MOST IM ZNAČI - ŽIVOT: Zapadna Morava na trasi dugoj čak 35 kilometara godinama razdvaja narod i čitava sela

S. Babović

10. 02. 2022. u 09:35

ŽITELjI devet velikih mesnih zajednica na pravcu između Kruševca i Trstenika su nadležnima uputili inicijativu za izgradnju mosta preko Zapadne Morave.

МОСТ ИМ ЗНАЧИ - ЖИВОТ: Западна Морава на траси дугој чак 35 километара годинама раздваја народ и читава села

"GRANICA" Velika reka u delu toka kroz Trstenik, Foto S. Babović

Ovakav zahtev nije novina, ali je sada - po svemu sudeći - "dogorelo", jer više od 15.000 ljudi sa obe strane reke u ovom gusto naseljenom delu Srbije, na čak 35 kilometara, nema nijedan most, a upotreba skele u selu Selište, koja je prevozila poljoprivrednike do Stopanje, "preko puta", zabranjena je posle jednog utapanja u januaru prošle godine.

Zato, umesto dva ili tri kilometra preko reke, meštani Velike Drenove sa leve strane Zapadne Morave do svojih oranica u Stopanji prevaljuju i deset puta duži put, samo u jednom pravcu. Jer, primorani su da voze do Trstenika - starom Moravskom magistralom - pa da se onda vraćaju ka Kruševcu, sve do Stopanje, magistralnim putem od Kraljeva do grada na Rasini.

- Moravski koridor je na neki način probudio višedecenijsku želju ovih vrednih ljudi i ponadali smo se konačnom rešenju. Ali, tokom poslednje javne rasprave o auto-putu od Pojata ka Preljini, u Čačku nam je rečeno da je moguća izgradnja mosta drugog reda, između Stopanje i Selišta, pa bi Stopanjci po prelasku "na našu stranu" vozili oko 200 metara unazad, ukoliko bi želeli da se priključe Koridoru - objašnjava književnik iz Bele Vode Velibor Lazarević.

Foto Privatna arhiva

Istina, meštani su još 2019. dobili mišljenje Sektora za strategiju, projektovanje i razvoj JP "Putevi Srbije", da je - u zavisnosti od raspoloživih finansija - moguće predvideti izradu plansko-tehničke dokumentacije za izgradnju mosta preko Morave kod Stopanje, sa pristupnim saobraćajnicama, ali od tada svi ćute. Zato su ljudi iz mesnih zajednica Velika Drenova, Stragari, Milutovac, Poljna, Lazarevac, Konjuh, Bela Voda, Riljac i Stopanja 27. decembra prošle godine ponovo "presavili tabak".

Lazarević dodaje da to što prostor bez mosta nikako ne povezuje dva saobraćajna čvorišta pogađa po 250.000 stanovnika s obe strane reke, jer bi se ovim prelazom povezao i narod iz pravca Rekovca, Kragujevca i Jagodine, sa jedne, odnosno Aleksandrovca, Brusa, Kopaonika i Jošaničke Banje, s druge strane.

- Istovremeno, od Trstenika do Vrnjačnje Banje, na razdaljini od osam kilometara, postoje tri mosta i četvrti će biti sa petlje budućeg Moravskog koridora - napominje predsednik MZ u Velikoj Drenovi Zoran Čuljić, naglašavajući da im je veoma važno da budu povezani sa Stopanjom.

Foto S. Babović

Ivica Kačarević, takođe iz Velike Drenove u kojoj živi oko 2.500 ljudi, svedoči da narod na različitim obalama trguje,da čuveni lozni kalemovi tuda "idu" u Župu, te da se čak i na fudbalske utakamice putuje predugo.

- Svi poljoprivrednici sa druge strane reke upravo kod nas prodaju svoje proizvode, a ovde pazare u poljoprivrednim apotekama - kaže predsednik MZ u Stopanji Dragan Simić, u ime svih hiljadu i po tamošljih ljudi koji po svaku cenu žele bar indirektan pristup Moravskom koridoru.

TRSTENIČANI

- MI smo lane, na više adresa, urgirali da se izgradi most, jer će otvaranjem Moravskog koridora žitelji Stopanje morati da putuju ili do Trstenika, gde će biti jedna petlja, ili do Kruševca, gde je druga koja će im omogućiti priključenje - kaže opštinski većnik Vladimir Dačić koji je u Trsteniku zadužen za infarstrukturu, naglašavajući da bi i skela bila prihvatljivo rešenje, ali još nema dogovora sa JP "Srbija vode".

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

Laserska hirurgija prostate garantuje preciznost, beskrvnost i komfor