PETI MOST NA DUNAVU VEĆ IMA STUBOVE: Početak izgradnje pešačko-biciklističke ćuprije u Novom Sadu najverovatnije na jesen

З. ГРУМИЋ

31. 03. 2022. u 11:57

NOVI Sad će u naredne tri godine uz svoja tri mosta na Dunavu pridodati još dva prelaza preko velike evropske reke, čime će u prvom redu biti znatno rasterećen i unapređen saobraćaj u gradu. Istovremeno ovogodišnja Evropska prestonica kulture dobiće atraktivniji izgled i nove turističke sadržaje.

ПЕТИ МОСТ НА ДУНАВУ ВЕЋ ИМА СТУБОВЕ: Почетак изградње пешачко-бициклистичке ћуприје у Новом Саду највероватније на јесен

Foto N. Karlić

Nedavno je najavljeno da uskoro treba da počne izgradnja četvrtog - drumskog mosta i zapadne obilaznice oko grada, što je projekat od nacionalnog značaja čiji se završetak očekuje tokom 2024. godine. Pre dva dana potpisan je i ugovor o izradi tehničke dokumentacije za gradnju pešačko-biciklističkog mosta, sa pristupnim saobraćajnicama.

Taj most, dužine 420 metara, biće izgrađen na postojećim stubovima nekadašnjeg mosta Franca Jozefa, porušenog na samom kraju Drugog svetskog rata. Taj projekat, koji zajednički finansiraju Grad Novi Sad i AP Vojvodina, obuhvata i rekonstrukciju postojećeg tunela u sklopu Petrovaradinske tvrđave, sa liftovima do gornjeg tvrđavinog platoa.

Prema rečima gradonačelnika Miloša Vučevića, izrada tehničke dokumentacije poverena je Saobraćajnom institutu CIP Beograd, vrednost tog posla je 51,8 miliona dinara, a rok za završetak svih ugovorenih obaveza je 180 dana.

- Novi most će smanjiti zagađenje u gradu i dodatno motivisati sugrađane da se rekreiraju - istakao je Vučević na svom instagram-nalogu.

Budući izgled petog mosta, Foto "Instagram"

Ukoliko sve bude onako kako je planirano, radovi na izgradnji mosta koji će povezati novosadski kej i Petrovaradinsku tvrđavu i rekonstrukcija dela tvrđave mogla bi da počne već sredinom ove godine ili početkom jeseni. Gradonačelnik je ranije naveo da će ukupna vrednost tog projekta biti 4,5 milijardi dinara.

Račva se u dva pravca

GRAD je ranije raspisao međunarodni konkurs kojim se došlo do najboljeg rešenja za pešačko-biciklistički most.

- Umesto kompleksnog čvorišta, most se u kontaktu sa novosadskom obalom račva u dva ravnomerna pravca koji nude preglednost u saobraćaju i autonomiju neprekidnog kretanja svih korisnika - detalj je iz rešenja koji se odnosi na novosadsku stranu mosta.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

NIKADA NEĆEMO SAZNATI PRAVU ISTINU: Sabalenka progovorila o dopingu