OBOREN UKRAJINSKI MiG-29: Koliko je preostalo lovaca VSU? (VIDEO)
RUSKA vojska oborila je lovac MiG-29 ukrajinskog ratnog vazduhoplovstva, kojim je upravljao 23-godišnji pilot koji je izabrao pozivni znak „Plavi šlem“.
Za njegovo stradanje se saznalo iz čitulje.
Smrt 23-godišnjeg ukrajinskog pilota MiG-29 sa pozivnim znakom Plavi šlem prijavljena je tokom nedavnog leta, kažu ukrajinski mediji.
Ukoliko vratimo film unazad, poslednji izveštaj o obaranju MiG-29 ukrajinskih snaga došlo je pre tačno nedelju dana. Ministarstvo odbrane Rusije saopštilo je 29. decembra da je oboren upravo MiG-29.
Ranije je saopšteno da su 8. januara ujutru Vazdušno-kosmičke snage Rusije izvele raketni napad na Krivoj Rog u Dnjepropetrovskoj oblasti i na Čugujev u oblasti Harkov. Prema ukrajinskim izvorima, Moskva je rasporedila bombardere Tu-22M3 koristeći rakete H-22/32. U nizu regiona Ukrajine proglašena je uzbuna za vazdušni napad.
Pored toga, krstareće rakete H-101 su lansirane sa devet Tu-95MS na ciljeve režima Kijeva u Žitomiru i Hmeljnickoj oblasti, gde je pogođen aerodrom Starokonstantinov.
Objekti Oružanih snaga Ukrajine napadnuti su u oblastima u oblasti Hersonske oblasti pod kontrolom Ukrajine, kao i u oblastima Nikolajev i Odesa. Ruske bespilotne letelice kamikaze „Geranj” rade na objektima u Odesi.
KOLIKO JE AVIONA PREOSTALO UKRAJINI?
Gotovo je nemoguće odgovoriti na pitanje koliko Ukrajina trenutno ima aviona.
Sigurno je da su Ukrajini apsolutno potrebni avioni F-16, za kojima svetski centar moći aktivno sporvodi kampanju već skoro 8 meseci, što ukazuje da je situacija u vojnoj avijaciji Ukrajine daleko od ružičaste.
Ukrajinsku lovačku flotu činili sovjetski avioni MiG-29 Fulkrum, okosnica ukrajinske avijacije, i avioni Su-27 Flanker.
Zvanični podaci iz izveštaja Fight International, koji važi za početak 2022. godine, ukazuju na ukupan broj od 69 ovih letelica. Tako su Ukrajinci na početku invazije imali 43 MiG-a 29 i 26 Su-27. Dakle, ukupno 69 aviona.
Ponovo naglašavamo da se brojke odnose na vreme pre eskalacije sukoba. Nakon toga, Ukrajinci su hitno vratili u službu nekoliko aviona koji su bili u minimalnom operativnom stanju.
Koliko su Rusi oborili aviona, teško je tačno reći, ali ako je verovati zvaničnim podacima iz Moskve, Rusi su do sada uništavali ukrajinsku vojnu avijaciju, ako računamo i helikoptere.
Tako, prema poslednjem zvaničnom izveštaju koji je Ministarstvo odbrane predstavilo u Moskvi, tvrdi se da je od početka „specijalne vojne operacije“ uništeno ni manje ni više nego čak 464 ukrajinskih aviona i 247 helikoptera.
Brojke su verovatno preuveličane, međutim ni približno preterane kao navodni uspesi Ukrajine, pogotovo kada je reč o oborenim ruskim projektilima.
RUSI SU UNIŠTILI VOJNU AVIJACIJU UKRAJINE, ALI UKRAJINCI IPAK LETE
Ukrajinska vojna avijacija je očigledno inferiorna u svim aspektima od ruske, ali čak i tako, barem u prvim fazama invazije, Rusi nisu uspeli da iskoriste ovu prednost.
Godinu i po dana nakon invazije na Ukrajinu, Kijev je konačno dobio zeleno svetlo za prijem F-16 Fighting Falcon, ali ukrajinska vojna avijacija još uvek leti.
Ukrajina 6. avgusta obeležila Dan vojnog vazduhoplovstva. Događaj je bio u senci brutalnog rata koji se rasplamsao 24. februara 2022. godine, a traje od 2014. godine
Uprkos nadmoći ruske vojne avijacije, oružane snage Ukrajine uspele su donekle da uspore rusku avijaciju u prvoj fazi. Ovo kao i neuspeh ruskog vazduhoplovstva da pruži kopnenu podršku pešadijskim trupama verovatno su doprineli drugačijem ishodu od planiranog u prvoj fazi rata.
