SVE O MOĆNOM KA-52 ALIGATORU: Zbog čega je jedinstven ovaj ruski jurišni helikopter (VIDEO)
RUSKA vojska objavila je seriju video snimaka na kojima se vidi kako jurišni helikopteri Ka-52 Aligator uništavaju niz NATO oklopnih vozila u Ukrajini, uključujući tenkove Leopard i borbena vozila pešadije Bredli, usred kontraofanzive Kijeva.
Kakvo je poreklo Ka-52? Šta helikopter čini jedinstvenim? Sputnjik istražuje. Sudeći po snimcima koje je objavila Vojska, jurišni helikopter Ka-52 Aligator postao je vrhunsko oružje, tražeći, nalazeći i ciljajući sve, od oklopnih vozila i tenkova do uporišta VSU, i služi kao okosnica ruske rotacione frontove avijacije.
KAKO JE NASTAO KA-52 ALIGATOR?
Poreklo Ka-52 se može pratiti još iz sovjetskog perioda, kada je Konstruktorski biro Kamov započeo razvojne radove na starijem rođaku helikoptera, Ka-50 Crna ajkula – visoko upravljivom, po svim vremenskim uslovima, nosaču velikog tereta, jednosednom jurišnom i izviđačkom helikopteru sa jedinstvenim koaksijalnim rotorskim sistemom, 1970-ih, a testiranje je počelo 1982. U vreme kada je Ka-50 ušao u službu sredinom 1990-ih, SSSR se raspao i ruska ekonomija je bila u depresiji, ostavljajući malo novca za masovnu proizvodnju. Izgrađeno je samo oko 16 helikoptera serije Ka-50. Držeći nos iznad vode, Kamovovi inženjeri su nastavili da unapređuju i modernizuju svoju pticu – održavajući njen dizajn ažurnim i u skladu sa najnovijim tehnološkim standardima. Rezultat je bio Ka-52, modifikacija Ka-50 sa jedinstvenim rasporedom sedišta jedan pored drugog, sa drugim članom posade koji je imao zadatak da upravlja teškim izviđačkim radarom i optičko-elektronskim sistemom za nadzor i ciljanje. Ka-52 ima niz drugih značajnih razlika u odnosu na Ka-50, uključujući manje izbočenu konfiguraciju nosa - dizajniranu da smanji radarski profil dvoseda, i prilagođeni sistem za izbacivanje (pilota) pomoću rakete da bi se uračunala potreba za izbacivanjem dva umesto jednog. Ka-52 je takođe teže naoružan, ima šest tvrdih podvesnih tačaka umesto četiri. Štaviše, helikopter ima novi 'Argument-52' avionski kompleks za sve vremenske uslove sa otvorenom arhitekturom, automatizovanim nadzorom i sistemom za praćenje leta, šifrovanim vazdušnim komunikacionim sistemom, vazdušnim odbrambenim kompleksom i naprednim radarskim kompleksom velikog dometa poznatim kao Arbalet-52. Sve u svemu, oko 86 odsto komponenti Ka-52 je identično sa platformom Ka-50. Ka-52 je počeo da se proizvodi 2008. godine, a ruska vojna avijacija počela je sa radom helikoptera 2011. godine.
ZAŠTO KA-52 ALIGATORI IMA KOAKSIJALNE ROTORE?
Koaksijalni raspored rotora Ka-52 je njegova posebna karakteristika i jedinstveno je inženjersko rešenje koje omogućava mnogo veću efikasnost u poređenju sa dizajnom jednog rotora, a takođe eliminiše potrebu za repnim rotorom. Dizajn sa dvostrukim rotorom helikoptera daje mu neuporedivu brzinu penjanja i karakteristike manevrisanja koje su se pokazale vitalnim za izvođenje manevara izbegavanja.
KOJE JE GLAVNO NAORUŽANjE KA-52?
Ka-52 je naoružan bočnim topom 2A42 kalibra 30 mm. Može biti opremljen laserskim protivtenkovskim projektilima 9M120 Ataka sa tandem kumulativnom bojevom glavom ili varijantom termobarične bojeve glave 9m120F za upotrebu protiv utvrđenja, 9K121 Vihr protivoklopna raketa sa tandem HEAT bojevom glavom dometa12km i probojne moći od 1.000mm. Helikopter takođe može biti opremljen raketama vazduh-vazduh Igla-V za upotrebu protiv vazdušnih pretnji i Hermes-A, vazdušnom verzijom višenamenskog raketnog sistema koji se koristi protiv zemaljskih i vazdušnih ciljeva na dometima do 100 km. Helikopter takođe može da nosi niz vazdušnih bombi ili nevođenih raketa vazduh-zemlja kalibra 240 mm S-24. Ka-52 ima ukupnu borbenu nosivost do 2.800 kg - imajte na umu ovu drugu cifru, važno je.
KAKO KA-52 MOŽE DA IZBEGNE VSUSKOJ PVO?
