MAG SPEKTAKLA I POSLE SMRTI: Ko je bio čuveni italijanski dizajner odeće Roberto Kavali (83)

S. B.

13. 04. 2024. u 22:50

VEST da je u 83. godini u Firenci, posle duže bolesti, preminuo modni mogul Roberto Kavali, ostavljajući iza sebe planetarni brend, tri braka i šestoro dece, od koje najmlađe ima samo godinu dana, obišla je svet za tren i pokazala da je dovitljivi Firentinac čak i posle smrti ostao mag spektakla.

МАГ СПЕКТАКЛА И ПОСЛЕ СМРТИ: Ко је био чувени италијански дизајнер одеће Роберто Кавали (83)

Foto AP

Svi mediji sveta su na udarnom prostoru objavili fotografije lepotica u njegovim haljinama sa desenom životinjkih šara i krojem često na ivici vulgarnosti, među kojima stoji Kavali obučen u crno, sa neizbežnim tamnim naočarima, čak i u tami klubova gde je bio obavezni posetilac razuzdanih zabava. Superstar mode je oko sebe pažljivo izgradio scenografiju glamura, erotike i skupog kiča, neprestano ponavljajući da je "elegantni minimalizam strašno dosadan" tako uverljivo da hipnotisani posmatrači nisu primećivali da se on sam oblači minimalistički. Taj šarmantni opsenar je izgradio mit o sopstvenom životu kao beskrajnoj zabavi.

- Žurka je deo mog sveta. Napraviti sjajnu žurku je jednostavno: sve što vam je potrebno su lepe žene - šarmantne, elegantne i divlje, što je veoma važno za zadovoljstvo očiju, plus fini momci, veoma dobra pića i veoma dobra muzika - govorio je Kavali u vreme kada je na dobrotvornoj aukciji platio 28.000 evra bocu šampanjca, naravno sa njegovim brendom i iz njegove vinarije, koju je nesebično podelio sa veselim manekenkama obučenim u njegove kreacije.

Roberto Kavali je u javnosti neprestano glumio samoga sebe, onako kako su drugi želeli da ga vide: "Deo mog posla je da budem veliki glumac. Da, moja uloga jeste da budem dizajner, ali i da budem rok zvezda: tako ljudi očekuju da me vide".

Kavali je u trenucima iskrenosti sebe opisivao kao "tipičnog muškaraca" fasciniranog ženama, koji kreira tako što zamišlja u kakvoj odeći na lepim ženama bi on sam uživao. Ko malo dublje zakopa u njegovu biografiju, lako će otkriti razlog.

Mali Roberto, rođen 1940. u toskanskoj prestonici Firenci, odrastao je bez oca đorđa, koga su streljali Nemci. Njega i sestru odgajala je majka Marčela, krojačica, kći slikara Đuzepea Rosija, čija dela stoje u čuvenoj galeriji Ufici u Firenci, ali nisu donela bogatstvo porodici.

Foto AP

- Moja majka je brinula o meni i mojoj sestri. To je učinilo moj karakter dubljim, snažnijim - govorio je Kavali, sećajući se skromne mladosti u kojoj je "slatki život" postojao samo na filmu.

On se 1957. upisao na Akademiju umetnosti u Firenci sa planovima da krene dedinim stopama ili da postane arhitekta, ali se zaljubio u koleginicu sa kojom se tri godine kasnije venčao: "Bila je klasična, veoma lepa Italijanka. Njeni roditelji su sanjali da se uda za doktora ili advokata, a ja sam bio samo siromašan učenik umetničke škole".

Kavali je morao da izdržava porodicu, a finansijski preokret doneo je poziv prijatelja proizvođača trikotaže, koji ga je zamolio da ručno oslika nekoliko džempera, koji su postali modni hit! Kavali je zaključio da je ručno oslikavanje suviše sporo i na pozajmljenom stolu za ping-pong je počeo da eksperimentiše sa štampom na tekstilu. Njegove majice i farmerke sa "luksuznim hipi izgledom" ubrzo su opčinile mlade Italijane, zbog čega ga je zaposlio Mario Valentino, čuveni napuljski dizajner kreacija od kože i antilopa. Kavali je radeći kod njega počeo da eksperimetiše sa štampom na koži i napravio lascivne roze večernje haljine od kože, koje su izazvale neverovatno interesovanje Italijanki više klase.

Foto AP

Zvanično je pokrenuo sopstvenu žensku liniju 1972, na ekstravagantnom događaju u Firenci, a njegova odeća živopisnih boja, sa šarama leoparda i zebre, postala je hit džet-seta, za koji je priređivao razuzdane zabave, pronicljivo gradeći sopstveni imidž. Kada je hipi-šareniš postao demode, sa njim je sa modnog Olimpa nestao i Kavali, ali se trijumfalno vratio devedesetih, uz pomoć svog najprofitabilnijeg patenta, rastegljivog džinsa sa nitima streča.

- Farmerke moraju biti uske! Žene nose visoke potpetice da bi izgledale seksi, a potrebna vam je ta uska linija iznad da bi delovala - objašnjavao je Kavali, kada je devedesetih lansirao kolekciju streč farmerki zbog kojih je optužen za vulgarnost, kao i kada je sedamdesetih u modu uneo haljine sa dubokim izrezom na leđima u desenu leopardove kože.

Foto AP

Na žalost njegovih visokoparnih kritičara, žene su volele da se oblače onako kako ih je Kavali zamišljao i njegove kreacije su danas standard odevanja.

Glumice i pevačice

KAVALIJEVA 40-metarska ljubičasta jahta sa nameštajem u zebra desenima uvek se sidrila kraj Kroazete u vreme Kanskog festivala da bi lepotice iz šou-biznisa i džet-seta, od Šeron Stoun, preko Kajli Minog do princeze Šarlin od Monaka na njoj mogle da se "opuste", obučene, gle čuda, u njegove kreacije. Kada je procenio da filmske zvezde nisu više prvorazredna reklama, Kavali nije žalio novca da ubedi Madonu i Ledi Gagu da se obuku u odeću koju je on dizajnirao. Za njim je, pokušavajući da se "ogrebe" za malo istinske slave, trčkarao i bivši američki predsednik Bil Klinton.

Foto AP

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
pogledaj sve

Komentari (0)

ALTA BANKA PROSLAVILA SLAVU SVETOG ARHANGELA MIHAILA: Tradicija u cilju očivanja vrednosti