NEVEROVATNI SATELITSKI SNIMCI: Evo šta se događa u Suecu i kako haos u kanalu utiče na svetsku trgovinu (FOTO)
PREKID saobraćaja Sueckim kanalom najnovija je u nizu nevolja koje su u poslednje vreme zadesile brodare, uzrokujući kašnjenja u isporuci robe potrošačima - pandemija je logistički sektor izbacila iz ravnoteže.
Logističke firme već mesecima balansiraju između ogromnih teškoća u saobraćaju zbog pandemije i snažnog skoka potražnje za potrošačkom robom.
Sada je dodatni problem napravio veliki teretni brod "Ever Given" koji se nasukao u Sueckom kanalu.
Tegljači pokušavaju da ga izvuku iz mulja i peska, a u pojedini stručnjaci za Rojters kažu da bi čitav posao mogao da se otegne na nekoliko nedelja.
- Lanci snabdevanja već su neko vreme pod pritiskom, a sada je veliki kontejnerski brod doslovno blokirao jednu od glavnih ruta svetske trgovine. Uprava Sueckog kanala pokušava da ga oslobodi za saobraćaj, zastoj je sve veći, a to će izazvati poremećaj u globalnim lancima nabavke - kazala je Džoana Konings iz ING-a.
Švajcarski MSC, druga brodarska kompanija u svetu za kontejnerski prevoz tereta, tvrdi da je blokada kanala pogodila sve velike prevoznike.
- Kao česti korisnik kanala, MSC vrlo pažljivo prati stanje kako bi ažurirao podatke. MSC-ovi klijenti, čiji teret treba da prođe kanalom sledećih dana, moraju biti spremni na potencijalne promene rasporeda - naveli su.
Zastoj u Suecu bi mogao da utiče i na transport robe azijskih proizvođača do kupaca u Evropi.
Leon Viljems, portparol luke Roterdam, najveće u Evropi, naglašava da je potražnja za logističkim uslugama premašivala kapacitete i pre incidenta.
- Posledice blokade osetiće sve luke u zapadnoj Evropi. Blokada sada traje već 48 sati i nadamo se, i zbog kompanija i zbog potrošača, da će uskoro biti rešena - rekao je.
U Antverpenu logistički kapaciteti za kontejnerski prevoz tereta preopterećeni su već mesecima, priča za Reuters direktor lučke uprave Žak Vandermeiren.
Eventualni novi poremećaji još bi više pogodili luke u SAD-u, u kojima pretovar već čeka više od 90 bodova, kažu izvori u logističkom sektoru.
Proteklih nedelja, cena prevoza robe iz Azije na istočnu obalu SAD-a gotovo je udvostručena, premašivši 5.000 dolara po FEU (kontejneri od 40 stopa), a porasle su i putarine na rutama prema zapadnoj obali, pokazuju podaci S&P Global Platts Containersa.
Kontejnerski brodovi duže čekaju utovar i istovar u lukama na zapadnoj obali SAD nego u onima u drugim delovima zemlje, ali i u ostatku sveta, pokazuje analiza logističke platforme project44.
Portparol luka Njujork i Nju Džersi kaže da za sada ne primećuju uticaj blokade u Suecu, ali da prate situaciju.
(Jutarnji list)
Preporučujemo
BLOKADA SUECKOG KANALA: Kontejnerima nakrcan brod dugačak 400 m leži nasukan
25. 03. 2021. u 20:50
STIGAO ODGOVOR IZ KREMLjA: Rusija poručila Makronu - Nema rata oko vakcina
26. 03. 2021. u 12:16
"SRAM TE BILO, OAFE ŠICE" Mask žestoko odgovorio Šolcu zbog onoga što je rekao u Davosu
AMERIČKI milijarder Ilon Mask poručio je nemačkom kancelaru Olafu Šolcu da treba da ga bude sramota nazvavši ga "Oafom Šicom".
22. 01. 2025. u 08:22
"NEMA VIŠE MIRA" Nemački general dao alarmantnu izjavu o ratu sa Rusijom
VIŠE nema mira između Rusije i Nemačke, rekao je general Bundesvera Andre Bodeman u intervjuu za BR24, prenosi RIA Novosti.
20. 01. 2025. u 12:50
KO ĆE ZAMENITI ŽIKU JAKŠIĆA? "Ja najbolje znam šta želim od toga"
"SIGURAN sam da niko ne može da zadovolji moje zahteve i viziju kako ja to zamišljam."
21. 01. 2025. u 19:19
Komentari (0)