Karakteristike manevrisanja Ka-52 u velikoj meri pomažu da izbegne VSUski vazdušni napad, sa izduvnim difuzorima i dispenzerima koji pomažu u borbi za prevaru projektila. Pored toga, helikopterski paket za elektronsko ratovanje Vitebsk-25 nedavno je dospeo na naslovne strane nakon što je Ka-52 navodno odbio napad 18 VSUskih MANPAD-ova i preživeo, detektujući i ometajući njihove frekvencije pre nego što su imali priliku da ga se domognu. Vitebsk-25 se navodno može zaglaviti pretnje u opsegu 4-18 GHz preko 120 stepeni azimuta i 60 stepeni elevacije.
KAKO SE KA-52 POREDI SA AH-64 APAČ?
Kada su sovjetske vlasti naredile da počnu rad na Ka-50 1970-ih, to je bio direktan odgovor na obaveštajne izveštaje da je američka vojska radila na stvaranju nove generacije jurišnog helikoptera. Stoga ne bi trebalo biti iznenađenje da Ka-50/52 i Hughes Helicopters/McDonnell Douglas/Boeing AH 64 Apač dele površne sličnosti – s obzirom na to da su i jedni i drugi preuzeli dizajnerske naznake i ugrađenu avioniku, motor i naoružanje od tada vrhunske tehnologije vojnih helikoptera.
Za razliku od Ka-52 sa svojim koaksijalnim sistemom lopatica 3x3, Apač koristi tradicionalni jednostruki rotor sa četiri lopatice, plus tradicionalni repni rotor. Ka-52 imaju veću maksimalnu brzinu i veći maksimalni domet od Apača zahvaljujući dizajnu rotora (315 km na sat i 1.100 km u odnosu na 305 km/h i oko 480 km, respektivno). Apač nadmašuje ruski helikopter u pogledu plafona leta i sposoban je da se popne na oko 20.000 stopa u poređenju sa 18.000 stopa Ka-52. Ugrađena avionika i oružje helikoptera su uporedivi, sa Apačem koji ima rotacioni top od 30 mm M230, četiri čvrste tačke za niz raketa vazduh-zemlja, vazduh-vazduh i bombi, za ukupnu nosivost od oko 770 kg – što je preko tri puta manje od Ka-52! Međutim, američka vojska je razvila program pomoćnih krila dronova kako bi pomogla u identifikaciji i napadu VSUskih ciljeva, što bi trebalo dodatno da poboljša smrtonosnost Apača.
KO IMA KA-52 PORED RUSIJE? KOLIKO ONI KOŠTAJU?
Ka-52 upravljaju Vazdušno-kosmičke snage Rusije i Ruska pomorska avijacija, kao i egipatsko vazduhoplovstvo. Kairo je dobio komplet od najmanje 46 Ka-52 kao deo ugovora o amfibijskom jurišnom nosaču Mistral. Do danas je proizvedeno oko 200 aligatora. Ruska vojska je ostala zatvorena u vezi sa cenom helikoptera, iako su neka istraživanja ruskih medija 2021. otkrila da je cena po jedinici iznosila oko 1,075 milijardi rubalja (oko 13 miliona dolara).
BONUS VIDEO - HELIKOPTER Ka-52: Priprema posade za izvođenje dejstava u oblasti Krasnog Limana
Preporučujemo
NAJTRAŽENIJI RATNI AVIONI: Kupcima je F-35 “najomiljeniji”, broj dva će vas iznenaditi
11. 07. 2023. u 21:30
UKRAJINA DOBIJA ZABRANU 20 GODINA! Trampov predlog: "Ako im se ne sviđa, imamo i drugu varijantu"
IAKO će u Ovalni kabinet Bele kuće ući tek za dva i po meseca, već su počele analize može li Donald Tramp ispuniti predizborna obećanja i doneti mir Ukrajini i Bliskom istoku. Prema pisanju "Vol strit džornala", koji se poziva na izvore bliske Trampu, savetnici novoizabranog predsednika nude zamrzavanje rata duž prve linije, konsolidaciju okupiranih teritorija za Rusiju, demilitarizovanu zonu i zaustavljanje integracije Kijeva u NATO na 20 godina.
08. 11. 2024. u 09:02
PUTIN ZAPUŠIO USTA ZAPADU: Njegove reči o Olimpijskim igrama paraju uši
VLADIMIR putin govorio je Olimpijskim igrama koje su pre nekoliko meseci održane u Parizu
08. 11. 2024. u 18:34
UDARIO NA POLICIJU: Kako je umro Romeo Savić, Kneletov drug - u noći kad je Aleksandar ubijen sumnja se da mu je ostavio poruku u hotelu
"OTIMAO sam 'robu' i automobile pokvarenim policajcima. Voleo sam da to radim inspektorima koji su i sami kriminalci, a nisu imali smelosti da stanu naspram mene. Možda sam i preterivao, ali se kunem da niko pošten od mene nije stradao. Uvek sam uzimao od cinkaroša, pijanaca i 'indijanaca', ponižavao ih i maltretirao! Često sam to činio zbog drugih. Posle me je to mnogo koštalo."
08. 11. 2024. u 19:44
Komentari (0)