НЕМА ВИШЕ “ПРЕВОЗА НА РУКЕ”: Фирме у Београду ће убудуће морати да купују радницима Бус плус претплатне карте

Е. Б. Р.

27. 02. 2019. у 10:32

Послодавци ће запосленима морати да исплаћују претплатне месечне карте само у те сврхе

НЕМА ВИШЕ “ПРЕВОЗА НА РУКЕ”: Фирме у Београду ће убудуће морати да купују радницима Бус плус претплатне карте

Фото Н. Фифић

НОВАЦ који послодавци исплаћују запосленима за претплатне месечне или друге врсте карата за градски превоз од сада ће морати да буде потрошен у ту сврху, а не да буде исплаћен "на руке", рекао је заменик градоначелника Горан Весић, гостујући у уторак вече на РТС.

Он је појаснио да је Министарство финансија објавило мишљење, према којем ће послодавци морати документовано да докажу да је новац намењен за превоз искоришћен у ту сврху, што је један од корака ка бољој наплати карата, а самим тим и квалитетнијем градском превозу у Београду.

- У Београду је 2018. године било око 717.000 запослених, а од тога је само 114.000 запослених имало месечне претплатне карте. Не возе се сви градским превозом, али наша процена је да између 200.000 и 300.000 људи не плаћа карте. Уколико би само 100.000 од поменутог броја плаћало, Град би могао да набавља 180 нових аутобуса годишње - рекао је Весић.

Прочитајте још - Лош превоз, нема возача

Према његовим речима, због тога је објављено мишљење Министарства финансија, које ће онемогућити даљу злоупотребу послодаваца да новац намењен за месечну карту буде исплаћиван као део плате, који је ослобођен свих дажбина.

- Град годишње дотира око 150 милиона евра за градски превоз, што је довољан новац за изградњу 75 вртића или школа. Избегавањем куповине претплатних или других карата за превоз, сви грађани губе новац који је могао да буде употребљен за друге инфраструктурне пројекте. Послодавци су до сада злоупотребљавали могућност коју им је закон дозвољавао, али, после овог мишљења Министарства финансија, то више неће бити могуће - рекао је Весић.

ОБНОВА СПОМЕНИКА "ПОБЕДНИКУ"

ВЕСИЋ је најавио и скори почетак реконструкције споменика "Победник" на Калемегдану. Донета је одлука да се обезбеди новац за обнову симбола града који, према Весићевим речима, није у добром стању.

- Урађене су анализе и био је последњи тренутак да почне тај посао. Након што су средства обезбеђена, Завод за заштиту споменика културе Града ће обавити тај посао у наредних неколико месеци. Споменик ће прво бити уклоњен са постоља, потом у потпуности реконструисан, као и постоље, а затим враћен као што је случај био са Спомеником захвалности Француској.


Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (19)

Vladimir

27.02.2019. 10:59

Poslodavci zloupotrebljuju sve moguce zakonske propise decenijama,a ima mnogo vecih problema.Zaposlite vise kontrolora.

Ivan

27.02.2019. 11:30

zasto bi nekome bila kupovana bus plus karta, ako ne koristi gradski prevoz???Idem peske na posao, imam 1km do firme...i?? ne ulazim u gsp godinama?!

Сања

28.02.2019. 13:33

@Ivan - Онда си ти срећник коме није потребно уплаћивати новац за карту.

Sotir

27.02.2019. 11:48

Ovo moze da se jednostsvno resi, kao u vecini gradova u Evropi, ulaz samo na prednja vrata kod vozaca mora da se validira ispred njega, na zadnjim vratima kondukter koji radi sa novcem i moze da prodaje karte i radi sa novcem, na srednja vrata mehanicke barijere da moze samo da se izlazi iz busa, a ne moze da se ulazi. Zaradicete plate za nove ljude, a vise vam nece biti potrebni kontroleri bus plus. Uradite pilot na jednoj liniji i videcete rezultate.

Dugajlija

27.02.2019. 17:21

@Sotir - Mozda na 18ici ili 17ici gde u spicu ne moze niko jo da udje ni da izadje a pritom u manjim ulicama sve stoji zbog njih... Koja vi je duzina draza kad vako pametno savetujete?

