може да почне. Такође, ове године очекујемо потписивање уговора за набавку "кртице", машине која ће да буши трасу метроа. Надзор над градилиштем добила је једна немачка компанија. Ако све буде ишло по плану, ископ би могао да почне крајем следеће године. Купићемо три, две ће ићи из правца Панчевачког моста, јер имамо правце од Сајма и од Миријевског булевара. Трећа ће да иде из Железника и све три ће да се сретну и "изроне" код Сајма. Ту ће бити централна станица за прву линију. Окно метроа имаће пречник од 9,5 метара и имаће два колосека. "Кртица" у најбољем случају иде од седам до 12 метара дневно, када је чврста стена. Ако наиђе на глину и заглави се ту, онда копа три метра дневно. С обзиром на то да имамо 21 километар, ако радимо седам метара дневно, за то нам треба 3.000 дана. Али, идемо са две стране и држаћемо се просека да ћемо дневно копати између три и 12 метара, у зависности од терена, те верујемо да ћемо завршити копање за три, четири године. Најважније је да сви имовинско-правни односи буду решени пре него што "кртица" дође. Онда нема стајања.

* Колико је објеката на траси метроа који морају да буду уклоњени?
- Раније је Закон о експропријацији прописивао да, ако је кућа на плацу нелегално саграђена, онда држава не мора ништа да исплати, без обзира што објекат постоји. То је промењено и исплаћујемо по тржишној вредности. Одмах ћемо исплаћивати људе, наш циљ је да то што пре очистимо и да у овако великом пројекту не оставимо људе без ичега. На Тргу републике рушиће се "Стакленац", затим имамо Бајлонијеву пијацу за шта се тренутно ради урбанистички пројекат. План је да ту заједно буду и станица и пијаца, с тим што ће на део за метро да оде само девет одсто од 90 ари плаца колико заузима ова тржница. Што се тиче потеза око Панчевачког моста, Дунав станице и Карабурме, ту има око 80 објеката, углавном су то неки стари индустријски киосци, три објекта железнице... На Белим водама у Жаркову имамо 22 куће, у Трговачкој три, на Бановом брду треба да се уклони бензинска пумпа на углу Пожешке и Благоја Паровића, као и једна кућица "Зеленила" и туристичке организације у парку на Брду. Склонићемо и магацин "Димитрија Туцовића" на Ади, али ће управо та станица да подсећа на магацин. Биће рустична, а модерна инсталационо и грађевински.

"ШОУ РУМ" НА СЛАВИЈИ

ГРАДСКИ менаџер открива да ће на Славији, у простору од 600 квадрата испод платоа бити "шоу рум", где ће суграђани моћи да виде "кртицу" која ће да копа метро, али и будући изглед станица.
- Друштво архитеката Београда направило је идејно решење за станице и стварно су прелепе, биће нам на понос. Желимо да људи то виде, непосредно пре почетка радова - каже Чучковић.

* Да ли ће тунел од Булевара деспота Стефана до Економског факултета имати додира са метроом?

- Неће. Тунел ће да буде на мањој дубини него метро. Тренутно се у Булевару деспота Стефана поставља кабал за напајање који ће омогућити да "кртица" има довољно струје. А када је реч о тунелу, улазак односно излазак из њега изгледаће као надвожњак у Димитрија Туцовића и биће на углу Таковске и Цвијићеве. У Деспота Стефана градиће се две саобраћајне цеви са по две траке. Мислимо да ће тунел, заједно са новим савским мостом и кружним током на Новом Београду значајно смањити саобраћајну гужву, те растеретити "Газелу" и Бранков мост.

* Где је "запело" са изградњом канализације на левој обали Дунава?
- Било је компликација које су успориле цео тај процес. Што се тиче постројења за прераду отпадних вода, отварамо финансијске понуде у мају, и ако се Европска инвестициона банка (ЕИБ) сагласи, у јуну је потписивање уговора и градња креће. Такође, велики пројекат од пет милијарди динара је и водовод Макиш - Младеновац. Ту се ради шеста фаза од Врчина до Младеновца, цевовод има промер метар и дугачак је 23 километра. Тренутно се изводе радови дуж ауто-пута и доћи ће до раскрснице Младеновца и Сопота и наставиће се седма фаза са 800 милиметара протока и иде ка Младеновцу и тако смо заокружили комплетно водоснабдевање Београда. Са стране "Зрењанинца" дошли смо до Ечке, а на обреновачкој страни смо стигли до Уба и остао је тај део до Младеновца. Та шеста фаза требало би да буде готова у јулу следеће године.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
pogledaj sve

Коментари (1)

ШТА РЕЋИ! НИЈЕ ВОЛЕЛА НОВАКА ЂОКОВИЋА, А САД... Реакција Ендијеве мајке све оставила у шоку (ФОТО)