KRENULI AUTOMOBILI KOJI IMAJU OČI: Budućnost već na drumovima
AUTOMOBIL "s očima" u širokoj upotrebi sišao je na evropske drumove. U Velikoj Britaniji je isprobano i odobreno vozilo tipa "plavo krstarenje" marke "ford mustang mah E" kome nije potreban aktivan vozač. Onaj ko sedi za komandama treba samo da nadgleda situaciju.
To ne znači da će vozač moći da radi šta mu je volja. Obaveza mu je da prikuje pogled na put. Kamere u vetrobranskom staklu upozoravaju ga zvučnim signalom da mora da se usredsredi na kontrolu onoga što rade kamere, ukoliko mu pažnja odluta.
Ceo sistem isprobalo je petsto dobrovoljaca na putevima. Većih problema nije bilo, pa je od 24. jula stigla dozvola za upotrebu na Ostrvu, a uskoro se očekuje i za Francusku i Nemačku. Pravilo važi za 6.000 kilometara britanskih auto-puteva čije trake su precizno iscrtane za oko kamere, a uskoro će, kada se sve bude proširilo na Francusku i Nemačku, takva vožnja biti omogućena na ukupno 22.000 kilometara.
Naravno, vozilo je, osim automatskog okretanja volana praćenjem bele linije, opremljeno i sada već standardnim mogućnostima držanja odstojanja sa kolima ispred i sa strane, uz automatsko ubrzavanje i kočenje.
I do sada je bilo eksperimentalnih vozila koja su se "sama kretala", ali ovo je prvi put da se to koristi u široj upotrebi u Evropi i praktično je na raspolaganju svakome ko želi, i može, da kupi ovaj automobil. Faktički da nema pravnih i tehničkih poteškoća za njegovu vožnju auto-putevima širom Evrope.
Ovo tehnološko dostignuće predstavljeno je kao korak više ka potpunoj automatizaciji vožnje. Do sada je u SAD sličnu mogućnost imalo oko 200.000 vozača, bez izazvanih većih udesa. Mogućnost takvog upravljanja nudi i američka konkurentska firma GM. To je moguće i kod "Mercedesa", za sada samo do brzine od 60 kilometara na sat u gradskim gužvama u Nemačkoj, dok "Tesla" najavljuje nešto slično "Fordu" za svoju četvrtu generaciju vozila koja uskoro treba da se pojavi. Veliki broj automobila danas prati belu liniju, ali je vozač ipak primoran da drži ruke na volanu, o čemu ga upozorava senzor. Sada to više nije slučaj.
Oni koji se oslanjaju na kamere u vožnji ističu da je ljudski faktor najčešći izazivač nesreća na putu. Čovek je, izgleda, već postao višak u vožnji, ali ona bez njegove kontrole, ipak, još neće moći da se obavlja.
MAKRON SVE IZNENADIO: Evo šta kaže o pregovorima sa Putinom
FRANCUSKI predsednik Emanuel Makron rekao je da ne isključuje mogućnost pregovora sa ruskim predsednikom Vladimirom Putinom „kada kontekst dozvoljava“.
17. 11. 2024. u 21:03
ŠTA JE ATACMS KOJIM ĆE UKRAJINA UDARITI NA RUSIJU? Američka raketa ima domet 300 km, koristi se za gađanje ovih ciljeva
ADMINISTRACIJA američkog predsednika Džozefa Bajdena ukinula je danas ograničenja koja su dosad Ukrajini blokirala upotrebu američkog oružja za napade duboko na rusku teritoriju.
17. 11. 2024. u 19:48
"TERALI SU ME DA RADIM JUTARNjI PROGRAM, NASILNO - PO KAZNI": Olivera Kovačević o karijeri na RTS-u
VODITELjKA Olivera Kovačević je o svojim počecima, izazovima u poslu, o tome zašto ponekad poželi da bude vikinška ratnica, kao i o svemu što joj daje snagu i inspiraciju.
17. 11. 2024. u 09:28
Komentari (0)