Novi Sad: Najtraženiji siti bajk model
27. 08. 2019. u 17:30
Prodaja bicikala u novosadskim specijalizovanim radnjama svake godine raste od 10 do 15 odsto. Grad ima više od 50.000 biciklista i nekoliko desetina klubova

Foto Darko dozet
NOVI Sad slovi za grad dvotočkaša, ne samo zbog činjenice da ima rasprostranjenu mrežu biciklističkih staza od 80 kilometara, više od 50.000 biciklista i nekoliko desetina klubova, specijalizovanih prodavnica i servisa za bicikle, već i zbog toga što iz godine u godinu regrutuje sve veći broj novih ljubitelja vožnje bicikla. To potvrđuju i nove članske karte u sportskim klubovima i Biciklističkom savezu Vojvodine, ali, pre svega, veća potražnja i porast prodaje bicikala u prodavnicama.
- Najviše se traže bicikli za gradsku vožnju, popularni "siti bajkovi" - kaže Ivan Arpaš (29), vlasnik "Invikta bajka", prodavnice, servisa i kafeterije.- Radimo sedam godina, i ovog leta je osetna veća kupovina bicikala, za 10 do 15 odsto u odnosu na prošlo leto. Trenutno u prodavnici imamo 300 bicikala, gradskih, drumskih, "planinaca", "trkačkih", "treking" i dečjih, raznih modela i dizajna. Kada je reč o kupcima, tu nema pravila, jer bicikl voze svi, "od sedam do 77 godina".
Svakodnevno na servis "Invikta" dolazi 30-40 vozača bicikala, koji se najčešće žale na probušene gume, a njihova zamena košta 560 dinara. Takođe, kupci bicikala u toj prodavnici, dok u kafeteriji čekaju da im se dvotočkaši srede i pripreme za vožnju, dobijaju gratis kafu i pićence.
- To smo videli u Nemačkoj, na sajmu bicikala, i primenili kod nas, što je naišlo na veliko odobravanje mušterija - kaže Arpaš.
U većini prodavnica i servisa probušene gume se veoma retko krpe. Zamenjuju ih novim, unutrašnjim, po ceni od 500 do 700 dinara, u zavisnosti od modela. Milorad Jovanović (50), vlasnik kluba i servisa "Kimi bajk" u "Bloku", međutim, redovno lepi probušene gume.
PROČITAJTE I:ZA DLAKU SREĆNI: Više tovljenika nego - stanovnika
- Krpljenje gume košta 200 dinara, a kada zajedno sa mušterijom ustanovim da nema smisla lepiti je, tada stavimo novu, što košta 500 dinara. Ima posla, komšiluk dolazi redovno na servis, a najčešće popravke su ispravljanje felni, štelovanje menjača, kočionih sajli, zupčanika, lanca, svega onoga što se troši - kaže Jovanović.
SERVIS
SERVISIRANjE i popravka bicikla, što znači štelovanje menjača i kočnica, centriranje točkova, podmazivanje, zatezanje svih delova, proveru sajli, košta od 1.000 do 3.000 dinara.
Montiranje sedišta za decu je 400 dinara, zamena pedala, sedišta, lanca...200, popravka rama i vila 500, štelovanje kočnice i menjača 250 dinara, a cena sitnijih popravki u proseku iznosi 500 dinara.