VIŠA SILA ILI LJUDSKA GREŠKA: Ministarstvo otkrilo mogući uzrok pada aviona u Koreji
MINISTARSTVO za zemljište, infrastrukturu i saobraćaj Južne Koreje koje nadgleda bezbednost u vazduhoplovstvu, razmatra mogućnost da je došlo do sudara sa jatom ptica, međutim, zbog rasta sumnji koje se tiču strukture, sve više ljudi zahteva temeljnu istragu o tome da li je katastrofa Đeđu era, najgora avionska nesreća zabeležena u zemlji, bila rezultat više sile ili je možda ljudska greška.
Ministarstvo za zemljište, infrastrukturu i saobraćaj, koje nadgleda bezbednost u vazduhoplovstvu, razmatra mogućnost da je došlo do sudara sa jatom ptica, ali rastu sumnje u vezi sa strukturalnim pitanjima, kao što je da li pista sa kojom sudario putničkim avionom ispunjava standarde.
Istražni organi se prvo fokusiraju na reagovanje na licu mesta kako bi potvrdili identitet tela i predali ga ožalošćenoj porodici, ali kada se prvobitni oporavak završi, planiraju da se usredsrede na otkrivanje istine zajedno sa vazduhoplovnim vlastima.
Ministarstvo za zemljište, infrastrukturu i saobraćaj trenutno obrađuju snimke razgovora između pilota aviona Đeđu er i kontrolnog tornja neposredno pre same nesreće.
Prema rečima Ministarstva i sadržajima koje su pronašli i rekonstruisali po vremenskoj zoni, u 8.57 časova kontrolni toranj aerodroma Muan upozorio je na sudar sa pticama tokom udesa.
Samo dva minuta kasnije, u 8.59, pilot je poslao signal za pomoć kontrolnom tornju zbog sudara sa jatom ptica.
Avion je pokušao da sleti u 9 sati ujutru na suprotnu stranu piste na koju je prvobitno trebalo da sleti, međutim, u 9.03 je sleteo sa nepokrenutim stajnim trapom (zaglavljeni točkovi aviona) i sudario se sa spoljnim zidom aerodroma, što je dovelo do požara.
- Veruje se da je to bio udar ptice. Dim je izašao iz jednog motora, a zatim eksplodirao - navodno je rekla posada pronađena na repu trupa na početku potrage spasilačkom timu.
Meštani koji su bili svedoci nesreće oko aerodroma Muan takođe su jednoglaso svedočili o "trosmernom sudaru" rekaviši da se "avion direktno sudario sa jatom ptica koje su letele iz suprotnog smera".
Da li je ipak ljudska greška?
Iako je otkriven šta je mogući scenario, ostaje da se utvrdi pozadina koja je zapravo dovela do smrti 179 od 181 putnika u avionu.
Mnogi stručnjaci, kako u Južnoj Koreji tako i širom sveta, skrenuli su pažnju na to da li je antena za lociranje, to jest konstrukcija ispred spoljnog zida na kraju piste u koji je avion udario, možda pogoršala katastrofu.
- Ono je projektovano u skladu sa bezbednosnim propisima u vremem kada se promovisala izgradnja aerodroma 2005.godine. - izjavilo je Ministarstvo, ali kako mediji navode, čini se da je neophodna dalja istraga.
Neki stručnjaci kažu da i ako se avin sudario sa pticama što je prouzrokovalo problem sa jednim motorom, pitanje je da li je drugi motor, zajedno sa sistemom kočnica kao i stajni trap uopšte bili ispravni, dok neki ističu da su strukturna ograničenja aerodroma Muan, koji se nalazi na mestu sa visokim rizikom od sudara ptica zbog prisustva tri staništa ptica selica u blizini i dužina piste (2.800m) koja je kraća nego inače.
Usled radova na proširenju koji bi trebalo da budu završeni sledeće godine, oko 300 metara piste na aerodromu bilo je neupotrebljivo u vreme nesreće, a takođe se očekuje da će se ispitati da li je aerodrom imao dovoljno radne snage i opreme kako bi sklonili ptice oko objekta.
Sveobuhvatna istraga: Uključena dva ministarstva, tužilaštvo i policija
Ministarstvo za zemljište, infrastrukturu i saobraćaj, koje vrši sanaciju i istragu o uzroku nesreće, prikupio je FDR (aparat za snimanje podataka o letu) i CVR (aparat za snimanje glasa u pilotskoj kabini) poznatiji kao "crna kutija" aviona na dan katastrofe.
Poznato je da dešifrovanje crne kutije, koja se smatra prvim korakom u istrazi avionske nesreće, traje oko nedelju dana ako je uređaj netaknut, a u ostalim slučajevima oko mesec dana.
U istrazi, kako se saznaje, trebalo da učestvuju i Nacionalni odbor za bezbednost u saobraćaju Sjedinjenih Američkih Država, NTSB, kao i Boing, proizvođač uništenog aviona, a njihovi zvaničnici će stići na aerodrom u Inčeonu u ponedeljak uveče.
Tužilaštvo i policija trenutno su fokusirani na pronalaženju posmrtnih ostataka žrtava nesreće, potvrđivanju identiteta i predaju tela porodicama.
Tužioci i policija, koji su formirali istražni štab sa Okružnim tužilaštvom u Gvangdžu i šefom istražnog odeljenja Džonam policijske agencije, planiraju da se usredsrede na otkrivanje istine zajedno sa Ministarstvom za zemljište, infrastrukturu i transport nakon završetka početnog procesa.
Ministarstvo za zapošljavanje i rad takođe prati rezultate istrage Ministarstva za zemljište, infrastrukturu i saobraćaj kako bi utvrdilo da li ova katastrofa predstavlja "ozbiljnu građansku katastrofu" koja podleže kažnjavanju po Zakonu o kažnjavanju teških nesreća.
Preporučujemo
POLICIJA DOBILA PRETEĆE MEJLOVE: Preokret u istrazi nesreće na južnokorejskom aerodromu
30. 12. 2024. u 09:11
VERIFIKACIJA IDENTITETA TRAJAĆE ČITAVU NOĆ: Izvučena tela 179 žrtava, 88 identifikovano uz otisak prstiju
29. 12. 2024. u 15:35 >> 15:41
MASK ŠOKIRAO O ZELENSKOM: On je šampion svih vremena, izveo jednu od najvećih pljački SAD-a
ILON Mask, američki milijarder i budući šef komisije za smanjenje savezne vlade u administraciji novoizabranog predsednika SAD Donalda Trampa, nazvao je Vladimira Zelenskog šampionom svih vremena za „jednu od najvećih pljački“ Sjedinjenih Američkih Država.
30. 12. 2024. u 15:29
DRAMA U KOMŠILUKU: Otkrivena nepoznata letelica, stanovnici upozoreni da potraže skloništa
RUMUNSKI radarski sistemi otkrili su sinoć mali leteći objekat, za koji se sumnja da je dron, koji je ušao u nacionalni vazdušni prostor do šest kilometara u jugoistočnom okrugu Tulčea, saopštilo je ministarstvo odbrane Rumunije.
27. 12. 2024. u 09:23
SVE PRŠTI OD SJAJA: Evo kako je Milena dočekala 2025.
SVE blista, puna elegancija
01. 01. 2025. u 14:32
Komentari (0)