UKRAJINSKI DRONOVI „BROJE POSLEDNJE SATE“: Moskva baca u borbu helikopterske pukove kodnog naziva „Lovci na dronove“ (VIDEO)

Предраг Стојковић
Predrag Stojković

29. 07. 2024. u 07:11

NAJAVLjUJE se kako rusko vazduhoplovstvo sada razvija novu metodu kako bi svoje pilote helikoptera učinilo efikasnijim u borbi protiv neprijateljskih kamikaza dronova.

УКРАЈИНСКИ ДРОНОВИ „БРОЈЕ ПОСЛЕДЊЕ САТЕ“: Москва баца у борбу хеликоптерске пукове кодног назива „Ловци на дронове“ (ВИДЕО)

Foto: Ministarstvo odbrane Ruske Federacije

Ova inicijativa se, naravno, odvija povodom dešavanja na bojnom polju Ukrajine, oblasti koja je na međunarodnom nivou istakla značaj dronova u ratu 21. veka.

Tačnije, i prema ruskim izvorima, nova glavna strategija za suočavanje sa bespilotnim letelicama uključuje kombinaciju taktika.

Foto MO Rusije

KAKO ĆE SE POBOLjŠATI VEŠTINE RUSKIH PILOTA?

Ove taktike uključuju oštre i efikasne manevre za izbegavanje neprijateljskih dronova, kao i povećanje brzine helikoptera.

Ruski piloti će uskoro početi da treniraju isključivo kako bi izbegli neprijateljske dronove kamikaze kako bi se pripremili za buduće (i trenutne) pretnje na bojnom polju.

Naravno, ruski stručnjaci naglašavaju da su ruskim helikopterima, pored veštih i iskusnih pilota, potrebni i napredni sistemi elektronskog ratovanja za suočavanje sa sličnim pretnjama.

Sa ovim sistemima integrisanim u njegove vazdušne platforme, rusko vazduhoplovstvo će moći ne samo da izbegne već i da neutrališe pretnje bez posade u vazduhu, tvrde ruski izvori.

Ovi sistemi su dizajnirani da ometaju rad dronova, efikasno zaslepljuju njihove kamere i senzore i ometaju komunikacione kanale koje koriste. Dakle, napadi neprijateljskih dronova imaju mnogo manje šanse za uspeh.

Vazdušno-kosmičke snage Rusije su od prošle godine do danas uvele nove jedinice „lovaca dronova“, koje se sastoje od jurišnih helikoptera tipa Mi-28 i raspoređene su u različitim regionima zemlje.

Ove jedinice su specijalno obučene za presretanje neprijateljskih bespilotnih letelica i mogu da deluju danonoćno, bez obzira na preovlađujuće vremenske uslove.

Istovremeno, ruska mornarica je formirala specijalne helikopterske pukove koji obavljaju misije traženja i uništavanja neprijateljskih pomorskih dronova. Za takve misije najčešće se koriste ruski helikopteri Ka-27, Ka-29 i Mi-8.

Počev od ove godine, piloti ruskih mornaričkih helikoptera ruske mornarice počeli su da prolaze specijalnu obuku za rad sa neprijateljskim bespilotnim letelicama u pomorskim okruženjima.

Imajući u vidu sve ovo, verovatno razumete koliko je Kremlj ozbiljno shvatio pretnju bespilotnih letelica, kako u vazduhu, tako i na moru.

MI-28 ISTORIJAT RAZVOJA

Mi-28, ili „Devastator“ kako ga NATO zove, jeste jurišni helikopter ruske proizvodnje. Dizajniran za borbena dejstva usmerena protiv tenkova lake i srednje klase, oklopnih vozila i neprijateljskog osoblja.

Helikopter je projektovan na konkursnoj osnovi. Mi-28 su kreirali radnici fabrike helikoptera po imenu M. L. Mil. Suprotstavio mu se Ka-50 (Konstrukcijski biro Kamov).

Prvi prototip je poleteo 10. novembra 1982. godine. Nije nosio nikakvo oružje, pošto je prvi let napravljen radi testiranja letačkih performansi. Međutim, instalirano je na drugom primerku. Dizajn je prilagođen zahtevima koje je iznela komisija vazduhoplovnih snaga.

Godine 1985. počela je izgradnja trećeg prototipa, pri čemu su svi komentari uzeti u obzir. Godine 1987. modernizovani model je dobio oznaku Mi-28A. Njegovi testovi su počeli u januaru 1988. godine, a nakon toga helikopter je demonstriran na vazdušnim izložbama u Parizu i Red Hilu (blizu Londona).

Godine 1991. drugi primerak je ugledao svetlost dana. Dve godine kasnije, u blizini Gorohovca, briljantno se pokazao na vežbama. Iste godine, avgusta meseca, helikopter je prošao kurs modernizacije (Mi-28N). Četiri meseca kasnije napravio je svoj prvi probni let.

Godine 1996. su počeli državni testovi. Program je uključivao masivna ispitivanja na zemlji i u vazduhu. Oni su demonstrirali letne i tehničke kvalitete helikoptera. Predvodio ih je sam glavnokomandujući ruskog vazduhoplovstva. U decembru je kompanija napravila prvi prototip. Početna faza državnih testova završena je 2007. godine.

Državni zajednički testovi uključivali su dve faze. Prvi je opisao ukupnu sliku i moguću buduću proizvodnju. Pored toga, bila je očigledna sposobnost helikoptera da uništi kopnene ciljeve. U drugoj fazi testirana je sposobnost gađanja neprijatelja u vazduhu raketama vazduh-vazduh, kao i sposobnost preživljavanja helikoptera.

