Dva puta plaćaju iste njive

Sl. PAŠIĆ

11. 10. 2017. u 11:28

Restitucija zemljišta ometa razvojne planove Zrenjanina, posebno pored aerodroma Ečka. Grad će obeštetiti bivše vlasnike, ukoliko donesu pravosnažna rešenja

Два пута плаћају исте њиве

Gradska uprava Zrenjanina je početkom 2003. godine sklopila ugovor o zameni nepokretnosti sa Saveznim ministarstvom za odbranu tadašnje SRJ. Za ustupljene stanove vojsci, gradu je pripalo pravo javne svojine na 1.100 hektara u kompleksu aerodroma Ečka pokraj puta Zrenjanin - Beograd. Ispostavilo se da ta zemlja ima vlasnike koji u postupku restitucije računaju na njeno vraćanje, dok upravljači aerodroma i grad sa istim parcelama imaju sasvim drukčije planove.

- Za 300 hektara koji su u direktnom okruženju aerodroma, ranije je donet detaljan plan regulacije. Uskoro će se pristupiti i izradi novog plana za 550 hektara, kako bi se proširila ovdašnja industrijska zona Ečka jugoistok. Problem je što se javljaju bivši vlasnici i zahtevaju povraćaj zemlje - iznose u Odeljenju za imovinsko-pravne poslove i upravljanje imovinom Zrenjanina.

Zasada je nepoznato i nejasno kako su ljudi došli do papira da je zemlja u Ečki na kojoj su fašistički okupatori 1941. podigli aerodrom i izgradili tada najdužu betonsku pistu od 1.800 metara na svetu, njihova. Prema istorijskim dokumentima, Nemci su obeštetili zemljoradnike iz Ečke kojima su tada oduzeli njive. Posle Drugog svetskog rata JNA je 1948. godine uništila pistu, a država je postala vlasnik aerodroma i zemlje. SRJ je kao pravni slednik, zemlju zatim ustupila Zrenjaninu u zamenu za stanove. Grad je sada neočekivano u problemu, i po svemu sudeći moraće nečiji propust da plati dva puta!

- Skupština grada je na poslednjoj sednici donela odluku kojom se obavezuje da će u slučaju donošenja pravosnažnih rešenja o restituciji zemljišta u kompleksu aerodroma, Zrenjanin finansijski obeštetiti vlasnike - iznosi Saša Santovac, zamenik gradonačelnika, najavljujući da je lokalna samouprava odlučna da nastavi projekat širenja zone Ečka jugositok, koju vidi kao svoju razvojnu šansu.

Posebno mesto treba da dobije aerodrom, za kojeg stručnjaci tvrde da se nalazi na idealnoj geografskoj lokaciji. U nedefinisanim svojinskim odnosima, njime trenutno upravlja lokalni aero-klub, koji na prelepoj travnatnoj pisti uglavnom razvija sportsko letenje, padobranstvo i jedriličarstvo.

Gradska uprava nameravala je da na aerodromu izgradi fabriku lakih aviona, ali je taj plan zamenila ideja o kargo-centru u saradnji sa kineskim partnerom. Još 2014. godine iz Ministarstva građevinarstva i saobraćaja su najavili osnivanje jedinstvenog privrednog društva Aerodromi Srbije, koje bi objedinilo 25 malih aerodroma u državi, među njima i onog u Ečki.


ZAPUŠTEN AERODROM

STUDIJA beogradskog Saobraćajnog fakulteta koju je naručila lokalna samouprava je pokazala da je aerodrom u Ečki veoma zapušten. Kao i da su potrebna ogromna sredstva kako bi se osposobio za teretni ili putnički saobraćaj, sa neizvesnom efikasnošću zbog blizine aerodroma u Beogradu.



Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (1)

Doris

13.10.2017. 20:02

Sramota je da opet terorišete iste porodice koje ste opljačkali za privatnu movinu. Država je dužna da vrati šta je otela bilo imovinom iz fonda državne svojine bilo pravičnim obeštećenjem koje nije manje od tržišne vrednosti otete imovine. Ne možete "razvijati" Zrenjanin ili bilo koju oblast i opštinu na račun neotuđivih imovinskih prava građana.