ZADRŽALI BIOMETRIJSKE PODATKE: Lanac tržnih centara snimio 5 miliona kupaca bez njihovog pristanka

Tanjug

30. 10. 2020. u 22:45

KANADSKI gigant tržnih centara Cadillac Fairview prikupio je pet miliona fotografija kupaca putem ugrađenih kamera na info kioscima koristeći tehnologiju prepoznavanja lica bez pristanka kupaca.

ЗАДРЖАЛИ БИОМЕТРИЈСКЕ ПОДАТКЕ: Ланац тржних центара снимио 5 милиона купаца без њиховог пристанка

Foto: Tanjug/AP

Cadillac Fairview ugrađivao je kamere u kioske digitalnih informacija u 12 tržnih centara u Kanadi i koristio tehnologiju prepoznavanja lica bez znanja ili pristanka kupaca.

Ova kompanija je jedna od najvećih za komercijalne nekretnine u Severnoj Americi i snimila je 5 miliona fotografija „malim, neupadljivim kamerama“, što je potvrdila istraga saveznih komesara za zaštitu privatnosti Alberte i Britanske Kolumbije.

Kompanija je saopštila da je prikupljala podatke za analizu starosti i pola kupaca, a ne za identifikaciju pojedinaca. Fotografije su izbrisane nakon analize, ali istražitelji su otkrili da je „osetljiva biometrijska informacija“ čuvana u centralizovanoj bazi podataka.

U kompaniji kažu da nisu bili upoznati sa postojanjem ove baze podataka.

„Kupci nisu očekivali da će biti uslikani“, kaže kanadski komesar za privatnost Daniel Terien i dodaje da nedostatak saglasnosti posebno zabrinjava.

Cadillac pokušava da se odbrani navodeći da je upozorio kupce postavljanjem nalepnica na ulazna vrata tržnih centara koje su se odnosile na njihovu politiku privatnosti, ali poverenici smatraju da je to nedovoljno.

Portparolka Cadillac-a rekla je u izjavi Si-Bi-Siju da AVA tehnologija nije sačuvala nijednu sliku tokom pilot programa i nije bila sposobna da prepozna bilo koga, dok je kompanija za SI-Bi-Si Njuz u četvrtak saopštila da je obrisala podatke.

„Naknadno smo deaktivirali direktorijumske kamere i numerički prikazi i povezani podaci su u međuvremenu izbrisani“, rečeno je iz kompanije.

„Zabrinutost naših posetilaca shvatamo ozbiljno“, poručili su.

Istraga je utvrdila da je tehnologija korišćena u pet kanadskih provincija.

En Kavukijan, izvršna direktorka Globalne privatnosti i bezbednosti Design Center-a, rekla je da bi ovakav slučaj doveo do miliona dolara novčane kazne da se to dogodilo u Sjedinjenim Državama, ali da nažalost prema kanadskom zakonu nema novčanih kazni.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

ECOMONDO: Centralno mesto za dijaloge o održivim praksama, tehnološkim rešenjima i inovacijama