Goran

27.02.2019. 12:11

Time neće biti rešen problem GSP-a. To je pogrešan put. Problem je na drugom mestu. Kreće skupljanje računa za benzin.

Sandra

27.02.2019. 12:13

To bi bila jedina mera koja bi spasla beogradski javni prevuz. Ali ona je neostvariva. Prema zakonu poslodavac je dužan da obezbedi radniku prevoz na posao i sa posla i zato zaposlenima uplaćuje naknadu prevoza na tekući račun uz zaradu. Kako će to zaposleni da koriste to je njihova lična stvar, mogu da kupe kartu, a mogu da plaćaju benzin kada kolima dolaze na posao. Mišljenje Ministarstva nije u skladu sa zakonom, menjajte zakon. Poslodavac bi trebao da kupi karte i da ih radnicima.

Sinko

27.02.2019. 13:13

@Sandra - Nije lična stvar zaposlenog jer taj dio zarade ima smanjene dažbine. Moći će i dalje na račun ali će zaposleni morati da donese dokaz da su sredstva iskorištena za prevoz, npr račun za benzin, račnune za karte ili pretplatnu kartu.

Miki

27.02.2019. 17:20

@Sandra - To je ok al oni kazu da ce.morati da kupi mesecnu bus plus sto je totalno nerealno ako dva dana idem peske , jednom busom i dva puta kolima...

Gliga

27.02.2019. 12:25

717000 zaposlenih u Beogradu puta 25€ mesečno, puta 12 meseci jednako cirka 215 miliona €. Više nego dovoljno. Ukinuti BusPlus, uvesti obavezu da poslodavac uplaćuje sa platom u gradsku kasu 25€. Svima dobro! Prevoz "besplatan", deca, stari, studenti, nezaposleni se voze besplatno, sa tim smanjite 1000 zaposlenih u administraciji što je dodatna ušteda od cirka 7 miliona € godišnje. Kako sam naivan!

njegomir

27.02.2019. 14:14

jel ovo važi i za sve zaposlene koji rade u republičkim državnim organima u Beogradu, u Vladi Srbije, ministarstvima, agencijama, direkcijama, zavodima i drugo .

dm

27.02.2019. 17:34

Grad bi trebalo da uvede placanje javnog prevoza preko info stana za sve gradjane i umanjeno za broj clanova domacinstva po uzoru na taksu za RTS, a za firme isti iznos po zaposlenom,tako bi se pravednije rasporedilo teret na gradjane i privredu i cena takvog prevoza bi bila na minumum u odnosu na sadasnju.Nazovite to" taksom za javni prevoz ili metro" svejedno je.

Djordje Petrovic

27.02.2019. 18:37

Vesic lupeta ko Maksim, jer ne poznaje osnovnu ekonomiju. Onaj ko nije platio kartu za prevoz, od tih para sto je `ukrao` je platio u supermarketu pa jer drzava odatle opet uzela PDV. Potpuno je svejedno po kom osnovu. A postoji jos jedna ekonomska konstanta, a koja procenjuje koliko je put novac obrnut. Ako platite kartu 90 dinara ona je jednokratno emitovana u budzet i jednokratno se vratila natrag, a ako potrosite 90 dinara drugde do god prolazi kroz `ruke` generise se iznova PDV.

Sadjitarius

01.03.2019. 11:13

A sta sa srednjoslolcima i studentima???Njih niko ne spominje.Oni da se svervuju jel?Pa i osnovci.I oni su u obavezi da placaju ,uzrast od petog razreda do osmog !

jakuza

01.03.2019. 20:38

A u Jagodini prevoz besplatan... Oni koji se voze autobusom se voze sto imaju najniza primanja...

Taxista

28.03.2019. 19:18

bolje da se voze taxijem na poso ....i oni koji su udaljeni 0d 50 do 300 metara od posla...bice preprodaja bus plusa kao nekada Markica za prevoz...na Trgu Republike markice markice...bus plus bus plus