СТИГЛИ ТУРСКИ АУТОБУСИ: Испоручено првих осам од 70 возила компаније БМЦ (ФОТО)

Танјуг

15. 05. 2019. у 12:25

Првих осам од 70 нових нископодних соло аутобуса градског типа испоручени су градском саобраћајном предузећу "Београд"

СТИГЛИ ТУРСКИ АУТОБУСИ: Испоручено првих осам од 70 возила компаније БМЦ (ФОТО)

Фото: П. Митић

БЕОГРАД - Првих осам од 70 нових нископодних соло аутобуса градског типа испоручени су градском саобраћајном предузећу "Београд", а према речима заменика градоначелника Горана Весића аутобуси ће већ током дана почети да саобраћају улицама главног града на линијама 602 и 603.

Реч је о модерним аутобусима турске компаније "БМЦ" која продаје аутобусе у читавој Европи, рекао је Весић и навео да су аутобуси опремљени климом, вај-фајем, бројачима путника и свиме што треба да има модеран градски аутобус.

Он је подсетио да су недавно потписана два уговора о набавци укупно 244 нова аутобуса који, осим поменутих 70 аутобуса турске компаније "БМЦ", подразумевају и куповину 174 нова нископодна соло аутобуса градског типа компаније "Хигер" из Кине.

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ - Весић: Београд купује више од 200 нових аутобуса

До септембра ће на улицама града бити 244 нова аутобуса, а до краја године још 50 аутобуса из "Икарбуса" што је укупно 294 аутобуса, рекао је Весић и додао да је за следећу годину планирано да се набави још 50 аутобуса из "Икрабуса" и 30 електричних аутобуса.

"На наше велико задовољство ти електрични аутобуси ће бити произведени у 'Икрабусу' пошто кинески партнер који је преузео 'Икарбус' почиње са производњом електричних аутобуса. То ће бити први електрични аутобуси произведни у Србији тако да ћемо ми укупно, када се све сабере, имати 374 аутобуса до средине следеће године, најкасније до септембра што је више од 50 одсто возног парка", појаснио је Весић.



Истакао је да се никад у историји Београда није десило да се једну годину набави толико аутобуса. На тај начин, додао је заменик градоначелника, Град показује колико је важно да се обнови ГСП "Београд".



"У градски превоз дуго није улагано и то је почетак промена које ћемо радити у градском превозу, прво куповином нових аутобуса, а затим и бољом наплатом карата, као и реструктурирањем самог предузећа јер ми, као Скупштина града, чврсто стојимо иза ГСП 'Београд' и желимо да оно напредује", рекао је Весић.



Вршилац дужности директора ГСП "Београд" Радиша Момчиловић је рекао да набавка нових возила за то предузеће има изузетан значај.

"Просечна старост постојећег аутобуског возног парка је око 11 година и јасно је да са аутобусима који су толико стари не може поуздано да се одржава ред вожње и пружи квалитетна услуга путницима", рекао је он и додао ће се нова возила у наредном периоду сукцесивно укључивати у саобраћај.



Он је захвалио заменику градоначелника који је уложио огроман напор да се почне са обновом возног парка ГСП "Београд".

Седат Чинар, директор турске компаније "БМЦ" од које су аутобуси набављени, је захвалио на сарадњи градским челницима и представницима ГСП "Београд" и изразио задовољство што су аутобуси за градски превоз у српској престоници набављени баш од компаније "БМЦ".



Амбасадор Турске у Србији Танжу Билгич је рекао да су турски аутобуси веома поуздани и да ће добро послужити.

"Ја боравим овде и сведок сам напретка живота грађана у Београду. Драго ми је што смо партнер тог позитивног развоја и надам се да ћемо наставити тако добру саадњу са београдским општинама", рекао је он.

ВЕСИЋ: ПОВЕЋАНЕ ПЛАТЕ ВОЗАЧА У ГСП "БЕОГРАД"


Просечна плата возача у градском саобраћајном предузећу "Београд" је 65.000 динара, а прошле године у ово време је била 52.000, изјавио је заменик градоначелника Београда Горан Весић.

Одговарајући на питања новинара, он је рекао да је добијена сагласност од Владе Србије за пријем нових возача.

"Биће возача и трудићемо се да понудимо и боље услове у складу са оним што можемо као Град", рекао је Весић и оценио да ово повећање није довољно, јер возачи заслужују и веће плате.

Заменик градоначелника наводи да је неколико пута причао са премијерком Аном Брнабић о томе да се из закона који регулише плате у државној управи на неки начин изузму дефицитарна занимања, односно да се омогући да се више плате дефицитарна занимања, међу којима је и посао возача.

"Неколико пута сам о томе разговарао са премијерком. Наишао сам на добар одзив и тражи се модел како да то урадимо, јер када су у питању дефицитарна занимања треба оставити могућност да плата буде повећана, наравно да се спрече злоупотребе, а свима је јасно да је посао возача једно од дефицитарних занимања", казао је Весић.

Пратите нас и путем иОС и андроид апликације

Коментари (29)

Bg

15.05.2019. 12:41

Super, a solarise voze sa iskljucenim klimama jer nadlezni kazu da im trose vise zbog klime!!! Uzas, kada ce neko da odgovara zbog namernog onesposobljavanja vozila, koji su naravno ispravni! Nadleznima otkaz i na SUD!!!

