Državni revizori objavili izveštaj: Uprava je na radna mesta rasporedila čak 341 zaposlenog bez odgovarajuće stručne spreme
23. 12. 2019. u 09:51
Provera poslovanja "Gradskog saobraćajnog preduzeća Beograd" u 2018. godini

Garaža GSP Foto D. Milovanović
Kako se navodi u dokumentima revizora, preduzeće nije angažovalo nezavisnog procenitelja imovine, nije iniciralo postupak kod Grada za ulaganje u kapital niti isknjižilo imovinu iz svojih poslovnih knjiga. Piše i da su prikazivali nerealne zalihe materijala. Naime, iskazali su u knjigama zalihe materijala u vrednosti od 900,7 miliona dinara, od čega se 462 miliona odnosi na početne zalihe koje nisu imale obrt u toj godini. JKP GSP je u protekloj godini nabavilo materijala i rezervnih delova u iznosu od 16 miliona dinara, iako su navedene zalihe postojale u magacinima i nisu trebovane tokom godine.
Pročitajte još - Državni revizori: Ko greši - nek računa na smenu
- Od januara do novembra obračunali su i isplatili osnovnu zaradu nižu od propisane minimalne zarade za prosečno 138 zaposlenih. Ujedno, zaposlenima su pružili pogodnost banjskog lečenja u iznosu od 8,3 miliona dinara za koje nisu plaćeni porezi i doprinosi u iznosu od 5,7 miliona - piše u izveštaju revizora.
Finansijski stručnjaci posebno skreću pažnju na činjenicu da je GSP Beograd rasporedilo 341 zaposlenog na poslove uprkos tome što nisu ispunili uslove u pogledu stručne spreme. Navode i da su internim aktom sistematizovani poslovi bez konkretno opisanih zaduženja zaposlenih. Kažu i da su prihodi preduzeća u 2018. bili 14,2 milijarde dinara, a da je od tog iznosa čak 10,1 milajarda dobijeno subvencijama. Ujedno, u izmirivanju obaveza prema dobavljačima kasnili su sa isplatom 54 miliona dinara.
SPORNE I JAVNE NABAVKE
NEPRAVILNOSTI je bilo i u javnim nabavkama. Tako je za uslugu obezbeđenja kao jedan od kriterijuma zahtevan poslovni kapacitet kao element za procenu ponude. Za kasko osiguranje 200 autobusa "solaris" traženi su dodatni uslovi u pogledu kapaciteta firme, čime je ograničena konkurencija. Ujedno, za uslugu traženja i dokvalifikacije vozača, konkursna dokumentacija je pripremljena tako da za jedan deo nije bilo moguće pripremiti prihvatljivu ponudu, dok je za drugi deo takođe ograničena konkurencija.