Саобраћај снима још 200 камера
27. 12. 2017. у 22:15
Градски челници представили стратегију безбедности на престоничким улицама до 2020. године. Први задатак заштита школске деце. Од 2006. дo 2016. брoj пoгинулих преполовљен

Стратегија планира формирање катастра саобраћајне сигнализације
КАКО би се повећала безбедност учесника у саобраћају, Град Београд тренутно мења 60 камера које прате проток возила у свим деловима престонице. У наредом периоду биће монтирано још 200 оваквих уређаја - рекао је градски менаџер Горан Весић, на јучерашњој презентацији Стратегије безбедности саобраћаја у Београду.
ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ: Канализација пре метроа
Весић је подсетио и да је пре усвајања Стратегије формиран Савет за безбедност у саобраћају, као и да је Град усвојио и финансирао разне програме у циљу унапређења безбедности. Било је потребно формирати и предузеће "Путеви Београда" пошто је од Републике преузето на одржавање 150 километара саобраћајница.
ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ: Мање погинулих на улицама Београда, нове мере за безбедност
- Прво што ћемо радити у оквиру Стратегије јесте покривање свих школа на територији града одговарајућом сигнализацијом. Стратегијом ћемо повећати безбедност у приграду, пошто је за све општине урађен акциони план. И следеће године, акценат ћемо ставити на изградњу тротоара у насељима, јер је то основ за безбедност пешака - рекао је Весић.
Грaдски сeкрeтaр зa сaoбрaћaj Душaн Рaфaилoвић навео је дa је брoj пoгинулих oд 2006. дo 2016. гoдинe прeпoлoвљeн, као и то да је циљ дa сe у 2018. гoдини тaj брoj спусти испoд 100 нaстрaдaлих.
- Ове године смо обележили зоне око 130 школа у граду, урадили 11.000 квадратних метара тротоара, увели семафоре на 20 раскрсница, осветлили 30 пешачких прелаза - подсетио је Рафаиловић.
Професор саобраћајног факултета Крсто Липовац навео је да деца и мотоциклисти највише страдају у саобраћају, као и то да Београд годишње потроши 40 милиона евра на повређене и настрадале у несрећама.
Иначе, Стратегијом је планирано формирање катастра саобраћајне сигнализације, који би редовно требало да буде ажуриран, као и да главни правци за улаз и излаз из града буду опремљени савременим системима који ће омогућити ефикасно управљање саобраћајним токовима. Идентификоваће се и рангирати "црне тачке", како би се повећала безбедност на овим деоницама. Радиће се и на санацији коловоза, постављању и одржавању вертикалне и хоризонталне сигнализације.