Državni zajednički test za Mi-28N je završen 26. decembra 2008. Na osnovu rezultata, postalo je jasno da helikopter u potpunosti ispunjava zahteve i standarde tehničkih specifikacija.

Predsednik Ruske Federacije je 2009. godine dao nalog da helikopter bude predat na usvajanje u Vazduhoplovstvo, a 2013. istu naredbu je dalo i Ministarstvo odbrane zemlje. Godine 2005. potpisan je dugoročni ugovor o nabavci 67 jedinica Mi-28N.

Istovremeno, načelnik ruskog Generalštaba, general Ju Baluevski najavio je potrebu za specijalnim snagama u helikopterima Ka-50 i Ka-52, ali je razjasnio informacije o Mi-28N. „Noćni lovac“ je glavna borbena jedinica helikopterskog tipa.

Prva četiri Mi-28N dodeljena su Centru borbene avijacije Toržok (2008). U periodu od 2009. do 2011. godine, rusko vazduhoplovstvo je dobilo 27 proizvodnih helikoptera (Četvrta armija RV i PVO).

Do kraja 2010. godine u bazi 6971 formirana je prva helikopterska eskadrila od šesnaest proizvodnih Mi-28N. U oktobru su počele paralelne isporuke helikoptera 6974. vazduhoplovnoj bazi. Do kraja 2010. godine rusko Ministarstvo odbrane dobilo je 38 proizvodnih primeraka.

Nakon toga, Vazduhoplovstvo i fabrika sklopili su još jedan ugovor za 30 helikoptera. Morali su da budu predati pre 2014. godine. Krajem 2013. godine izgrađena su ukupno 63 Mi-28N za rusko vazduhoplovstvo.

Foto: Printscreen

Razne modifikacije od kojih je najopasnija Mi-28NM

Prva modifikacija Mi-28A nije našla svoje serijsko rešenje, jer nije ispunjavala standarde i norme helikoptera koji radi non-stop.

Mi-28N, ili „noćni lovac“, naprotiv, dobro se pokazao i pušten je u masovnu proizvodnju. Njegova razlika je bila ugradnja modifikovanije avionike.

Navođenje rakete vrši kompleks Tor, proizveden u Krasnogorskoj fabrici po imenu Zverev OJSC. Donju hemisferu ispituje TOES521, a ažurirani OPS pomaže u noćnim letovima.

Mi-28 je eksperimentalni prototip. Kodiran kao “proizvod 280”.

Mi-28A – „proizvod 286“. Modernizovani model sa TV3-117 motorima, fiberglasom, opremom i RV 286-1 u obliku slova X.

Mi-28L – licencirani Mi-28A za upotrebu u Iraku.

Mi-28N je helikopter za noćna dejstva. Glavni menjač VR-29.

Mi-28NE – izvozna verzija.

Mi-28NM – modernizovani Mi-28N

Mi-28UB – helikopter se koristi za obuku.

Naoružanje Mi-28N čine jedan top 2A42 kalibra 30 mm sa 300 metaka. Borbeno opterećenje je 1605 kg na 4 čvrste tačke: 4×4 ATGM Sturm ili Ataka-V i 2 PU UV-20-57 20×55 mm ili UV-20-80 20×80 mm NUR ili 2 lansera sa 130 mm NUR.

Moguće je ugraditi 2×2 rakete vazduh-vazduh R-60, kontejnere sa topovima 23 mm ili bacačima granata kalibra 30 mm ili mitraljezom 12,7 mm ili 7,62 mm, ili bombama od 500 kg, ili minskim polagačima. Duž krila – 16 ATGM Vihr

Mi-28 ima retke sposobnosti. Na primer, ako je helikopter oštećen, pogođen ili je počeo da se raspada po celoj konstrukciji, lopatice propelera, vrata i konzola i krila se odvoje, zatim se remenje za privlačenje preseku, a jastuci se naduvaju kako bi se obezbedio siguran izlazak iz kabina. Posada sleće pomoću padobrana.

Bezbednost Mi-28 je obezbeđeno visokootpornim oklopom koji može da izdrži direktne udare oklopnih metaka (kalibar 12,7 mm) i fragmentima granata (20 mm).

Kabina posade je konstruisana od aluminijumskih limova, na koje su zalepljeni keramički oklopni elementi. Vrata kabine su od fiberglasa sastavljena od aluminijumske ploče i keramičkog oklopa. Kabine operatera i pilota odvojene su jedna od druge aluminijumskom oklopnom pločom.

Ovaj helikopter je sposoban da leti veoma nisko, do pet metara visine. Povećana manevarska sposobnost omogućava helikopteru da se kreće unazad i u stranu. Vidljivost Mi-28 u infracrvenom opsegu je prepolovljena.

Specijalna hardverska instalacija radio-smetnji obezbeđuje zaštitu od vođenih projektila i IC glava za navođenje. Mi-28N je prvi helikopter koji koristi sferične spojeve elastomernog tipa, oni ne zahtevaju podmazivanje.

oruzjeonline.com

BONUS VIDEO - RUSKI TOP GAN: Piloti ruske severne flote izvode vežbe iznad Barencovog mora

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

TURNEJA JK U MINUSU Nema ništa od zarade: Uložila sam sve što sam stekla za 30 godina, zato sam sa fanovima u plusu