RATOVI POMAŽU BOINGU: Ostvario profit iako su pojedini programi KC-46, T-7 u gubitku

Предраг Стојковић
Predrag Stojković

29. 04. 2024. u 22:14

BOINGOVA odbrambena jedinica zabeležila je gubitak od 222 miliona dolara u prvom kvartalu 2024. na dva svoja glavna razvojna programa sa fiksnim cenama, tankeru za dopunu goriva KC-46A Pegasus i trenažeru T-7A Red Hawk, objavila je kompanija u sredu.

РАТОВИ ПОМАЖУ БОИНГУ: Остварио профит иако су поједини програми КЦ-46, Т-7 у губитку

Foto: Tanjug/AP

KC-46 je pretrpeo gubitak od 128 miliona dolara, rekao je glavni finansijski direktor Brajan Vest investitorima u pozivu za zaradu, a gubici T-7 iznosili su 94 miliona dolara. U dokumentima dostavljenim U.S. Komisija za hartije od vrednosti, američka firma je saopštila da je gubitak KC-46 proizašao prvenstveno iz fabričkih poremećaja izazvanih ograničenjima u lancu snabdevanja, a gubitak T-7 usled viših troškova proizvodnje nego što se očekivalo.

To je drugi kvartal zaredom u kojem je Boing izgubio novac na tim programima. U poslednjem kvartalu 2023, kompanija je prijavila gubitak od 139 miliona dolara kombinovanih na dronu za dopunu goriva KC-46, T-7 i MQ-25 Stingray. Međutim, ti gubici su bili dovoljno mali da kompanija nije morala da ih javno objavi.

Najnoviji podaci donose kumulativne gubitke KC-46 na najmanje 7,1 milijardu dolara.

Program T-7 usporili su i problemi sa kvalitetom nekih delova za mlazne avione, koje je Boing dobijao od više dobavljača. Neki delovi su vraćeni originalnom proizvođaču da budu popravljeni, rekao je Boing za Defense News u februaru, ali su problemi sa kvalitetom odložili planirani početak početne proizvodnje T-7 niske stope za nekoliko meseci, do sredine 2024.

Sveukupno gledano, Boeing Defense, Space and Security pokazao je jači učinak od cele kompanije u prvom kvartalu 2024. godine, što je bilo povučeno zbog problematičnog sektora komercijalne avijacije.

Boing je mesecima pod intenzivnim nadzorom i kritikama nakon alarmantne vanredne situacije u letu kada su u toku leta eksplodirala vrata iz jednog od njegovih putničkih aviona 737 Maks.

Boing je zabeležio skoro 16,6 milijardi dolara prihoda u prvom kvartalu 2024, što je pad od 8% u odnosu na 17,9 milijardi dolara koliko je kompanija prikupila godinu dana ranije.

Izgubio je 355 miliona dolara u prvom kvartalu 2024. godine, iako je to bilo manje od gubitka od 425 miliona dolara koje je kompanija pretrpela u prvom kvartalu 2023. Veliki deo tog pada je došao iz sektora komercijalnih aviona kompanije — prihodi za koji su opali za 31% od 6,7 milijardi dolara pre godinu dana na 4,7 milijardi dolara.

-Naši rezultati u prvom kvartalu odražavaju neposredne akcije koje smo preduzeli da usporimo proizvodnju 737 kako bismo podstakli poboljšanja kvaliteta, rekao je izvršni direktor Boinga Dejv Kalhun u izjavi. „Odvojićemo vreme potrebno da ojačamo naše sisteme upravljanja kvalitetom i bezbednošću i ovaj rad će nas pozicionirati za jaču i stabilniju budućnost.

Boingov odbrambeni sektor doneo je skoro 7 milijardi dolara prihoda u prvom kvartalu, što je 6% više nego godinu dana ranije. Kompanija je takođe prijavila profit od 151 milion dolara, što je predstavljalo profitnu maržu od 2,2% i zaokret u odnosu na gubitak od 212 miliona dolara pre godinu dana.

Vest je rekao investitorima da je kompanija na putu da vrati sektor odbrane visokom jednocifrenom profitu 2025. ili 2026. Pentagonov predlog budžeta za fiskalnu 2025. pokazuje „snažnu potražnju“ za Boingovim proizvodima, rekao je on.

-Proizvodi imaju rezultate na terenu i uvereni smo da će naši napori... vratiti ovaj posao na nivoe performansi koje naši investitori prepoznaju, rekao je Vest.

Vest je primetio da testovi letenja vazduhoplovnih snaga na T-7 „teku dobro“ i da je služba završila testiranje klime u februaru u bazi Eglin na Floridi. Tokom tog testiranja u McKinley Climatic Laboratory, Vazduhoplovstvo je izložilo T-7 ekstremnim vremenskim uslovima kao što su jaka hladnoća i vrućina, vetar, prašina, ledena kiša, slani sprej i sneg.

Boing napreduje i "povlači rizik svaki dan" u svojim programima sa fiksnim cenama koji su imali problema, rekao je Vest, posebno u programu VC-25B Air Force One.

Boing će „proći kroz [izgradnju para novih Air Force One], a mi ćemo isporučiti dva aviona, a onda će to biti završeno kao program“, rekao je Vest.

defensenews.com

BONUS VIDEO - RUSKI LOVAC: Pogledajte snimak borbenog zadatka lovca Su-34

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (0)

IMAJU DOBRE IGRAČE, ALI OČEKUJEM PODRŠKU NAVIJAČA: Milojević pred meč sa Čukaričkim