Pojedini klijenti banaka zbog virusa korona ostali bez novih kartica: U karantinu i - plastika

S. BULATOVIĆ

07. 07. 2020. u 16:00

Zbog izolacije zaposlenih kasnila sredstva bezgotovinskog plaćanja

Поједини клијенти банака због вируса корона остали без нових картица: У карантину и - пластика

Foto: Z. Jovanović

KORONA je pomrsila konce i pojedinim korisnicima platnih kartica u Srbiji. Isteklu "plastiku" nisu uspeli da zamene na vreme. Kako smo nezvanično saznali problem su imali klijenti jedne banke i to zato što su njeni službenici zaduženi za ove poslove - bili u karantinu. Većina drugih banaka odgovara da nisu imali nikakav zastoj u izdavanju novih kartica.

"Novostima" su se obratili čitaoci koji su bez sredstva za bezgotovinsko plaćanje bili i dve nedelje.

- Trebalo je da mi stignu nove kartice, ali ih nije bilo - požalio nam se Beograđanin Marko S. - Službenik banke mi je objasnio da su sve njegove kolege iz odeljenja za kartice u karantinu dve nedelje. U međuvremenu sam morao da plaćam gotovinom.

Iako je zastoja bilo, skoro niko od klijenata ove banke se nije zbog toga žalio Narodnoj banci Srbije. U ovoj instituciji smo čuli da je izdavanje kartica retko povod za pritužbu građana i od početka godine bilo ih je svega devet na ovu temu.

POLOVINA AKTIVNA U SRBIJI je, prema podacima Narodne banke Srbije, izdato ukupno 8,7 miliona kartica. Aktivnih je više od 4,5 miliona. U opticaju je najviše debitnih kartica - od 7,5 miliona izdatih, koristi se 3,9 miliona.

- Od tih devet pritužbi, tri su se odnosile na kašnjenje u izdavanju kartice - kažu u NBS. - U jednom slučaju je utvrđeno da je razlog kašnjenja na strani i korisnika, nedostavljanje dokumentacije, i banke, administrativno-tehnički razlozi. U dva slučaja bila je u pitanju privremena nemogućnost preuzimanja reizdate kartice u toku vanrednog stanja jer su korisnici stariji od 65 godina. To je brzo rešeno instrukcijom NBS. Neke banke su i produžile važenje platnih instrumenata.

U ostalim slučajevima nije se radilo o kašnjenju, a NBS je utvrdila da su sve pritužbe bile neosnovane. Između ostalog, korisnik se žalio da je onemogućen da uz razumno čekanje preuzme svoju debitnu karticu. Sačekao ga je veliki red pred filijalom. Žalili su se i oni kojima kartica nije izdata zbog kreditnog rizika.

- U odnosu na ukupan broj pritužbi, broj onih koji se odnosio na izdavanje kartica, a posebno na kašnjenje u izdavanju, veoma je mali - dodaju u NBS. - Utvrđeno je da se ne radi o sistemskoj nepravilnosti i potrebi za preduzimanjem dodatnih mera. Po oceni svih relevantnih domaćih i međunarodnih institucija i organizacija naš bankarski sistem je odlično reagovao na situaciju koja je izazvana pandemijom, čemu su doprineli i napori Narodne banke Srbije i njena brza i adekvatna reakcija na sve eventualne nepravilnosti.





Pratite nas i putem iOS i android aplikacije