DA KULTURA BUDE BLIŽA: Sombor prvi u Srbiji usvojio Strategiju razvoja

J. LEMAJIĆ

21. 04. 2021. u 07:13

SOMBOR oduvek slovi za grad bogate kulture, rodno mesto Milana Konjovića i večita inspiracija Laze Kostića, Save i Dragana Stojkova, Pavla Blesića i drugih poznatih umetnika.

ДА КУЛТУРА БУДЕ БЛИЖА: Сомбор први у Србији усвојио Стратегију развоја

Foto: J. Lemajić

Kako bi se kulturni život i dalje unapređivao, na minuloj sednici Skupštine grada usvojena je Strategije razvoja kulture za period 2021-2025. godine.

Reč je o dokumentu kojim se izdvajaju prioriteti i ciljevi ka kojima bi trebalo da stremi kultura i koji bi doprineli njenom razvoju.

- Ovo je prva strategija razvoja kulture nekog grada u našoj zemlji koja je rađena u skladu sa Zakonom o planskom sistemu, usvojenom 2018. - naglasila je prilikom javne rasprave Bogdana Opačić, iz Zavoda za proučavanje kulturnog razvitka, kome je poverena izrada ovog akta.

Izradi strategije prethodila je anketa sa građanima, zaposlenima u ustanovama kulture i civilnim organizacijama, radnicima u turizmu, medijima, obrazovanju...

NEDOSTATAK KADRA

U GOTOVO svim ustanovama kulture problem je nedostatak stručnih kadrova. Kako je objašnjeno, uradiće se detaljna analiza koji kadrovi gde nedostaju, a Strategija omogućava da svi nezaposleni koji dobiju odobrenje od reprezentativnih udruženja u kulturi mogu da dobiju status samostalnih umetnika, ali i stručnjaka. Time će Sombor biti prvi grad u Srbiji koji će podržati status samostalnih stručnjaka.

- Strategija donosi promene koje se tiču infrakstruktura ustanova kulture, prvenstveno završetak renoviranja Grašalković palate, rešenje problema Istorijskog arhiva, pristupačnost kulturnih događaja svim osobama koje žive na teritoriji grada - dodaje Opačić. - Oformiće se Savet za kulturu i Savet amatera u kulturi, a veoma važan cilj je kultura za mlade.

 

 

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

Cedevita podržava klinCE kreativCE: deca iz SOS Dečijeg sela Srbija osvojili su javnost umetničkim delima u sklopu kampanje Budi TU. Budi CE