Most na Adi: Prugu postavlja „Energoprojekt”?

S. B. MILOŠEVIĆ

23. 01. 2018. u 22:15

Otvorene tenderske ponude za postavljanje tramvajske pruge preko novog Mosta na Adi. Najpovoljnija ponuda srpske i francuske firme. Dve obale šine će povezati 2019. godine

Мост на Ади: Пругу поставља „Енергопројект”?

Pruga će prolaziti sredinom mosta na Adi / Foto M: Labudović

PRISTIGLE ponude za izvođenje tramvajske pruge preko Mosta na Adi juče su otvorene, a koja će firma dobiti posao znaće se za dvadesetak dana. Na tender su se javili austrijski "Štrabag", naš "Energoprojekt niskogradnja" u saradnji sa francuskom kompanijom "Kolas rejl", i špansko-srpska grupa koju čine "Kopisa", "Altuna", "Bauvesen" i "Geoas".

Kompanija "Štrabag", koja je prošlog puta odbijena zbog papirologije, dostavila je ponudu u iznosu od 1.649.651.914 dinara, odnosno nešto manje od 14 miliona evra, što je za 6,5 odsto manje nego lane. "Energoprojekt Niskogradnja" i francuski "Kolas rejl", dali su ponudu od 1.648.997.524 dinara, a grupa ponuđača, predvođena španskom firmom, 1.721.120.891. Pošto je kriterijum ostao isti - najniža ponuđena cena, francuski "Kolas rejl" i "Energoprojekt" imaju najveću šansu da pobede na tenderu, pod uslovom da je konkursna dokumentacija uredna.

- Direkcija za građevinsko zemljište izvršiće procenu ponuda, utvrditi da li su sve zasnovane na zakonu i onda će izabrati najpovoljnijeg ponuđača sa kojim će biti potpisan ugovor za izvođenje radova. Mi očekujemo da oni počnu u narednih nekoliko meseci. Radi se o 2,7 kilometara šina odnosno povezivanju Banovog brda i Rakovice sa Novim Beogradom tramvajskim šinama, to će omogućiti ljudima da za pet minuta dođu na drugu stranu, što do sada nije bilo moguće - rekao je gradski menadžer Goran Vesić gostujući na TV Pink.

Poslednji tender za postavljanje šina preko Mosta na Adi Direkcija je objavila novembra 2016. godine. Ipak, sve tri ponude koje su tada pristigle na tender, ocenjene su kao neprihvatljive, a postupak je obustavljen.

NOVA STAJALIŠTA JAVNOG PREVOZA NA novoj tramvajskoj trasi nalaziće se dva stajališta. To su Blok 42 na novobeogradskoj strani i petlja "Radnička", odmah nakon glavnog raspona Mosta na Adi na desnoj obali Save. Oba stajališta su izgrađena i njihova dužina je 75 metara. Ugradiće se i dva lifta u sklopu tramvajske stanice na novobeogradskoj strani za potrebe putnika.

Izvođenjem tramvajske pruge preko mosta, izgradiće se 2,7 kilometara šina sa obe strane mosta. Ovim će se povezati Banovo brdo i Novi Beograd, a put tramvajem između ta dva dela grada trebalo bi da se skrati na od 10 do 15 minuta. Projektom je predviđena i izrada prilaza iz Radničke ulice, kako bi se taj deo spojio sa postojećim šinama na Banovom brdu. S druge strane, gradiće se pristupnica na Novom Beogradu, prema šinama koje sada prolaze pored mosta Ulicom Jurija Gagarina, odnosno Đorđa Stanojevića.

Rok za završetak radova je 420 dana od trenutka uvođenja izabrane firme na gradilište, što znači da će čukaričku i novobeogradsku obalu šine povezati 2019. godine.

OBNOVA KONTAKTNE MREŽE

POSTAVLjANjE šina preko mosta podrazumeva i projekat rekonstrukcije tramvajskog mosta preko Topčiderske reke. Na mestu postojećeg, projektovan je novi gornji stroj mosta, kao i skretnica za novi most preko Save. Rekonstruisaće se i tramvajski nadvožnjak preko železničke pruge i Bulevara vojvode Mišića. Na strani prema Rakovici dodaće se novi deo vijadukta sa skretnicom za vezu prema Rakovici. Predviđena je i rekonstrukcija kontaktne mreže u priključnim tačkama, ka Ulici Đorđa Stanojevića i na pruzi za Rakovicu.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (3)

Žižak

23.01.2018. 22:39

Za 2,7 km im je potrebno 420 dana da urade!?Ovim tempom rada znaci da bi smesnih 27 km radili preko 10 godina.Ova distanca se u Kini i Japanu zavrsava u roku od mesec dana.

Dragoslavic

25.01.2018. 00:31

Po najjeftinijoj ponudi ispada duzni metar tramvajske pruge 5.185 evra!

Tačno

25.01.2018. 10:52

@Dragoslavic - 10 puta skuplje... alal vera. A primeti li ko razliku u ponudama, na 15 miliona, 5 hiljada.