KAKVA SUDBINA ČEKA OKO 700 RADNIKA BAS? Posle najave gradonačelnika da će grad na sebe preuzeti završetak autobuske stanice u Bloku 42

Ш. Маровић

26. 07. 2022. u 09:33

RADNICI Beogradske autobuske stanice i dalje su zabrinuti za svoju budućnost u ovom preduzeću, iako je Grad najavio da će završiti izgradnju novog čvorišta u Bloku 42.

КАКВА СУДБИНА ЧЕКА ОКО 700  РАДНИКА БАС? После најаве градоначелника да ће град на себе преузети завршетак аутобуске станице у Блоку 42

Foto D. Milovanović

Oko 700 zaposlenih sa nestrpljenjem očekuje okončanje sage koja traje gotovo četiri godine. Na njihovu žalost, rukovodstvo BAS i dalje se ne oglašava na koji će način da reši probleme svojih zaposlenih.

Radovi na novoj autobuskoj stanici trebalo bi ubrzo da budu intenzivirani, pošto je Grad sporazumno raskinuo ugovor sa BAS i na sebe preuzeo završetak izgradnje u Bloku 42. Ceo posao bi mogao da bude gotov u toku 2023. godine.

- Situacija sa radnicima je neizvesna i zabrinjavajuća, deluje kao da je rukovodstvo BAS, ali i Grad digao ruke od nas - ističe za "Novosti" predsednik Nezavisnog sindikata Slobodan Kovrlija. - Na nedavnoj Skupštini preduzeća nikakvih novih informacija nije bilo, niti je iko ozbiljnije potegao pitanje završetka radova u Bloku 42. Takođe, o našoj budućnosti nije bilo ni reči. A prihodi tokom juna ove godine bili su najbolji u istoriji preduzeća, veći i od rekordne 2019. U julu smo trenutno na 85 odsto ostvarenja u odnosu na period od pre tri godine.

Foto N. Skenderija

Grad Beograd u vlasničkoj strukturi preduzeća BAS učestvuje sa 30,1 odsto, 10 odsto pripada PIO fondu, dok ostatak drže akcionari, kao i bivši i sadašnji radnici. Takođe, izgradnju autobuske stanice mogu da dodatno zakomplikuju i potraživanja porodice Martinović, koja u katastru traži uknjižbu na 4,3 ara placa u srcu ove vredne parcele.

- Zemljište se nalazi na delu gde su izgrađeni peroni - ističe naš sagovornik. - Grad je pri davanju dozvole istakao da je sa parcelom sve čisto, a onda su se odjednom pojavila tri člana ove familije. Ukoliko se situacija ne normalizuje, spremni smo da iskoristimo sve sindikalne mogućnosti, pa i da stupimo u veliki štrajk i blokiramo bitne saobraćajnice. Prvi dan po dolasku novog gradonačelnika tražili smo sastanak, a do danas niko nije kontaktirao sa nama. Takođe, i rukovodstvo BAS se pravi nemo na naše apele da se sastanemo. U teškoj smo situaciji i potrebno je da se ona reši.

Ugovor o gradnji autobuske stanice u novobeogradskom Bloku 42 potpisan je između BAS i Grada 2017, kamen temeljac je postavljen 2018, dok su radovi započeli godinu dana kasnije.

Oni su obeleženi mnogobrojnim kašnjenjima i probijanjem svih rokova, a radnika na gradilištu gotovo da nije bilo. Za izgradnju stanice BAS je uzeo 12 miliona evra od banke, a ostatak je trebalo da finansira iz sopstvenih sredstava. Ipak, tokom godina troškovi izgradnje su porasli, pa su se pojavili i dugovi.

- Građevinsku dozvolu za izgradnju druge faze autobuske stanice Grad je konačno izdao u januaru ove godine - podseća Kovrlija.

- U njoj piše da je potrebno još čak 49 miliona evra za kompletno uređenje čvorišta. Do sada je, prema zvaničnim podacima, u izgradnju stanice uloženo čak 17 miliona evra.

Foto N. Skenderija

Na gradilištu je trenutno završen samo deo perona, koji nisu natkriveni. Pre tri nedelje unutrašnjost stanice dobila je i asfaltnu podlogu, dok su za staničnu zgradu samo urađeni temelji. Zemljište deluje potpuno zapušteno, a veći deo zarastao je u korov.

BIĆE ISPLAĆEN NOVAC

- KAKO su u BAS prihvatili sporazumni raskid ugovora, mi ćemo preuzeti i završiti stanicu na Novom Beogradu u roku od nekoliko meseci - istakao je nedavno gradonačelnik Aleksandar Šapić.

- Smatramo da je to interes svih građana prestonice. Grad će isplatiti sav novac koji je uložen u protekle četiri i po godine, iako je Grad dao zemljište i uradio sve pristupne saobraćajnice.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (3)

PARTIZAN DOBIJA NAPADAČA: Reprezentativac u Humskoj?