I PRIMEDBE ULAZE U PLAN GRADNJE METROA: Sugestije za generalnu regulaciju šinskih sistema biće pred komisijom i odbornicima Skupštine grada

S. B. M.

14. 10. 2021. u 08:51

PROJEKAT za depo u Makiškom polju je završen i njegova izgradnja počinje za mesec dana. To je veliki depo koji obuhvata kompozicije za prvu i drugu liniju. Na sednici o Nacrtu plana generalne regulacije šinskih sistema u Beogradu, detaljno je razrađena prva linija, nastavljamo razradu druge i rokovi ostaju. Do 2028. godine biće izgrađena prva, dve godine kasnije i druga linija. Sve što je argumentovano i ima smisla, komisija će prihvatiti i postaće deo plana.

И ПРИМЕДБЕ УЛАЗЕ У ПЛАН ГРАДЊЕ МЕТРОА: Сугестије за генералну регулацију шинских система биће пред комисијом и одборницима Скупштине града

Rasprava o šinskom prevozu

Ovo je u sredu kazao gradski arhitekta Marko Stojčić koji je kao predsednik Komisije za planove, zajedno sa stručnjacima Urbanističog zavoda Beograda saslušao u utorak sve primedbe na Plan generalne regulacije šinskih sistema koje su građani i udruženja zvanično podneli, a povodom razvoja linija metroa, tramvajske mreže i gradske železnice.

- Na zatvorenoj sednici, koja će biti održana za nekoliko dana odlučivaće se o svakoj primedbi. Sednici su mogli da prisustvuju svi koji su hteli da iznesu primedbe, a bilo je pokušaja zloupotrebe i politizacije ovog važnog postupka - naveo je Stojčić.

Na osnovu planiranih rokova, PGR će se pred gradskim odbornicima naći veoma brzo, a njihova pozitivna odluka daće zeleno svetlo za početak radova.

Stojčić je ponovio je da svi koji žive u Beogradu znaju da iz pravca Obrenovca, preko Bulevara vojvode Mišića, dolazi najveći broj vozila i da je to najopterećeniji pravac u Beogradu, uz most Gazela. Kako kaže, sa te strane nalaziće se depo, a sve studije i brojanje putnika pokazuju da je to ispravno rešenje.

Prema rečima zamenika gradonačelnika Gorana Vesića, a Beograđane je važno da je konačno učinjen korak pred sednicu Skupštine koja treba da usvoji ovaj plan i da će izgradnja metroa započeti.

- Najbolja vest sa javne rasprave je to što su se i opozicione stranke, koje su inače negirale da će se metro ikada graditi u Beogradu, shvatile da će se on graditi već u novembru - rekao je Vesić. - Očigledno je da je to za mnoge bilo suočavanje sa istinom, a to je da ćemo mi prvi, posle 51 godine, početi da gradimo metro. Ovakve rasprave i služe zato da se čuju različita mišljenja. Komisija i Urbanistički zavod prihvatili su neke predloge i zato ovaj proces i postoji, odnosno da se proveri još jednom da li postoje još neka nova rešenja koja mogu da unaprede bilo koji urbanistički plan - kazao je Vesić.

Istakao da su se čule različite stvari, pa tako i da neke institucije predlažu trase metroa na osnovu podataka iz 1981. godine.

- Žao mi je što se većina onih koji su davali svoje primedbe nisu bavili planom šinskih sistema, niti time da treba da produžimo tramvajske linije za više od 42 kilometra - kaže Vesić. - Čuli smo i pokušaje da se ukinu BG voz, tramvaj u Bulevaru kralja Aleksandra. Beograd prvi put u istoriji dobija ovakav dokument i ulazimo u Skupštinu grada sa sjajnim rešenjem koje će omogućiti da Beograd konačno dobije metro, potpunu gradsku železnicu i proširenje tramvajske mreže.

SLEDI PROJEKAT LINIJA

KAKO je potvrdio i glavni gradski urbanista Marko Stojčić, zadatak komisije je da sve predloge prouči i da ove godine Skupštini preda najvažniji planski dokument, Plan generalne regulacije šinskih sistema. Nakon njegovog usvajanja, kaže, počeće projektovanje tunela i prve linije metroa.

ZAPRATITE NPORTAL NA FEJSBUKU

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
pogledaj sve

Komentari (0)

MISTERIOZNI NESTANAK TITA: Niko nije znao gde je bio 13 dana, a kada se vratio više nije bio isti