Zatvara se Glavna železnička stanica u Beogradu

FoNet

16. 06. 2018. u 12:37

Prema najavi "Železnica Srbije", od 1. jula - šest meseci pre nego što je projektom predviđeno - biće potpuno obustavljen saobraćaj na ovoj stanici i na pruzi Beograd Glavna stanica - Pančevački most

Затвара се Главна железничка станица у Београду

Posle 134 godine Glavna železnička stanica u Beogradu biće zatvorena.

Prema najavi "Železnica Srbije", od 1. jula - šest meseci pre nego što je projektom predviđeno - biće potpuno obustavljen saobraćaj na ovoj stanici i na pruzi Beograd Glavna stanica - Pančevački most.

"Srbija voz" i "Infrastruktura železnica Srbije" uvešće novu organizaciju putničkog železničkog saobraćaja. Prema novoj organizaciji železničkog saobraćaja, polazna i dolazna stanica međunarodnih vozova na relaciji Beograd - Bar, biće od danas stanica Topčider.

Polazak dnevnog voza za Bar je u 9,21 sat, a večernjeg u 21,21 sat.

Međunarodni voz na relaciji Subotica-Bar-Subotica, koji kreće od 19. juna, saobraća iz železničke stanice Subotica u 16,45 sati preko stanice "Beograd Centar" u Prokopu i obratno.

Osim vozova između Srbije i Crne Gore, od 1. jula svi međunarodni vozovi saobraćaće do železničke stanice "Beograd Centar" u Prokopu, koja će biti i polazna stanica ovih vozova u suprotnom smeru.

Reč je o dva voza iz Budimpešte, kao i po jednom vozu iz Beča, Ljubljane, Ciriha, Soluna i Sofije do Beograda i iz glavnog grada Srbije za Mađarsku, Austriju, Sloveniju, Švajcarsku, Grčku i Bugarsku.

Za vozove u unutrašnjem putničkom železničkom saobraćaju, koji su do sada išli preko Glavne železničke stanice Beograd, od 1. jula polazna i dolazna stanica biće "Beograd Centar" u Prokopu.

Glavna železnička stanica u Beogradu izgrađena je 1884. godine, kada i prva železnička pruga u Srbiji, od Beograda do Niša. Prvi voz sa ove stanice krenuo je ka Zemunu uz dvorske počasti, 20. avgusta (1. septembra) 1884. godine u 15 sati, a prvi putnici bili su kralj Milan, kraljica Natalija i prestolonaslednik Aleksandar Obrenović, na putu ka Beču.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (17)

obavestavaju se....

16.06.2018. 13:10

...."zatvaraci",da zatvaranje kasni 190 minuta!Mole se svi pogodjeni da padnu,a ne pogodjeni...?Pravac Prokop!neznam da li cu docekati probijanje tunela,jer ovako skoro da nista nije reseno?Na nos ulazis na guz izlazis...A novac je vreme!Ili obrnuto?Pa sto si se zbunio,nema veze!Moze i ovako i onako!Ej,fala ti k'o bratu!

milorad

16.06.2018. 13:41

od glavne stanice mogli bi da naprave zgradu Opere. Mogu da zamislim velicanstvene Operske i | Baletske premijere u toj zgradi.

Paul Kersey

16.06.2018. 14:40

@milorad - S obzirom na to ko bi salu pravio, ja mogu da zamislim Karleušu i Cecu kako zaurlavaju na sceni...

opera je život

16.06.2018. 16:56

@milorad - opera u srbiji ne bi uspela na pocetku bi išli mnogi radi viđenja a posle bi opet po starom što I jeste normalno u kafanu na ibarsku jer ko može da sluša sat ipo vremena kako operski pevac peva aaaaaa tako da bi to bio promašaj

dragan

16.06.2018. 16:26

@Nuclear Vlasta - Mozda je bolje da se zabrani doseljavanje da mi Beogradjani pocnemo da zivimo,makar na 10-20 godina

Миро Марковић

16.06.2018. 17:22

Оно што су Обреновићи подигли, ови не могу да растуре већ више од 50 година, када су почели да прокопавају Прокоп. Обреновићи су радили све са лопатама, а ови имају багере, али су им много дубоки џепови, па прво њих морају да напуне. Србијо, востани!

Dug koji su ostavili Obrenovići

17.06.2018. 09:08

@Миро Марковић - za kredit koji su uzeli od Francuza, da bi se ta pruga izgradila, Srbija je isplaćivala do 50-ih godina prošlog veka... Kralj Milan je iz tog aranžmana izašao neverovatno bogat, a neki Francuzi su bankrotirali i završili u zatvoru. Neznanje nije opravdanje...

Marius

16.06.2018. 17:34

bruka i sramota dno dna drzave...u notmalnim drzavama se zdanja cuvaju i pod zastitom su drzave samo smo mi majpametniji...poeni nama i ne treba stanica jer vozova i nema ono je bruka kad sw vidi ma sinama

DJ

18.06.2018. 15:22

Železnička stanica je otvorena 1884 godine,i od tada se ništa nije promenila,koliko sam informisan,stanica postaje železnički muzej,a saobraćaj će se odvijati iz Prokopa(koristim BG voz,stanica je moderna i čista),zašto je to po mnogima loše ne znam,auto komanda je uslovno centar grada,tako da dolazak na istu i nije neki problem.