Na rafovima roba sumnjivog kvaliteta, varljivih cena, a računi i deklaracije - zagonetka

M. VLAHOVIĆ

19. 12. 2016. u 15:30

Crnogorski Centar za zaštitu potrošača prepun pritužbi građana. Računi za struju toliko nejasni da skoro niko nije siguran šta plaća i koliko je zapravo potrošio

На рафовима робa сумњивог квалитета, варљивих цена, a рачуни и декларације - загонетка


PLAĆANjE komunalnih usluga i računa zadaje sve veće teškoće građanima Crne Gore. Samo u protekla tri meseca u Centar za zaštitu potrošača stiglo je oko 400 žalbi, a najviše primedaba je na plaćanje struje, vode i telekomunikacija. Tako veliki broj pritužbi na (ne)utrošene kilovate, impulse i vodu posledica je, kako tvrde u potrošačkim organizacijama, monopolskog položaja trgovaca koji diktiraju pravila i zanemaruju prava potrošača.

Žale se svi, a posebno oni s nešto plićim džepom, da u prodavnicama svi gledaju da ih zakinu, stižu im "naduvani" računi za telefon i struju, ali nemaju načina da s tim izađu sami na kraj, jer opravdanja trgovaca je mnogo. Računi su obično sitno ispisani, pa se prevara otkrije tek kod kuće, a tada je uglavnom već kasno. Ljudima je mrsko da se vraćaju, a tržišna inspekcija uvek ima važnija posla.

- Sudeći prema pritužbama koje stižu do nas, uglavnom je je reč o prekršajima tipa jedna cena na proizvodu, a druga na kasi, ili je račun za struju veći od uobičajenog, a telefonski visok i kada nikoga nisu zvali - kaže Olga Nikčević, predsednica Centra za zaštitu potrošača. - Slede pritužbe na kvalitet kupljene robe, lažne deklaracije, kao i na ignorisanje prava da se roba u zakonskom roku popravi, zameni, ili vrati kada je kupac nezadovoljan.

Rafovi su prepuni takozvanih varljivih cena, kao i "akcijskih sniženja". Za čitanje deklaracija na proizvodima potrebna je lupa, a na stranoj robi prevodi su zbunjujući. Zato kupcima preostaje da dobro paze i da se nadaju se da nisu toliki baksuzi da baš oni budu zakinuti.

PRIMEDBE

POTROŠAČI sve svoje primedbe i žalbe mogu slati na mejl Centra za zaštitu potrošača. Takođe, mogu im se obratiti putem telefona, poštom ili lično.

PRIMENA

NOVI Zakon o zaštiti potrošača skoro u potpunosti je usaglašen s direktivama EU, ostaje samo pitanje njegove primene u praksi.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije