VENECIJA ODBROJAVA DO PLIME: Radovi na spasavanju grada na vodi - infrastrukturna bruka veka

Milica Ostojić (RIM - SPECIJALNO ZA NOVOSTI)

10. 04. 2021. u 23:14

NA sve je ukazano još 2016. i ništa nije urađeno, a struktura (barijera pod morem) za spasavanje Venecije od visoke vode koštala je do sada šest milijardi evra, dok je u njenoj utrobi narastalo opako zlo, sve je korodiralo i preti opasnost od urušavanja, tvrde eksperti, strunjaci za koroziju i izdržljivost materijala.

ВЕНЕЦИЈА ОДБРОЈАВА ДО ПЛИМЕ: Радови на спасавању града на води - инфраструктурна брука века

Foto AP

Na svetlost dana izašlo je skandalozno stanje strukture Moze u Veneciji (otkriva italijanski sedmičnik "Espreso") čija je višedecenijska gradnja bila propraćena ogromnim skandalima zbog korupcije, mita, kašnjenja i raznih crnih rupa tokom gradnje, smenama, novim ljudima i stiglo se do pompeznog otvaranja jula 2019, nakon 35 godina od početka najvećeg posleratnog javnog rada u Italiji.

Naime, u unutrašnjosti njegovoj, na dubini od 15 metara ispod nivoa mora, caruje rđa na ugrađenom lošem materijalu, neadekvatnom za izdržljivost u slanoj vodi. Došlo je do infiltracije slane vode koja kruži i preti pokretnim branama i njihovom najdelikatnijem delu, spojnicama, a njih je 156, dve na svakim vratima brane.

Ovaj sistem projektovan je 80-ih godina prošlog veka, radovi su započeti 2003, nakon ogromnog skandala o krađi, korupciji i nizu nepravilnosti 2014. godine. Usledila su hapšenja. Zbog ogromnih naduvanih troškova konzorcijuma koji je vodio radove i njihovih ljudi, Moze nije dovršavan narednih pet godina. Stigao je i novi komesar odgovoran za dovršavanje radova i inaugurisan je 2019, a 2020. usred virusa korona, uz veliku ceremoniju prvi put je Moze podignut u vreme visoke vode.

Ko poznaje stanje i šta se događa ispod vode, ko je to sve najavio - to su dva inženjera, strunjaci upravo za koroziju. Oni su ispisali izveštaj još 2016, predložili rešenja i sve je ostalo na papiru, niko ništa nije uradio da se nevolja ne nastavlja i degradira Moze od zarđalosti, koja je tolika da se sada smatra veoma rizičnom strukturom za podizanje. Dva inženjera, koje niko nije slušao, podnela su ostavku, jer su greške činjene od samog početka projektovanja. Ugrađen je loš materijal, loš čelik (koji i na kolima propadne za pet godina), a isplivala je sramna činjenica da, kada je usvajan projekat pre više decenija, u komisiji nije bilo stručnjaka za koroziju.

ROK DO "PRVE VODE"

MASIMO Kačari, filozof, političar i akademik iz Venecije, govori da je to "najveći skandal u oblasti javnih radova na svetu u istoriji posle Drugog svetskog rata, sramota koja je opustošila ekonomske resurse Italije korupcijom, nezakonitim isplatama i mitom, a katastrofa urušavanja koja je bila najavljena predstavlja rad nekompetentnih koji neće biti pozivani na odgovornost". Tako će prvi put visoka voda, kada je more neminovno donese na Trg Svetog Marka i ne samo tamo, poplaviti po ko zna koji put freske Bazilike Svetog Marka.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

KLUB ŠOKIRAN SRPSKO-ALBANSKIM ODNOSIMA! Javno priznali: Ne mogu da veruju šta se dešava u ekipi!