Moraju da poštuju red vožnje i broj polazaka, a autobusi na put kreću gotovo prazni: Prevoznici upozoravaju da im preti bankrot
27. 05. 2020. u 16:00
Apeluju na državu da im pomogne

Drastično je smanjen broj putnika Foto P. Milošević
Goran Aleksić, direktor "Srbijatransporta", objašnjava da se u ovoj grani privrede troše rezerve koje su male, a da se problem ne može prevazići kreditima.
- U obavezi smo da poštujemo red vožnje i da vozimo i kada nema putnika, a to je apsurd, tako se samo gomilaju troškovi - ističe Aleksić. - S druge strane, ako bankrotiraju najveći prevoznici, biće ukinute linije i polasci, a putnici će imati dugoročni problem, jer neće moći da se prevezu.
- Tako opet cveta siva ekonomija, jer mnogi pojedinci zloupotrebljavaju ovu situaciju i organizuju prevoz na crno. Mi od njih trpimo štetu, a ni država nema koristi, jer ništa ne uplaćuju u budžet.
Duško Đurović, iz "Bečejprevoza", napominje da im je tokom vanrednog stanja bio potpuno zabranjen rad, ali da su imali visok nivo troškova i kada nisu radili, jer su morali da plate poreze, kao i mnogobrojne obaveze i dažbine osiguravajućim kućama i ostalima. Sada je, međutim, linijski saobraćaj u još nepovoljnijem položaju, jer imaju još veće troškove, a prihodi su minimalni.
- Ako nam je bilo zabranjeno da radimo, a i sada se vodi kampanja da se ljudi ne voze autobusima, od čega da platimo poreze i doprinose? - pita Đurović. - Najmanje što mogu da učine je da nam bar to otpišu, jer nam taj dug urušava bilans za sledeću godinu kod lizing kuća.
Prevoznici smatraju da nije pravedno što su se oni, kao zaposleni u delatnosti kojoj je zabranjen rad, našli u istom košu sa trgovinskim lancima i apotekama, koje su profitirale tokom vanrednog stanja. I jedni i drugi dobili su jednaku podršku države.
- Tražimo samo malu sektorsku pomoć, da uhvatimo dah. Sve to ćemo mi državi višestruko vratiti kad počnemo da poslujemo normalno - napominje Svetlana Bjeličić, predstavnica "Rakete" iz Bajine Bašte. - Nije teško napraviti procenu štete, dovoljno je da se samo uporede prihodi za koje smo platili porez u istom periodu prošle godine. Ako izostane podrška, mnoge firme će se ugasiti, a posle se to ne može ni brzo ni lako vratiti na staro.
Nikola Lukić, iz preduzeća "KAVIM Srbija", kaže da je ohrabrujuća najava da će novim zakonom o akcizama nivo ove naknade za gorivo biti ujednačen sa onim u Evropskoj uniji i da je to deo dogovora sa nadležnima koji je postignut posle dugogodišnjih apela prevoznika.
DUŽI PERIOD OTPLATE
U Privrednoj komori Srbije je održan sastanak na kom su razmatrane mere podrške za sektore koji su posebno ugroženi zbog pandemije virusa korona. Ministar finansija Siniša Mali je predstavnicima sektora turizma, hotelijerstva i drumskog saobraćaja rekao da je najvažnije da im se obezbedi dodatna likvidnost. Biće im obezbeđeni povoljniji uslovi za apliciranje za kredite, a koji bi podrazumevali duži period otplate i duži grejs period. Privredni subjekti iz tih sektora bi kod Fonda za razvoj imali pravo da konkurišu za veće maksimalne iznose nego što je trenutno slučaj.
ee
28.05.2020. 10:53
"U obavezi smo da poštujemo red vožnje i da vozimo i kada nema putnika," - pa promenite red voznje ili zatvorite firme, da se niste mozda rodili sa autobusom ? ko vas tera da radite sa gubitkom ? i sto bi to neko drugi placao ? batali posao ako nisi sposoban da ga vodis !!!
A gde je nestao komentar od juče ?
Тако је ономад врх државе јавно, на сва звона, обећавао "заштиту законитости" и покојном крагујевачком "Аутосаобраћају" који је годинама систематски и плански уништаван... а на крају и потпуно уништен, без да је ико од одговорних икада сносио ма какве последице за штету која се мери у милионима евра.
Komentari (3)