PREKO ULICE I DIJAGONALNO: Start ekskluzivne pešačke faze na raskrsnici Dečanske i Makedonske ulice u nedelju 13. decembra

S. B. MILOŠEVIĆ

08. 12. 2020. u 10:44

OD nedelje 13. decembra, Beograd će imati prvu raskrsnicu poput onih u Tokiju, Londonu i Njujorku, kojom će pešaci moći da prelaze u svim pravcima, dijagonalno i pravolinijski, dok vozila stoje na crvenom svetlu iz sva četiri pravca.

ПРЕКО УЛИЦЕ И ДИЈАГОНАЛНО: Старт ексклузивне пешачке фазе на раскрсници Дечанске и Македонске улице у недељу 13. децембра

Foto: Sekretarijat za saobraćaj

Nova ekskluzivna pešačka faza uvodi se na raskrsnici ulica Makedonske i Dečanske u cilju povećanja protočnosti vozila i smanjenja pešačkih i vozačkih konflikta. Novim rešenjem, vozila će od semafora u Skadarskoj, kada dobiju zeleno svetlo, u tom zelenom talasu stizati do Terazijskog tunela.

Novi režim saobraćaja u ponedeljak su predstvili zamenik gradonačelnika Goran Vesić i sekretar za saobraćaj Dušan Rafailović, koji su naveli da je ovo samo prva u nizu izmena na ulicama grada u cilju ubrzanja saobraćaja i smanjenja gužvi.

- Pešaci će ovde ubuduće istovremeno prelaziti ulicu dok vozila stoje na crvenom svetlu. Ciklus će trajati 120 sekundi, što znači da će pešaci imati 30 sekundi da pređu ulicu, dok je ostatak rezervisan za motorni saobraćaj. Ovo se u svetu pokazalo kao dobro rešenje i mi smo odlučili da ga primenimo. Zato smo prethodno proširili desnu saobraćajnu traku za skretanje ka Terazijskom tunelu u Dečanskoj, ukinuli pešačke prelaze na uglu Braće Jugovića i Bulevara despota Stefana, semaforizovali pešački prelaz kod Skadarske ulice, postavili zaštitne ograde u tom delu grada. Za vikend ćemo obeležiti pešački prelaz na uglu Makedonske i Dečanske, a već u nedelju popodne trebalo bi da semafori rade u novom režimu - pojasnio je zamenik gradonačelnika.

Sekretar za saobraćaj Dušan Rafailović podsetio je da je Grad septembra 2019. potpisao ugovor sa "Simensom" vredan 2,8 milijarde dinara za uvođenje adaptibilnog sistema za upravljanje saobraćajem u Beogradu i da je izmena na ovoj raskrsnici samo mali deo onoga što nas čeka u budućnosti.

- Semaforski uređaji biće zamenjeni na 322 lokacije od 650 koliko ih ima u gradu, a uz pomoć najsavremenijeg softvera upravljaće se semaforima u zavisnosti od potreba, odnosno priliva saobraćaja. To znači da semafor neće stalno da radi u istom režimu bez obzira na to ima li gužve ili ne, već će softver sam da izračunava dužinu trajanja crvenog i zelenog svetla u zavisnosti od opterećenja saobraćajne mreže.

Tvrde da se ukidanjem pešačkih prelaza u Bulevaru despota Stefana ne narušavaju mnogi najkraći mogući pravci kretanja pešaka, već da sugrađani moraju da se naviknu. Ujedno, apeluju na sugrađane da ne pretrčavaju ulicu pri crvenom svetlu na ovoj raskrsnici.

SENZORI ZA TRAMVAJE KOD PRAVNOG

KRAJEM ovog meseca ili početkom januara nova oprema trebalo bi da bude instalirana na raskrsnici kod Pravnog fakulteta. Ona bi trebalo da omogući da tramvaji dobiju prednost u saobraćaju, odnosno zeleno svetlo čim semafor detektuje njihov nailazak.

Ovakva oprema biće instalirana na većini raskrsnica kojima prolaze šinska vozila, kako bi se tramvaji ubrzali i povećala njihova iskorišćenost.

NOVI CENTAR ZA UPRAVLjANjE

U OKVIRU nove autobuske stanice na Novom Beogradu, kako kaže Goran Vesić, Grad će imati 2.500 kvadrata prostora gde će biti smešten Centar za upravljanje saobraćajem, kao što ga imaju svi veliki gradovi u svetu.

- "Oko sokolovo", uvođenje sistema za adaptilno upravljanje saobraćajem, širenje tramvajske mreže, kao i plan da kada se sagradi obilaznica oko Beograda zaustavna traka auto-puta bude žuta traka za autobuse, jesu načini na koje želimo da ubrzamo saobraćaj - navodi Vesić.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
pogledaj sve

Komentari (1)

HAOS: Potukli se Srbin i Hrvat - saigrači!