ZBOGOM, USKE KRIVINE! Konačno završena rekonstrukcija poslednje deonice puta Nova Varoš - Zlatar - Sjenica

D. GAGRIČIĆ

01. 09. 2021. u 07:26

KONAČNO se i ovo završi! Nema zastoja, lakše je motorizovanima, a i pešaci su na stazi, bezbedni... - kažu, uz olakšanje, vozači i putnici koji koriste deonicu zlatarskog puta od Branoševca do Milanovca, dugu kilometar.

ЗБОГОМ, УСКЕ КРИВИНЕ! Коначно завршена реконструкција последње деонице пута Нова Варош - Златар - Сјеница

Foto D. Gagričić

Ovo je, od magistrale koja povezuje Zlatibor i južni Jadran prvi kilometar puta Nova Varoš - Zlatar - Sjenica, a poslednja rekonstruisana deonica puta prvog B reda, broj 29, kako se u administraciji putara i države vodi ova saobraćajnica.

Užički "Putevi" su sa trase uklonili semafor koji je regulisao jednosmerni saobraćaj i - zbog čekanja - izazivao oštre reakcije vozača. A, proširenje kolovoza i izgradnja pešačke staze, sredstvima putne privrede Srbije, trajali su dve godine. Kolovoz je sada, kažu putari, širok šest i po, u krivinama i metar širi, a pešaci mogu da se "šire" na čak dva metra.

Godinama je put u krivinama iznad grada zadavao muke vozačima, pre svega zbog uspona, uskog kolovoza, nepreglednih krivina... U zimskim mesecima je često dolazilo do zastoja i stvarali su se "čepovi". Pešaci - đaci i meštani iz naselja Milanovc, Šanac i Babića Brdo, te gosti planine - najviše su strepeli od točkova kamiona.

Podsetimo, pre 12 godina je nadomak grada, na Milanovcu, prekinuta rekonstrukcija puta Aljinovići - Nova Varoš. Veliki ceh plaćen je zbog nedostatka projekta i nerešenih imovinskih odnosa, što je trebalo da bude učešće Opštine u projektu koji je finansirala Evropska banka za razvoj...

Srećom, sve je to postalo prošlost, a inženjer Admir Purković, koji je rukovodilac radova, kaže da su preostale neke sitnice, odnosno "šminkanje" deonice. Uz postavljanje signalizacije, čeka se ograda za deonicu iznad Mahale, a putari su "preskočili" i izgradnju pešačke staze na Milanovcu.

Foto D. Gagričić

Inače, put je od velikog značaja za povezivanje gradova Raške oblasti i okoline, te prevoz putnika i robe, a posebno za turizam zlatarskog kraja. Korist će, međutim, imati i šumarstvo, poljoprivreda, ali i ostale grane privređivanja.

REŠENjE

- ČEKAMO odluku lokalne samouprave sa kojom je već potpisan ugovor, o rešenim imovinskim odnosima sa vlasnicima poseda, pa da završimo stotinak metara pešačke staze, odnosno trotoara, te tri stuba za javnu rasvetu - ističe Sabahudin Kozica, direktor pogona užičkih "Puteva" u Prijepolju.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
pogledaj sve

Komentari (0)

ĐOKOVIĆ PODELIO TAJNU USPEHA: Evo kako se Novak izoluje kada je publika protiv njega