Tojota korola pomera granice
22. 02. 2019. u 13:46
"Novosti" na prezentaciji nove generacije najprodavanijeg automobila na svetu u Palma de Majorki

Foto Promo
JAPANSKI automobilski gigant "Tojota" izabrao je španski turistički biser Palma de Majorku da predstavi novi generaciju najprodavanijeg automobila na svetu "korolu".
Model koji je prodat u više od 42.000.000 primeraka, počevši od prvog automobila koji je poneo ovo ime davne 1966. godine, do sada predstavljao je uvek vrhunsku ponudu iz takozvanog "C" segmenta.
Pročitajte još: "TOJOTA CH-R HIBRID": Nešto sasvim drugačije
Da u "Tojoti" ne nameravaju da odustanu od oprobanog recepta postaje jasno već od prvog pogleda na 12. generaciju "korole".
Brojnim specijalizovanim novinarima iz celog sveta (ekipa "Novosti" je zahvaljujući kompaniji "Tojota Srbija" imala priliku da prisustvuje premijeri na evropskom tlu sve tri verzije ovog modela)inženjeri i dizajneri "Tojote" su predstavili sve tri verzije "korole" - sedan (limuzina), hečbek i turing sports (karavan).
Izuzetno dobro osmišljena prezentacija (izložena je bila i prva generacija "korole") pokazala je šta su sve vizionari ovog japanskog proizvođača utkali u ovaj automobil.
"Korola" je izvajana na novoj "Tojotinoj" platformi "Toyota New Global Architecture (TNGA) GA-C "koja o mogućuje izuzetne vozne i bezbedonosne karakteristike vozila.

Poštujući želju prvog čoveka "Tojote" da "više ni jedan naš automobil ne sme da bude dosadan" dizajneri su puno pažnje posvetili izgledu. "Korola" je sasvim nova, osobena, hečbek je mišićav, sportski, mladalački..."Sedan" elegantna, uglađena,udobna limuzina, "turing sports" neverovatno praktično vozilo skladnih linija...
Hečbek i karavan su prvi modeli koji nude izbor između dva vrhunska hibridna motora 1,8 i 2,0 litarskih sa 12 odnosno 180 KS.Po prvi put u istoriji kompanije i sedan je opremljen 1,8 litarskim hibridnim motorom.
Dizel motora nema više u ponudi, a ljubitelji benzinaca će moći da biraju između 1,2 litarskog turba u hečbek i karavan verzijama (114 KS)dok je u sedanu moguće izabrati i benzinski 1,6 litarski motor sa 132 KS.

Za bezbednost vozača i putnika brine se unapređena "Toyota Safety Sense technology" krcata najnovijim sistemima od prepoznavanjnja pešaka ( i danju i noću"), čitanja saobraćajnih znakova, adapitvnog tempomata, kočenja u iznenadnim situacijama do sistema za pomoć pri parkiranju...
Unutrašnjost vozila je priča za sebe. Nije se štedelo na materijalima, sve je na dohvat ruke, lepo izvajano, nadasve praktično, upotrebljivo.

Vožnja je dobila sasvim novu dimenziju. Ogibljenje izvedeno do perfekcije. "Makferson" napred i sasvim novi "multi-link" sistem nazad. Takozvana "Adaptive Variable Suspension (AVS)" primenjena je kod hečbeka i karavana a tu je i "drajv mod" koji ima opcije "ECO", "COMFORT", "NORMAL", "SPORT S", "SPORT S+" i "CUSTOM".
Motori i automatski menjač (jedini manuelni menjač je u ponudi u sedanu uz benzinski motor od 1,6 litara) svoj posao obavljaju besprekorno.
Udobna sedišta, brojni sistemi asistencije, dvoozonska klima (grejači svih sedišta, obruča upravljača) precizan uprvaljač. Sve je tu.

Pri tome u unutrašnjost vozila, zahvaljujući unapređenoj izolacije, spoljni zvuci skoro da ne prodiru. Čujete samo šum pneumatika.Potrošnja svih verzija sa hibridnim motorima se kreće proesčno oko 3,2 do 3,4 litra, dok 1,2 turbo benzinac predstavlja vrhunac štedljivosti ovih agregata sa prosečnom potrošnjom ispod pet litara na 100 kilometara.
Nove "korole" su i znatno agilnije. Sa 2.0 litarskim hibridnim motorom hečbek do stotke iz mesta sprinta za 7,9 sekundi.
Ono po čemu je "Tojota" prepoznatljiva - briga za očuvanje životne sredine je naravno jedan od prioriteta i kod nove "korole".Emisije štetnih gasova su minimalne i kreću se od 76 grama po pređenom kilometru kod 1,8 litarskog hibrida do 114 grama kod 1,2 turbo benzinca.
Prezentacija "korole" biće uskoro obavljena i u Srbiji, a poznate su i cene na našem tržištu.jedini žal je što smo mi jedna od retkih evropskih zemalja koja ne subvencioniše kupovionu hibrida, iako za ovu vrstu vozila i na našem tržištu, raste interesovanje.

TEHNIČKE SPECIFIKACIJE
TOJOTA HEČBEK
Dužina:4.370 mm
Širina:1.790 mm
Visina:1.435 mm
Međuosovinsko rastojanje:2.640 mm
Prtljažnik:361/1.024 lit.
Rezervoar:43 lit.
TOJOTA TURING SPORTS
Dužina:4.650 mm
Širina:1.790 mm
Visina:1.435 mm
Međuosovinsko rastojanje:2.700 mm
Prtljažnik:598/1.606 lit.
Rezervoar:43 lit.
TOJOTA SEDAN
Dužina:4.630 mm
Širina:1.780 mm
Visina:1.435 mm
Međuosovinsko rastojanje:2.700 mm
Prtljažnik:471 lit.
Rezervoar:43 lit.
MOTORI
1,8 HIBRID
Zapremina:1.798 ccc
Snaga:122 KS
Obrtni moment:142 nm
0-100 km/č:10,9 sek.
Maksimalna brzina:180 km/č
Prosečna potrošnja:3,2 lit/100 km
Emisija CO2:76 g/km
2,0 HIBRID
Zapremina:1.987 ccc
Snaga:180 KS
Obrtni moment:190 nm
0-100 km/č:7,9 sek.
Maksimalna brzina:180 km/č
Prosečna potrošnja:3,4 lit/100 km
Emisija CO2:84 g/km
1,2 TURBO BENZINAC
Zapremina:1.197 ccc
Snaga:114 KS
Obrtni moment:185 nm
0-100 km/č:9,3 sek.
Maksimalna brzina:200 km/č
Prosečna potrošnja:4,6 lit/100 km
Emisija CO2:116 g/km
POČETNE CENE KOROLA SEDAN BENZIN- 16.990 evra
KOROLA SEDAN HIBRID - 22.890 evra
KOROLA HEČBEK BENZIN - 18.490 evra
KOROLA HEČBEK HIBRID - 19.990 evra
KOROLA TURER SPORTS BENZIN -19.490 evra
KOROLA TURER SPORTS HIBRID - 23.990 evra
Komentari (1)