НЕМА ВИШЕ “ПРЕВОЗА НА РУКЕ”: Фирме у Београду ће убудуће морати да купују радницима Бус плус претплатне карте
27. 02. 2019. у 10:32
Послодавци ће запосленима морати да исплаћују претплатне месечне карте само у те сврхе

Фото Н. Фифић
НОВАЦ који послодавци исплаћују запосленима за претплатне месечне или друге врсте карата за градски превоз од сада ће морати да буде потрошен у ту сврху, а не да буде исплаћен "на руке", рекао је заменик градоначелника Горан Весић, гостујући у уторак вече на РТС.
Он је појаснио да је Министарство финансија објавило мишљење, према којем ће послодавци морати документовано да докажу да је новац намењен за превоз искоришћен у ту сврху, што је један од корака ка бољој наплати карата, а самим тим и квалитетнијем градском превозу у Београду.
- У Београду је 2018. године било око 717.000 запослених, а од тога је само 114.000 запослених имало месечне претплатне карте. Не возе се сви градским превозом, али наша процена је да између 200.000 и 300.000 људи не плаћа карте. Уколико би само 100.000 од поменутог броја плаћало, Град би могао да набавља 180 нових аутобуса годишње - рекао је Весић.
Прочитајте још - Лош превоз, нема возача
Према његовим речима, због тога је објављено мишљење Министарства финансија, које ће онемогућити даљу злоупотребу послодаваца да новац намењен за месечну карту буде исплаћиван као део плате, који је ослобођен свих дажбина.
- Град годишње дотира око 150 милиона евра за градски превоз, што је довољан новац за изградњу 75 вртића или школа. Избегавањем куповине претплатних или других карата за превоз, сви грађани губе новац који је могао да буде употребљен за друге инфраструктурне пројекте. Послодавци су до сада злоупотребљавали могућност коју им је закон дозвољавао, али, после овог мишљења Министарства финансија, то више неће бити могуће - рекао је Весић.
Прочитајте још - Губитак ГСП 1,9 милијарди динара
ОБНОВА СПОМЕНИКА "ПОБЕДНИКУ"
ВЕСИЋ је најавио и скори почетак реконструкције споменика "Победник" на Калемегдану. Донета је одлука да се обезбеди новац за обнову симбола града који, према Весићевим речима, није у добром стању.
- Урађене су анализе и био је последњи тренутак да почне тај посао. Након што су средства обезбеђена, Завод за заштиту споменика културе Града ће обавити тај посао у наредних неколико месеци. Споменик ће прво бити уклоњен са постоља, потом у потпуности реконструисан, као и постоље, а затим враћен као што је случај био са Спомеником захвалности Француској.
Vladimir
27.02.2019. 10:59
Poslodavci zloupotrebljuju sve moguce zakonske propise decenijama,a ima mnogo vecih problema.Zaposlite vise kontrolora.
Moj prevoz je automobil i zasto bi ja to dala gradskom saobracaju..
zasto bi nekome bila kupovana bus plus karta, ako ne koristi gradski prevoz???Idem peske na posao, imam 1km do firme...i?? ne ulazim u gsp godinama?!
@Ivan - Онда си ти срећник коме није потребно уплаћивати новац за карту.
Ovo moze da se jednostsvno resi, kao u vecini gradova u Evropi, ulaz samo na prednja vrata kod vozaca mora da se validira ispred njega, na zadnjim vratima kondukter koji radi sa novcem i moze da prodaje karte i radi sa novcem, na srednja vrata mehanicke barijere da moze samo da se izlazi iz busa, a ne moze da se ulazi. Zaradicete plate za nove ljude, a vise vam nece biti potrebni kontroleri bus plus. Uradite pilot na jednoj liniji i videcete rezultate.
Коментари (19)