TEŠKO BEZ KONCESIJE: Lokalna samouprava u Subotici traži rešenje za spas gradskog i prigradskog prevoza građana

J. LEMAJIĆ

06. 02. 2024. u 20:12

LOKALNA samouprava u Subotici je pokrenula postupak određivanja modela finansiranja komunalne delatnosti gradskog i prigradskog prevoza putnika.

ТЕШКО БЕЗ КОНЦЕСИЈЕ: Локална самоуправа у Суботици тражи решење за спас градског и приградског превоза грађана

foto:J.L.

To je odlučeno na osnovu Elaborata o potrebi pokretanja javno-privatnog partnerstva. Razlog su činjenice da se godišnje izdvaja 500 miliona dinara za pomoć JP "Subotica trans", da je neophodna obnova voznog parka čija trećina više nije u funkciji, te da Autobuska stanica ubrzano propada.

Shodno predlogu, buduće subvencije Grada bile smanjene za oko 300 miliona dinara, jer bi investiciono ulaganje postalo obaveza koncesionara. Radi se o nabavci 55 potpuno novih vozila, u procenjenom iznosu od oko milijardu i 200 miliona, dok će za sanaciju krovne konstrukcije Autobuske stanice i Remontnog centra biti potrebno oko 110 miliona. Pritom, očekuje se i koncesiona naknada za korišćenje pomenutih objekata od oko 10 miliona dinara...

Do tada, preduzeće se suočava sa desetkovanim brojem putnika, naročito od pandemije, a ozbiljno opterećenje postali su i troškovi za kupovinu sve skupljeg goriva.

- Kada sam došao u "Subotica trans", preduzeće nije imalo saobraćajnu studiju, prvi u nizu neophodnih dokumenata, pa se radilo po prevaziđenoj, onoj iz 2009. Sada smo to konačno ispravili, obavili reinžinjering linija, ali ostaje problem što su od 2012. kupovani zglobni autobusi, koji su skuplji od solo varijanti, troše gotovo dvostruko više, a i zahtevniji su za održavanje. Tako smo došli u kontradiktornu situaciju, da gubimo putnike, a udvostručujemo transportne kapacitete. Javno-privatno partnerstvo realizuje se u četrdesetak lokalnih samouprava širom Srbije i svugde se pokazalo kao pravo rešenje za nagomilane probleme. Nama su mnoga vozila isključena iz saobraćaja jer ugrožavaju bezbednost putnika i jednom se mora podvući crta, jer ovako imamo perpetuum mobile koji radi fantastično, do samouoništenja - objašnjava direktor Dejan Ljubisavljević, napominjući da preduzeće nema neizmirena dugovanja, ali ima međumesni i međunarodni prevoz, koji ne spada u obaveze prema osnivaču.

U međuvremenu, nadležni ističu da nema ni govora o privatizaciji preduzeća.

- Tražimo održivo rešenje, da zadržimo javni prevoz, da on funkcioniše, da Subotičani imaju punu uslugu, a da previše ne opterećujemo gradski budžet. Slično smo postupili i sa ovdašnjom Apotekom i to se pokazalo kao veoma uspešan potez - zaključuje Radoslav Vukelić, sekretar Sekretarijata za komunalnu delatnost.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

SRBIJA DOBIJA OGROMNO POJAČANJE: Jedan od najtalentovanijih fudbalera sveta ipak oblači dres orlova?