POGLEDAJTE - ISKANDER-M IZNENADIO UKRAJINSKI MIG-29: Lovac pogođen na međunarodnom aerodromu Dnjepar, stradali i putnički Jak-40 (VIDEO)

Предраг Стојковић
Predrag Stojković

26. 05. 2024. u 19:40

U POPODNEVNIM satima 22. maja, posada operativno-taktičkog kompleksa Iskander-M udarila je na aerodrom Avijatorskoje kod Dnjepropetrovska.

ПОГЛЕДАЈТЕ - ИСКАНДЕР-М ИЗНЕНАДИО УКРАЈИНСКИ МИГ-29: Ловац погођен на међународном аеродрому Дњепар, страдали и путнички Јак-40 (ВИДЕО)

Foto telegram

Meta je bio lovac MiG-29 ukrajinskog vazduhoplovstva, koji, kako ruski izvori tvrde, ukrajinske oružane snage redovno koriste za bacanje kontrolisanih preciznih bombi JDAM i HAMMER.

Izviđanje i prenos koordinata vršio je bespilotna letelica Orlan-10. Četiri obližnja civilna aviona Jak-40 su takođe bila na udaru Iskandera.

Dobivši precizno navođenu municiju od SAD i Francuske, ukrajinska avijacija je ponovo počela da predstavlja opasnost za ruske snage. Stoga je upotreba skupe balističke rakete 9M723 za uništavanje vremešnog MiG-a bila više nego opravdana.

Napominjemo da je ova grupa MiG-29 već napadnuta 19. aprila ove godine. Tada su Oružane snage Rusije upotrebile raketu Iskander-M OTRK sa kasetnom bojevom glavom.

Oko 40 MiG-29A, MiG-29S, MiG-29MU1 i MiG-29MU2 bilo je u službi kijevskih snaga pre početka ruske operacije u Ukrajini pre više od dve godine. Prošle godine Ukrajina je takođe dobila najmanje 27 MiG-29G i MiG-29AS iz Poljske i Slovačke.

Ruska vojska je oborila dobar deo od ovih lovačkih aviona ili ih uništila na zemlji. Međutim tačan broj se ne zna.

Uprkos brojnim nadogradnjama i fantastičnim performansama, ove avione stižu godine, te više nisu toliko efikasni. Nije poznato ni koliko je MiG-ova 29 trenutno u službi ukrajinskog vaduhoplovstva.

MIG-29 UKRATKO

Sovjetski/ruski višenamenski lovac presretač MiG-29, poznat i kao “Fulcrum” prema NATO oznaci, je prvi put poleteo 1977. godine. MiG-29 je prvobitno dizajniran kao presretač, ali je kasnije modifikovan za različite uloge, uključujući vazdušnu borbu, blisku podršku i izviđanje.

Dvomotorni avion s visokom manevarskom sposobnošću. Ima delta krila i nosi dva motora Klimov RD-33 smeštena sa strane trupa, MiG-29 ostaje jedan od najčešćih borbenih aviona na svetu. Tokom godina njegove masovne proizvodnje proizvedeno je 1600 aviona.

MiG-29 je bio u službi ne samo u sovjetskim zemljama, već i u zemljama NATO-a ali i ostatku sveta. Supersonični i izuzetno manevarski MiG-29 ima jedinstven dizajn integrisanog kola koji ne deli avion na trup i krila. Ima niz elektronskih sistema za otkrivanje i ometanje neprijateljskih signala.

Foto Tanjug/AP

Okvir aviona se sastoji od glatkih prelaza sa klasičnim bočnim zidovima samo u nosu. Poseduje troslojni kokpit s visokom vidljivošću i dizajnom koji olakšava rad pilota. MiG-29 je opremljen radarom N-019 ili N-010, zavisno od varijante.

MiG-29 je dizajniran za uništavanje svih vrsta vazdušnih ciljeva vođenim raketama i vazdušnom topovskom vatrom u teškim vremenskim uslovima, uključujući i u uslovima smetnji, kao i za uništavanje kopnenih ciljeva korišćenjem nevođenog oružja u uslovima smanjene vidljivosti.

oruzjeonline.com

BONUS VIDEO - RUSKA ARTILjERIJA NA DELU: Jedinica gađala položaje ukrajinske vojske na frontu u Hersonu

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

ALBANCI U PANICI: Nestaju im ljudi na Kosovu i Metohiji, podaci su drastični - u lažnoj državi i sami priznaju: Opšti očaj života!