U ZABORAV POSLATO 14 PRUGA VOJVODINE: "Infrastruktura železnice" prodala 435 kilometara šina, uklanjaju se i pragovi, kao opasan otpad

J. J. BALjAK

31. 01. 2022. u 07:26

Infrastruktura železnice Srbije" prodala je kao staro gvožđe 435 kilometara starih pruga, na kojima se železnički saobraćaj već decenijama ne odvija i koje nisu bile predviđene za dalju eksploataciju zbog ekonomske neisplativosti. To je u zaborav poslalo 15 pružnih pravaca, od kojih je čak 14 na teritoriji Vojvodine.

У ЗАБОРАВ ПОСЛАТО 14 ПРУГА ВОЈВОДИНЕ: Инфраструктура железнице продала 435 километара шина, уклaњају се и прагови, као опасан отпад

Arhiva

Vozovi više nikada neće ići od Zrenjanina do Vršca, od Vladimirovca do Kovina, od Bečeja do Vrbasa, Sente i Žablja, od Sombora do Apatina, Bačkog Brega i Riđice, od Kanjiže do Horgoša i Sente, od Kikinde do Banatskog Aranđelova, od Karavukova do Bača, od Sečnja do Jaše Tomića i od Petrovaradina do Beočina. Zasad je jedina pruga iz centralne Srbije, koja će biti uklonjena, Sopot Požarevački - Kostolac, koja je pre osam godina trebalo da, u saradnji sa EPS, bude obnovljena za teretni saobraćaj.

- Na nekim od ovih pruga vozovi ne saobraćaju preko 40 godina, a bilo kakve nove investicije i popravke nemaju ni ekonomsko ni saobraćajno opravdanje - obrazložili su u "Infrastrukturi železnice Srbije".

Ovo preduzeće obavezalo se da će u naredne dve godine sa svih pomenutih pružnih pravaca demontirati i ukloniti stare šine, skretnice, skretničke delove i ostali kolosečki pribor, koji je na javnom nadmetanju prodat najpovoljnijem ponuđaču - Društvu za građenje, remont i održavanje pruga ZGOP iz Novog Sada.

- Reč je o oko 25.000 tona sekundarnih sirovina, čijom prodajom ćemo zaraditi nešto više od 302 miliona dinara. To je jedna od najvećih javnih prodaja u Srbiji u poslednjih deset godina. Uz to, ugovorom je predviđeno i da se ukloni i deponuje oko 350.000 otpadnih drvenih železničkih pragova, koji po poslednjoj klasifikaciji predstavljaju opasan otpad. To će doprineti i unapređenju životne sredine na tom području - ističu u "Infrastrukturi".

Demontiranjem i uklanjanjem ovih starih železničkih infrastrukturnih kapaciteta, biće oslobođeno i oko 590 hektara zemljišta u infastrukturnom i pružnom pojasu u 26 gradova i opština. Lokalne samouprave će, kažu, moći da ga koriste u skladu sa svojim potrebama.

Arhiva

- Imajući u vidu da je reč o linijskim infrastrukturnim objektima i katastarskim parcelama koje su povezane, mnoge lokalne samouprave odavno su iskazale interesovanje za korišćenje tog zemljišta. Tu će moći da grade nove puteve, sportski sadržaj, biciklističke ili trim-staze - zaključuju u ovom preduzeću.

UKLONjENI PRELAZI

NAJDUŽI pružni pravac koji će biti demontiran je između Vršca i Zrenjanina - 81 kilometar. On je za saobraćaj zatvoren još 2005. godine, a da će i definitivno otići u zaborav, kao da ga nikada nije ni bilo, moglo se naslutiti još letos, kada su uklonjeni delovi šina sa svih mesta gde se taj kolosek ukrštao sa drumskim putevima. Te deonice su potom prekrivene slojem asfalta, radi bezbednijeg drumskog saobraćaja.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
pogledaj sve

Komentari (0)

HRVATI OVAKVU BRUKU NE PAMTE: Košarkašima se ovo nije dogodilo od 1992.