"CRNE RUPE" PRETE PUTNICIMA: Uz tugu se rasplamsao i gnev posle najveće železničke nesreće u Grčkoj

Zvonko ŠIMUNEC

03. 03. 2023. u 14:02

BROJ žrtava najveće železničke nesreće u Grčkoj, kod mesta Tembi, na prilazu Larisi, i dalje raste.

ЦРНЕ РУПЕ ПРЕТЕ ПУТНИЦИМА: Уз тугу се распламсао и гнев после највеће железничке несреће у Грчкој

Foto AP

Prema zvaničnom saopštenju grčke Vatrogasne službe do ovog trenutka iz olupina vagon-restorana, koji je najviše stradao, izvučena su još dva ugljenisana tela, pa je sada broj žrtava porastao na 57.

Vatrogasci navode da je sedam tela potpuno ugljenisano, da je 12 tela moguće identifikovati, dok će za preostal biti neophodna DNK analiza. Taj proces se privodi kraju.

Organi Civilne zaštite najavljuju da bi se tokom dana moglo naći još tela pod olupinama voza. Medicinske službe su javile da je 80 odsto žrtava bilo između 19 i 28 godina.

Šef železničke stanice u Larisi, koji je uhapšen, priznao je grešku. Ovaj 59-godišnji službenik, koji je na dužnost stupio početkom januara, priznao je "da nije ključem zatvorio kolosek za teretni voz koji je dolazio iz Soluna i da je to neoprostiva greška".

Foto AP

Ipak, mediji dokumentovano izveštavaju da "Železnica Grčke" u ovom trenutku nema više od 70 odsto putne mreže pokrivene "sistemom daljinskog upravljanja", a da je upravo mesto gde se stravična nesreća dogodila deo tih "crnih rupa", koje praktično moraju službenici da kontrolišu i na kojem ogroman broj semafora nije u funkciji.

Opšte mišljenje je da čovek sa tako malo iskustva, na tako zahtevnom čvorištu, nije smeo da bude sam u smeni. No, protiv šefa stanice Larisa će biti podignuta optužnica za ubistvo iz nehata i ugrožavanje javnog saobraćaja sa smrtnim ishodom, za koje je predviđena kazna od 10 godina do doživotne robije.

Posle ministra ostavke su podneli i svi u hijerarhiji državne železnice, kao i u kompaniji "Helenik trejn". Iz iste kompanije saopštavaju da je sistem kontrole uspostavljen još 2000. godine, ali od tada ne može da se uspostavi pun kapacitet kontrole zbog nekompatibilnih softvera.

Upravo zbog toga se na delu pruge Atina - Solun sve radi "ručno", većina semafora nije u funkciji, jer da jeste ovakva nesreća nikada ne bi bila moguća. Paradoksalno zvuči, ali preskupi sistem je postavljen, ali iz tehničkih razloga ne radi, a isključeni su zastareli semafori koji su mogli da spasu silne živote mladih ljudi.

U međuvremenu, u centralnoj aveniji Singru, gde je sedište kompanije "Helenik trejn", došlo je do žestokih protesta više stotina mladih. Tražili su hitnu reakciju države, kazne za odgovorne i radikalno povećanje bezbednosti na prugama Grčke. Policija je intervenisala i većih sukoba nije bilo.

Zbog takve situacije premijer Kirijakos Micotakis će verovatno pomeriti datum vanrednih izbora. Iako je bio najavljen za 8. april, teško je poverovati da će u ovim okolnostima Micotakis testirati izbornu volju građana i to baš na dan kada će se obeležavati parastos žrtvama tragedije u Tembima.

Svegrčka federacija železničara proglasila je 24-časovni štrajk u znak upozorenja vlastima zbog teškoća i opasnosti sa kojima se susreće u radu.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
DNEVNIK STEPINCA ZAGREB KRIJE DECENIJAMA: Intervju - Prof. dr Predrag Ilić, autor trotomne studije o zločinima u NDH

DNEVNIK STEPINCA ZAGREB KRIJE DECENIJAMA: Intervju - Prof. dr Predrag Ilić, autor trotomne studije o zločinima u NDH

O NEKADAŠNjEM zagrebačkom nadbiskupu Alojziju Stepincu (Brezarić, 1898 - Krašić, 1960) i njegovoj ulozi u Nezavisnoj Državi Hrvatskoj tokom Drugog svetskog rata, objavljen je u Republici Hrvatskoj ogroman broj istoriografskih i hagiografskih knjiga, zbornika radova, feljtona, članaka, ali ne i njegov dnevnik u pet knjiga, koji je vodio od 30. maja 1934. do 13. februara 1945. godine.

15. 12. 2024. u 13:55

Komentari (2)

ZGROZILA JE RUSIJU: Upravo je uradila ovo na Svetskom prvenstvu - i odmah ju je stigla kazna