ЧИЧА

15.05.2019. 12:43

А шта се десило са "српским Мерцедесом?" Више него уверљиво су звучала обећања тадашњег премијера а сада председника о почетку производње аутобуса у Србији. Шта се збило на крају? Купујемо од других. Очугледно је то било још једно празно обећање, као и гомила пре и после тога.

Bgd

15.05.2019. 12:45

Zakrpi rupe na ulicama pametnjakoviću. Džaba ti novi autobusi kad će raspasti za pola godine od udara u kratere.

JAO NA KAKVE NISKE GRANE PADOSMO

15.05.2019. 12:54

Zar od turaka kupujemo autobuse? Nekad som kupovali "Setre" "Kessborere" "Mercedese" a danas turski otpad.

Хм

15.05.2019. 13:03

Јесу ли ово исти они што константно имају проблем са ибертуражом?! Неко се добро омастио...Вероватно Весић лично.Умјесто да форсирамо Икарбус ми дајемо паре турцима за лошију робу иако имамо боље.Брука и срамота.И онда се питамо зашто нам је лоше.Па мора када смо као нација похлепни ван сваке мере.Чим се неко докопа власти ето и корупције...

Niko

15.05.2019. 13:25

Pa dal je moguce da nasi inzinjeri NEznaju da naprave autobus?? Pa zasta se skoluju... Da prodaju burek na zelenom vencu

Miki

15.05.2019. 13:30

Zar mi ne proizvodimo MERCEDESOVE GRADSKE AUTOBUSE? Zašto kupovati tuđe a ne svoje? Ili su Mercedesu samo farsa ili se u ove nozdrve neko dobro ugradio.

Заветник

15.05.2019. 14:07

Станите људи, смањите критике. Ипак је то само заменик градоначелника.

Dusko

15.05.2019. 14:12

Džaba nama fabrika koja ima zagarantovano tržište kada ima nesposoban menadžment da ispuni tražene kvote tražnje GSPova Beograda i Niša. Država im otvori tržište a oni se femkaju.

Gogo

15.05.2019. 14:18

Pa kada ste ugasili fabrike za proizvodnju autobusa:Neobus,FAP,Ikarbus sad uvozite autobuse i time se hvalite.

Vaki mail

15.05.2019. 14:32

Turski autobusi su vec izazvali vise nesreca po gradu a sabani ih kupuju mora da su se dobro omastili a za bezbednost naroda koga briga.

maniks

15.05.2019. 14:39

Mercedes , koje je to obecanje po redu koje nije ispunjeno ,nema odgovora ljudi vise i ne broje.

Dragan

15.05.2019. 14:40

Jedan predlog za gradsku vlast i gsp. Ako već nabavljate nove autobuse neka budu bez tapaciranih sedišta. Da vam ne objašnjavam zašto ali ću ipak reći. Kao prvo to niko ne održava i sramota kako su prljava i puna zaraza. Razmislite o tome.

Ништа спорно.

15.05.2019. 15:32

@Šta reći - За вас, т.ј. такве попут тебе, свакако и јесу таљиге.

Afrikanac

17.05.2019. 15:39

@Анти Антифа - Onomad prodadosmo Ikarbus nemackom MERCEDESU, toliko je dobro radio da je proizveo celih 5 autobusa i naprasno nestao. Eto sad saznajemo da je i to otislo u kineske ruke.Dali to znaci da zivimo u pekingu????

sveta

16.05.2019. 06:36

kakavi komentari ne mogu da verujem.Grad kupi nove autobuse a vi drvlje i kamenje po njima,jos nisu ni na ulicu izasli a vi im nasli manu.Vi ste stoka narod je stoka i vama treba dati kocije da vas voze.pupupupuupu

Nije grad kupio autobuse

17.05.2019. 12:07

@sveta - nego građani... a vi, ....., samo uzimate proviziju...

Solo autobusi

16.05.2019. 07:07

nisu za Beograd... trebaju nam bar sa dva zgloba. Doduše, stočni vagon bi bio najzgodniji.

Mića

16.05.2019. 11:55

Pogon Zemun ponovo nije dobio ni jedno novo vozilo. Mi smo izgleda građani trećeg reda.

prorok

16.05.2019. 14:22

Svi sen nešto mešaju u kupovinu autobusa ,samo malo ko plaća kartu za prevoz ,šverc je nova disciplina u prevozu.

Miša

16.05.2019. 17:15

Da, samo trikovima ne možete povećavati naplatu, već standardom, od 1 do 4 zone. Novi autobusi moraju imati profesionalnu higijenu, dobre klime, ne nekakvu improvizaciju. Obaveštenja na stajalištima, čista stajališta( ne situaciju da grtač zatrpava stajalište snegom, umesto da ga očisti) Profesionalnost ne samo vozača i konteolora, već svih u sektoru javnog prevoza u itd. Jednom rečju da sistem funkcionoše, onda ste autoritet da i kartu tražite.

To nije normalno

24.06.2019. 02:13

Zašto ne stavite autobuse u liniju 302,a slažem se sa otalima što se tiče toga što se kupuje sa stranog tržišta kad imamo naše.OVO NIJE NORMALNOOO!!!!!!