ПРИВАТНИ ПРЕВОЗНИЦИ У БЕОГРАДУ ТРАЖЕ ВИШЕ ЦЕНЕ: Седница Скупштине града у четвртак - Шапић представља План стабилизације

С. Видачковић

16. 08. 2022. у 11:45

ГРАД Београд постигао је договор с конзорцијумом приватних превозника "Арива Литас", СП "Ласта" и "Авала бус" о повећању цене по пређеном километру, која износи око 10 одсто и требало би да важи од септембра.

ПРИВАТНИ ПРЕВОЗНИЦИ У БЕОГРАДУ ТРАЖЕ ВИШЕ ЦЕНЕ: Седница Скупштине града у четвртак - Шапић представља План стабилизације

Фото Н. Фифић

На ову одлуку, коначни суд даће престонички одборници на седници Скупштине града која је заказана за четвртак.

Како ће и да ли ће због ове измене поскупети и цене карата јавног превоза још није познато. Крајем марта, превозници који учествују у градском и приградском јавном саобраћају ГСП "Београд", "Арива" и "Ласта" упутили су захтев Граду у коме су тражили повећање цене по пређеном километру. На то имају право два пута годишње, у марту и септембру, уколико су испуњена четири критеријума - повећање цена горива, потрошачких цена у престоници, већа бруто зарада у главном граду и курса евра. Предлоге је Град усвојио свима сем ГСП "Београд", који је тражио увећање од око 17 одсто. Захтев ГСП ове недеље неће ни бити на дневном реду за изјашњавање одборника.

Од септембра, Град Београд исплаћиваће "Ариви" 200,59 уместо досадашњих 181,79 динара за соло аутобус, а за минибус 140,28. Толико износи увећање цене за 10,34 одсто, које је Град одобрио овом конзорцијуму приватних превозника.

Соло возила СП "Ласта" која саобраћају ка приградским насељима добијаће 150,02 динара по пређеном километру, зглобни 181,41, а минибус 112,99 динара, што је за 10,17 одсто више него сад. Данас "Ластине" соло аутобусе по пређеном километру Град плаћа 136,17, зглобне 164,66, а минибусеве 102,56 динара.

Готово идентично увећање од 10,04 одсто одобрено је и "Авала бусу", па ће се, већ кроз петнаестак дана, из градске касе издвајати 154,55 динара за километар који вози соло аутобус, а за зглобне 185,46.

Превозници се највише жале на цену горива, Фото И. Маринковић

Цене по пређеном километру разликују се и до 60 одсто, у зависности од тога да ли на некој линији вози минибус, соло или зглобни аутобус, да ли возе кроз центар Београда или иду ка ободним насељима, колико имају стајалишта и да ли су им трасе оптерећене саобраћајем.

Од свих ставки, превозници се највише жале на поскупљење горива, истичући да укључивање климе празни резервоар за 10 до 12 одсто. Претили су и прекидом вожње у центру престонице. Почетком августа, незадовољни возачи "Ласте" из Барајева штрајковали су глађу, те су на један дан обуставили превоз због чега су трпели житељи ове приградске општине који су се и раније жалили на нередовне поласке.

Градски превоз последњи пут поскупео је 2015. године. Наплата карата довољна је за четвртину трошкова јавног превоза у нашем главном граду, док се остатак финансира из престоничке касе.

Није немогуће да се, по усвајању ове одлуке, повећају и цене дневних и месечних карата за вожњу аутобусима, тролејбусима и трамвајима. Од пре два месеца вожња минибусевима "скочила" је са 150 на 200 динара, док они који се возе од Славије до аеродрома "Никола Тесла" на линији А1 уместо 300, плаћају 400 динара.

ПЛАН СТАБИЛИЗАЦИЈЕ

НА предстојећој седници Скупштине града, први човек Београда Александар Шапић требало би да представи План стабилизације који ће се, како је сам градоначелник раније најавио, највећим делом тицати анализе горућих питања у јавном превозу, те предлога за њихово решавање.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
ИЛОН МАСК ПОДЕЛИО СНИМАК ИСТИНЕ: НАТО је бомбардовао Београд како би распарчао Србију (ВИДЕО)

ИЛОН МАСК ПОДЕЛИО СНИМАК ИСТИНЕ: "НАТО је бомбардовао Београд како би распарчао Србију" (ВИДЕО)

МИЛИЈАРДЕР Илон Маск, власник Тесле, "Спејс Икса", друштвене платформе Икс, поделио је на свом профилу говор у којем Џефри Сакс прича о нелегалном бомбардовању Србије од стране НАТО-а.

12. 11. 2024. у 15:47

Коментари (0)

ТАЈНА КВАЛИТЕТА КАФЕ: Бенефити од зрна до шољице