Loš prevoz, nema vozača
16. 11. 2018. u 22:15
Gradski sekretarijat i čelnici GSP različito o problemima u funkcionisanju javnog saobraćaja. Grad: GSP-u nedostaje 200 šofera. GSP: Dovoljan broj ljudi za volanom. Red vožnje se uopšte ne poštuje, kažu građani

Foto A.Stanković
RED vožnje u javnom gradskom prevozu već nedeljama se ne poštuje! Putnici iz svih delova grada tvrde da na autobuse čekaju od 20 do 40 minuta. Polasci se preskaču, spajaju, a kad vozilo napokon stigne, u njega ne može da se uđe. Rukovodstvo GSP tvrdi da vanrednih problema nema i da se na vozila čeka zbog radova ili zastoja na trasama. Iz Sekretarijata za javni gradski prevoz, međutim, tvrde da je razlog kažnjenja vozila to što gradskom prevozniku nedostaje čak 200 vozača, pa autobuse nema ko da vozi!
- Prevoz je katastrofalan poslednjih dana - navodi Sanja T. iz Padinske skele. - Red vožnje se uopšte ne poštuje. Tako, iako bi od 15.00 do 15.30 po rasporedu trebalo da iz Skele krenu četiri vozila na liniji 101, pojave se samo dva.
PROČITAJTE JOŠ: Takovska: Filipova kuća mora da se vrati do poslednje cigle
Slična situacija je na mnogobrojnim linijama, pa se žale i putnici koji koriste autobuse 23, 31, 37, 47, 35, 83, 85, 95...
- Sva vozila su nam na ulicama i autobusa nema samo zato što imaju problema da se probiju trasom kojom saobraćaju - ističe direktor GSP Radiša Momčilović. - Konkurs za zapošljavanje novih vozača kod nas je uvek otvoren. U septembru nam je otišlo 15 vozača, a zaposlili smo 29 novih. I u oktobru je otišlo 20, a došlo 37. Ako se ovaj trend nastavi, ne bi trebalo da bude problema.
Uprkos umirujućoj izjavi čelnika GSP, na osnovu saopštenja Sekretarijata za javni gradski prevoz, datog Tanjugu, situacija je i sada kritična.
- Glavni razlog što vozila ne polaze po redu vožnje je nedostatak čak 200 vozača u JKP GSP "Beograd" - rekli su u Sekretarijatu za javni gradski prevoz. - Zato prevoznici nisu u mogućnosti da krenu po planiranom redu vožnje. Trenutno se na najopterećenijim linijama u gradu ne planira povećanje broja vozila, sve dok se prvo ne poboljša postojeći red vožnje na svim linijama.
Prestonicom bi, prema zimskom redu vožnje, svakog dana trebalo da krstari 1.367 vozila.
Foto P. Milošević

I U ŠPANIJI O FUNKCIONISANjU SAOBRAĆAJA
U OKVIRU Svetskog kongresa pametnih gradova koji se održava u Barseloni, juče su predstavnici prestonice govorili o izazovima javnog prevoza i predstavili rešenje za bolje funkcionisanje saobraćaja u Beogradu. Delegacija, na čelu sa gradonačelnikom Zoranom Radojičićem, istakla je da je jedan od prioriteta u Beogradu uspostavljanje zelene hijerarhije u saobraćaju, kako bi se prednost dala pešacima i biciklistima.
- Želimo da stvorimo uslove da građanima bude znatno povoljnije, brže i udobnije da putuju gradskim prevozom nego automobilima - istakao je Radojičić.
PROČITAJTE JOŠ: Za ukrase još 300.000 evra!
OD JANUARA JOŠ TEŽE?
SVI koji se bave prevozničkim poslom znaju da će Srbija od 1. januara imati velike probleme zbog nedostatka vozača. Samo u Beogradu postoji 15 agencija koje se bave pripremom ove vrste radnika za odlazak na rad u inostranstvo, a samo jedna od njih ima već spremnih 300 dosijea.
Pitanje je ko će da vozi naše autobuse kad Nemačka od Nove godine otvori vrata za zapošljavanje šofera.
Franc
16.11.2018. 22:34
Neka za početak povećaju plate vozačima. Samo kukaju, a pare ne bi dali i da propadne GSP.
Sinoc sam u Bulevaru prema N.Bg čekao 7 vise od 40 min. U isto vreme su tri tramvaja otišla u garazu koja je isto na N.Bg?!? Zar ne moze pokupiti putnike do garaze?
Pa povecajte plate sta je tu problem
Kuda svi odoše, zar ne živimo zlatno doba?
Ne znam zašto vozači odlaze. Zarade 40000 dinara i malo im, a jadni direktor(i) preko sto hiljada al oni se za te pare namuče na večerama reprezentaciju ne mogu da odbiju. Jagnjetina, prasetina i ostale đakonije. A ujutru moraju da sednu u zagrejan auto i sve sa šoferom da se kroz gužve probiju do radnog mesta, i dok stignu već je deset.
Komentari (6)