LATINOAMERIKANCI SE PITAJU: Tramp i Haris u borbu za glasove, reklame na španskom porasle za 25 odsto
KANDIDATI republikanaca i demokrata na predsedničkim izborima u SAD, Donald Tramp i Kamala Haris bore se u završnici kampanje za glasove birača latinoameričkog porekla, a najveće povećanje broja oglasa na španskom jeziku beleži se u Arizoni i Nevadi koje imaju značajan broj takvih glasača, koji bi mogli da odluče rezultate izbora.
Tramp, koji je prethodno obećao da će sprovesti najveću deportaciju migranata u istoriji SAD, u reklamnoj kampanji pred izbore udvara se latino glasačima i koristi sasvim drugačiji narativ - uz optimističnu video montažu kako pleše uz muziku salse.
Kako je preneo Blumberg, kompilacija republikanskog kandidata u trajanju od 31 sekunde, u kojoj Tramp stisne pesnice uz privlačnu melodiju sa španskim tekstovima koji su prepravljeni da osude Kamalu Haris, pokazuje koliko se kampanje intenzivno dodvaraju Latinoamerikancima.
U isto vreme, neke od reklama Kamale Haris prikazuju kandidatkinju demokrata ispred portorikanske zastave, i u ćaskanju sa kuvarom u meksičkom restoranu.
Procenat reklama za predsedničke izbore koji se prikazuju na televizijskim i radio stanicama na španskom jeziku dostigao je rekord ove godine, skočivši na 25 odsto oglasa u predsedničkoj kampanji u Nevadi, u odnosu na deset odsto koliko ih je bilo pred izbore 2020. godine.
U Arizoni je broj oglasa na španskom u vezi predsedničke kampanje porastao na 15 odsto, sa 11 odsto koliko ih je u toj državi bilo na prethodnim izborima, prema podacima kompanije za praćenje AdImpact.
Ova rekordna potrošnja za reklamiranje u Arizoni i Nevadi, gde se otprilike jedan od pet birača identifikuje kao Latinoamerikanac, ilustruju napore Republikanske stranke koja nastoji da preokrene rezultate u ovim ključnim državama, dok Demokratska stranka nastoji da zadrži Latino birački blok koji se, prema rezultatima anketa, udaljava od njih.
Demokrate su u velikoj meri zaslužne za porast reklamiranja na španskom jeziku, sa uloženih 41 milion dolara u dve države, što je više nego duplo od iznosa za reklamiranje u kampanji za predsedničke izbore 2020. godine, dok se sami oglasi sve više pomeraju od teme imigracije, i fokusiraju se na pitanja kao što su troškovi života.
Latinoamerikanci sada čine rekordnih 14,7 odsto biračkog tela u SAD, a prema poslednjim podacima podrška Kamali Haris među verovatnim Latino glasačima je ispod procenta podrške koju su imala tri demokratska predsednička kandidata na prethodnim izborima, pokazuje najnovija anketa Njujork Tajmsa/Sijena koledža.
U ključnim državama, uključujući Arizonu i Nevadu, anketni podaci pokazuju da Tramp ima malu prednost u odnosu na Haris.
Čak i male promene među opredeljenjima Latinoamerikanaca mogle bi imati značajan uticaj na predsedničke izbore 5. novembra.
Na izborima 2020. godine aktuelni predsednik Džo Bajden je pobedio u Arizoni sa manje od 11.000 glasova, dok je u Nevadi Bajden nadmašio Trampa za oko 2,4 procentna poena.
BONUS VIDEO: TRAMP SLETEO U MILVOKI: Pojačana bezbednost nakon pokušaja atentata
Preporučujemo
NOVA ANKETA PODGREJALA TENZIJE PRED AMERIČKE IZBORE: Ovaj rezultat niko nije očekivao
19. 10. 2024. u 08:23
MERKELOVA PROGOVORILA O PUTINU: Jednu stvar posebno istakla - "Imao je osećaj za to"
BIVŠA nemačka kancelarka Angela Merkel opisala je u svojim memoarima prvi susret sa Donaldom Trampom, a takođe je govorila o ruskom predsedniku Vladimiru Putinu i Ukrajini. Odlomke iz knjige objavili su nemački mediji.
21. 11. 2024. u 11:45
RUSIJA POSTALA GLAVNI "IGRAČ" U EVROPI: Ovo se desilo prvi put od proleća 2022. godine
RUSIJA je u septembru prvi put od proleća 2022. postala glavni snabdevač gasom Evropske unije, prenosi RIA Novosti, pozivajući se na podatke Evrostata.
21. 11. 2024. u 11:32
SUSRET MERKELOVE I TRAMPA Pitao je za Putina, a papa joj rekao: "Savijaj, savijaj, savijaj - ali osiguraj da ne pukne"
DOBAR deo odlomaka se odnosi na sastanak koji je imala sa Trampom u Beloj kući u martu 2017.
21. 11. 2024. u 17:17
Komentari (0)