KOMANDANT UKRAJINSKOG RV: Rusija "ubija" ukrajinske borbene pilote koji lete zastarelim avionima, trebaju nam F-16

P. Z. S. /eurasiantimes.com

20. 03. 2023. u 18:37

KOMANDANT ukrajinskih vazduhoplovnih snaga, general Serhij Holubcov, izjavio je u intervjuu za britanske medije da Kijev gubi svoje vrhunske pilote borbenih aviona dok čeka da SAD dozvole isporuku F-16.

КОМАНДАНТ УКРАЈИНСКОГ РВ: Русија убија украјинске борбене пилоте који лете застарелим авионима, требају нам Ф-16

Foto printskrin telegram RVvoenkor

Komandant je za Tajms rekao da je američka procena ukrajinskih pilota lovaca pokazala da će biti kvalifikovani za letenje F-16 za manje od šest meseci obuke.

On je naveo da su se dva njegova pilota nedavno vratila u zemlju nakon detaljne procene američke vojske.

General Holubcov je objasnio da su dvojica pilota provela tri nedelje u SAD, na odličnoj obuci na simulatoru F-16 da lete kao tim uz korišćenje oružja.

On je rezultate obuke opisao kao „veoma dobre“, dodajući da je ukrajinskim pilotima potrebno manje od šest meseci da nauče da lete i koriste oružje F-16.

General je takođe osporio tvrdnje zvaničnika NATO-a da bi se obuka potrebna za ukrajinske pilote mogla produžiti na nekoliko godina.

Holubcov je dalje tvrdio da bi neki piloti mogli biti obučeni za još kraće vreme.

-Veštine pilota su ocenjene izuzetno visoko, a ovi momci su bili samo prosečni piloti. Svaki pilot je jedinstven, tako da treba da postoji individualni plan obuke, objasnio je on.

Dakle, na osnovu procene i prethodnog iskustva ukrajinskih pilota, ukrajinsko vazduhoplovstvo predviđa da može drastično da skrati trajanje obuke. Komandant je izrazio nezadovoljstvo zbog kašnjenja NATO-a u snabdevanju savremenih ratnih aviona, posebno aviona F-16.

Foto Tanjug/AP

F-16


ZAŠTO SU UKRAJINI POTREBNI F-16?

Predsednik Vladimir Zelenski zatražio je američke avione F-16 dok se Ukrajina sprema da pokrene očekivanu kontraofanzivu, ali zapadni partneri nisu bili voljni da prihvate njegov zahtev navodeći obimnu obuku pored prelaska ruske „crvene linije“.

Predsednik Bajden je nedavno rekao prošlog meseca da SAD neće isporučivati F-16 Ukrajini „za sada“. Međutim, Poljska i Slovačka su prošle nedelje odlučile da prebace Mig-29 iz sovjetske ere u Kijev, što je odluka koja je odlagana više od godinu dana zbog straha od eskalacije sa Kremljom.

U međuvremenu, po pitanju vojne prednosti, Kremlj je obično bio odbojan, navodeći da snabdevanje Ukrajini više MiG-ova iz sovjetske ere neće promeniti pravac bitke.

Kao rezultat toga, postoji sve veći pritisak na NATO da Kijevu obezbedi naprednije avione. Bivši britanski premijer Boris Džonson ranije je pozvao Veliku Britaniju da prebaci svoje tajfune u Ukrajinu kako bi "probili led", ali stručnjaci kažu da bi upravljanje velikim brojem ratnih aviona bilo izazov za zemlju.

Šef ukrajinskog vazduhoplovstva je naveo da je Ukrajini potreban veliki broj aviona iste vrste sa obiljem rezervnih delova.

Holubcov je naglasio da oni nisu rigidni ni u jednom konkretnom modelu, već u tehničkim specifikacijama, rekavši da ukrajinsko vazduhoplovstvo može da koristi bilo koju platformu koja može da nosi i koristi uporedivu municiju i ima slične specifikacije kao F-16.

On je nastavio ističući da su odlučili da se fokusiraju na F-16 pošto postoji više od 4.000 aviona širom sveta, što olakšava njihovu zamenu i nabavku rezervnih delova.

Uprkos upozorenjima brojnih stručnjaka da bi zapadni lovac mogao da pretrpi štetu od starih betonskih pista, ukrajinska vojska je redovno insistirala da su mere na zemlji već preduzete.

Foto: Jutjub/lazzaric92

Holubcov je odbacio argumente da infrastruktura njegove nacije ove godine nije mogla biti spremna za brze, moderne avione.

On je naveo povoljnu procenu ukrajinskih pista koje je napravio proizvođač F-16 2021. godine i obuka 2018. u kojima su američki avioni, F-15 i F-16 sletali na ukrajinsko tlo.
Američki proizvođač je pregledao pistu na tri ukrajinska aerodroma, Ozerne, Vasilkov i Starokostjantinov, i zaključio da bi mogli da prime moderne borbene avione.

Međutim, kompanija je predložila nekoliko poboljšanja, kao što je izravnavanje pista, čime se ministarstvo infrastrukture već bavi, napomenuo je Holubcov.

Komandant je ublažio zabrinutost da će mlaznjaci sa zapada biti brzo uništeni, rekavši da su njegovi piloti izvodili i po 50 letova dnevno kako bi sprečili Ruse da naruše ukrajinski vazdušni prostor.

Za gubitak svojih najboljih pilota okrivio je nedostatak odgovarajuće opreme.

Moderni avioni sa većim dometom, prema Holubcovu, neophodni su za očuvanje života u gradovima koji su izloženi upornom ruskom bombardovanju jer ruski piloti neće moći da uđu u vazdušni prostor koji kontroliše Ukrajina.

S obzirom na to da su sadašnji avioni iz sovjetske ere zavisili od komponenti i naoružanja ruske proizvodnje, Holubcov je istakao da je prelazak na avione standarda NATO-a neizbežan.

BONUS VODEO - RUSKI LOVCI-BOMBARDERI PONOVO NA ZADACIMA: Snimci borbenih aktivnosti posada u avionima Su-25

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News

Komentari (14)

SVETSKI DAN HRANE: Značaj zajedničkih napora u borbi protiv gladi