Iako sa jasno inferiornom vojnom avijacijom, Ukrajinci su uspeli da „uspore“ ruske avione tako što su razvili solidan mobilni „kišobran“ u zoni sukoba, koristeći različite protivvazdušne sisteme, zbog čega Rusi i dalje drže svoje avione podalje.
Balans broja aviona i tehnološkog napretka trebalo je da bude odlučujući u korist Rusije, što se nije dogodilo.
MIG-29 UKRATKO
Sovjetski/ruski višenamenski lovac presretač MiG-29, poznat i kao “Fulkrum” prema NATO oznaci, je prvi put poleteo 1977. godine. MiG-29 je prvobitno dizajniran kao presretač, ali je kasnije modifikovan za različite uloge, uključujući vazdušnu borbu, blisku podršku i izviđanje.
Dvomotorni avion s visokom manevarskom sposobnošću. Ima delta krila i nosi dva motora Klimov RD-33 smeštena sa strane trupa, MiG-29 ostaje jedan od najčešćih borbenih aviona na svetu. Tokom godina njegove masovne proizvodnje proizvedeno je 1600 aviona.
MiG-29 je bio u službi ne samo u sovjetskim zemljama, već i u zemljama NATO-a ali i ostatku sveta. Supersonični i izuzetno manevarski MiG-29 ima jedinstven dizajn integrisanog kola koji ne deli avion na trup i krila. Ima niz elektronskih sistema za otkrivanje i ometanje neprijateljskih signala.
Okvir aviona se sastoji od glatkih prelaza sa klasičnim bočnim zidovima samo u nosu. Poseduje troslojni kokpit s visokom vidljivošću i dizajnom koji olakšava rad pilota. MiG-29 je opremljen radarom N-019 ili N-010, zavisno od varijante.
MiG-29 je dizajniran za uništavanje svih vrsta vazdušnih ciljeva vođenim raketama i vazdušnom topovskom vatrom u teškim vremenskim uslovima, uključujući i u uslovima smetnji, kao i za uništavanje kopnenih ciljeva korišćenjem nevođenog oružja u uslovima smanjene vidljivosti.
oruzjeonline.com
BONUS VIDEO - ŠOJGU IZNEO PODATKE O KONTRAOFANZIVI Ukrajina izgubila 125.000 vojnika i 16.000 komada vojne tehnike
Preporučujemo
HEROJ UKRAJINE: Gubimo na svim frontovima, pokušavamo da preživimo (VIDEO)
08. 01. 2024. u 19:20
FRANCUSKI GENERAL PORUČIO: Putinu se smeši pobeda, uradio je sve što treba (VIDEO)
07. 01. 2024. u 17:00
DNEVNIK STEPINCA ZAGREB KRIJE DECENIJAMA: Intervju - Prof. dr Predrag Ilić, autor trotomne studije o zločinima u NDH
O NEKADAŠNjEM zagrebačkom nadbiskupu Alojziju Stepincu (Brezarić, 1898 - Krašić, 1960) i njegovoj ulozi u Nezavisnoj Državi Hrvatskoj tokom Drugog svetskog rata, objavljen je u Republici Hrvatskoj ogroman broj istoriografskih i hagiografskih knjiga, zbornika radova, feljtona, članaka, ali ne i njegov dnevnik u pet knjiga, koji je vodio od 30. maja 1934. do 13. februara 1945. godine.
15. 12. 2024. u 13:55
DA LI JE MOGLO GORE? Evo zašto je pred reprezentacijom Srbije "nemoguća misija" u kvalifikacijama za Svetsko prvenstvo?
Fudbalska reprezentacija Srbije igraće u grupi K sa Engleskom, Albanijom, Letonijom i Andorom u okviru kvalifikacija za Svetsko prvenstvo 2026. ali je selekcija "gordi albiona" nešto što će predstavljati najveći problem izabranicima Dragana Stojkovića Piksija. Ne samo zbog kvaliteta, već i zbog nečeg drugog.
14. 12. 2024. u 13:16
"TRAGEDIJA, POČIVAJ U MIRU" Anđušića pogodila vest - našli ga mrtvog: "Nikad ne znate kroz šta ljudi prolaze"
"TRAGEDIJA, počivaj u miru..."
17. 12. 2024. u 18:26
Komentari (1)