BESPILOTNI SU-75 ŠAH-MAT: Ima novi dizajn repa i krila, već ima zainteresovanih kupaca(VIDEO)

P. Z. S. / bulgarianmilitary.com

30. 09. 2023. u 20:03

U OVOM brzo napredujućem dobu tehnologije, značaj bespilotnih letelica brzo raste i otkriva sjajne izglede za mnoge nacije. Tokom foruma Armija-2023, održanog u demonstracionoj bazi aerodroma Kubinka, Rusija je prvi put predstavila maketu svoje najnovije kreacije – lovca Su-75 šah-mat u bespilotnoj varijanti.

БЕСПИЛОТНИ СУ-75 ШАХ-МАТ: Има нови дизајн репа и крила, већ има заинтересованих купаца(ВИДЕО)

Foto: Profimedia


Takvo otkriće izazvalo je ogromno iščekivanje i radoznalost među onima koji su željni da prvi put vide dizajn ovog bespilotnog lovca. Bespilotni Su-75 šah-mat, na početnoj inspekciji, čini se da je upadljiva varijanta. Ova pretpostavka je u skladu sa širokim spektrom naoružanja koje je već dizajnirano za ovaj borbeni avion.

Takva alternativa najavljuje mogućnost revolucije u vojnoj avijaciji, obuhvatajući prednosti visoke preciznosti i manevrisanja u operacijama bez posade.

 

NOVI DIZAJN REPA I KRILA

Uključivanje bespilotnih borbenih aviona čini suštinski element strateških planova mnogih nacija i čini se da Rusija drži korak sa ovim savremenim trendom. Ova adaptacija bi mogla značajno da poboljša vazdušnu patrolu i efikasnost nadzora, čime bi se promovisala razumnija upotreba oružja i resursa.

Mora se uzeti u obzir da bi bespilotne varijante borbenih aviona mogle da odstupaju od njihovih verzija sa posadom. Kao ilustracija, Su-75 Šah-mat pokazuje izmene na krilima i repu, što se verovatno pripisuje optimizaciji za automatizovani rad.

Implementacija ravne mlaznice, srodne S-70 Ohotniku, takođe je verovatna. To bi moglo poboljšati aerodinamičku efikasnost i upravljivost drona.

Foto printskrin jutjub found and explained


TESTOVI SU-75

Provokativno, raspored testiranja za verziju Su-75 šah-mat sa posadom postavljeni su za narednu godinu. Suočeni sa geopolitičkom situacijom koja se neprestano razvija, hitnost ruske odbrambene industrije da ubrza ovu proceduru je opipljiva. Oni imaju za cilj da brzo ugrade i primene naprednu tehnologiju u ovo sve brže rivalstvo u naoružanju. Ovde bi čak i jedan dan mogao da napravi drastičnu razliku.

Bespilotni Su-75 Šah-mat nije samo još jedan dron – on predstavlja ključni razvoj u istoriji ruskog vazduhoplovstva. Ovaj model predstavlja nove strategije vojnih operacija i podržava savremeni borbeni potencijal Rusije.


SU-75 JE EKONOMIČAN

Kako nastavljamo, praćenje napretka projekta sigurno će izazvati radoznalost. Sve je veća očekivanja za dalji napredak.

-Među jednomotornim avionima pete generacije i njihovim kolegama iz ranije generacije, samo Šah-matov glavni rival, F-35, pokazuje konkurentske performanse. Zaista, F-35 nadmašuje ostale. Međutim, model šah-mat trijumfuje u ekonomiji – kritičan faktor koji treba zapamtiti. Ekspert je istakao da je operativni trošak Šah-mat-a po satu leta samo sedmina u odnosu na F-35 — značajna prednost, kaže ruski stručnjak, a citira Avia.pro.


TRI VARIJANTE

Razvoj novih borbenih aviona kompanije Suhoj navodno napreduje. Ujedinjena avio-kompanija [UAC], prema informacijama TASS-a, je u procesu stvaranja tri verzije lakog taktičkog aviona Su-75. To će uključivati jednosed, dvosed i model bez posade. Štaviše, papirologija nagoveštava planirana poboljšanja prvobitnog dizajna strukture karoserije Su-75 Šah-mat.

Zanimljivo je da izgleda da ova renovirana struktura trupa deli sličnosti sa probnim konceptom dizajna lovca 6. generacije kompanije Lokid Martin – deo inicijative Next Generation Air Dominance [NGAD]. Izmene dizajna, uključujući uvećani sekundarni unutrašnji flaps i reformisani deo repa, obećavaju poboljšanu aerodinamiku i čvrstinu.

Predložene promene se odnose na bočne strane trupa, kobilice, osnove kobilice i ivice konture usisnika vazduha, a sve su dizajnirane da smanje radarsku vidljivost. Model sa dva sedišta ima izduženu kabinu, dok se verzija bez posade drži dizajna modela sa jednim sedištem. Jedna primetna razlika u bespilotnom Šah-mat-u je ta što mu nedostaje kokpit, što ga izdvaja od njegove varijante sa jednim sedištem. Prvi let jednomotornog lovca Su-75 nove generacije, prvobitno planiran za 2023. godinu, UAC je odložio za 2025. Planovi su da se masovna proizvodnja pokrene do 2027. godine.

Jedno od mogućih objašnjenja za odlaganje moglo bi biti Suhojev neobjašnjiv pomak ka ideji otvorene arhitekture, zajedno sa dodatkom tri nova modela. Ovo razumno zahteva više prilagođavanja dizajna i ažuriranja dosijea patenata. Usred skepticizma u pogledu izgleda Su-75, 19FortyFive sugeriše prednost. Korišćenje opreme i delova iz Su-57 moglo bi da ubrza ambiciozni vremenski okvir. Međutim, valjanost ruske tvrdnja o agilnosti Su-75 koja je uporediva sa američkim lovcem F-35 Lajting 2 i dalje postavlja pitanja.


NIGERIJA JE ZAINTERESOVANA

Su-75 Šah-mat, ruski borbeni avion pete generacije proizvođača Suhoj, naizgled je privukao pažnju Nigerije. Ova napredna letelica izbila je na scenu na izložbi vazduhoplovstva MAKS-2021 i od tada je snažno promovisana na međunarodnim tržištima od strane Rusije.

U međunarodnom reklamnom “krstaškom pohodu” 2021. učestvovali su glumci koji su glumili „pilote“ iz zemalja u fokusu kampanje, uključujući Nigeriju. Potvrda o zainteresovanosti Nigerije za letelicu stigla je od Dmitrija Šugajeva, direktora ruske Federalne službe za vojno-tehničku saradnju. Ova potvrda se dogodila na prestižnom forumu Rusija-Afrika.

Šugajev je otkrio da je Nigerija pokazala entuzijazam za različite tipove ruske vazduhoplovne opreme. On je, međutim, upozorio da bi razgovori o konkretnim ugovorima na ovoj raskrsnici bili preuranjeni. Pored toga, Šugajev je otkrio da je Rusija delimično izvršila prethodni ugovor – porudžbinu za 12 borbenih helikoptera Mi-35 iz 2019. koju je naručila Nigerija.

BONUS VIDEO - RUSKA PACIFIČKA FLOTA: Izvođenje vežbe odbrane Severnog morskog puta

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
pogledaj sve

Komentari (0)

MISTERIOZNI NESTANAK TITA: Niko nije znao gde je bio 13 dana, a kada se vratio više nije bio isti