DRUGI ŽIVOT MiG-35: Zašto Rusija ponovo pokreće proizvodnju ovog borbenog aviona, nauštrb superiornog Su-75

P. Z. S. /bulgarianmilitary.com

19. 02. 2023. u 16:18

RUSIJA je objavila da Mikojan MiG-35 Fulkrum-F ulazi u serijsku proizvodnju. Nova serija će biti proizvedena u narednim godinama.

ДРУГИ ЖИВОТ МиГ-35: Зашто Русија поново покреће производњу овог борбеног авиона, науштрб супериорног Су-75

V.N.


Vazdušno-kosmičke snage Rusije (VKS) trenutno imaju osam MiG-35 – šest serijski proizvedenih i dva probna.

Mnogi ruski stručnjaci pretpostavljaju da će MiG-35 odložiti proizvodnju Su-75. U poslednje dve godine Moskva je Su-75 Šah-mat nazivala „superiornim“. Međutim, Su-75 je još uvek u procesu proizvodnje prvih prototipova. Nema testova na zemlji, a kamoli testiranja leta, što je razumljivo nemoguće u ovoj fazi.

Analiza BulgarianMilitary.com da Su-75 najverovatnije neće biti u proizvodnji mogla bi da se obistini. Multifunkcionalne mašine ponovo dolaze u prvi plan. Što više njih – takođe. Bar za ruski VKS. Pogotovo u svetlu konfrontacije u Evropi sada.

ZAŠTO JE MIG-35 ZAUSTAVLjEN 2016. GODINE?

Ujedinjena avio-kompanija (UAC) nije dala detalje o predstojećoj proizvodnji MiG-35. Ali sama vest o toj mogućnosti izaziva diskusiju. Rusija je 2016. godine izbacila MiG-35. Mnogo razloga je bilo onda. Prvo - povećani troškovi, drugo - oslobađanje od uslovne "raznolikosti" u VKS. Treće – nedostatak nultog ujedinjenja između porodica Suhoj i Mihojan. Četvrto – složena logistika.

Foto: Ministarstvo odbrane Republike Srbije

Neki ruski stručnjaci su 2016. smatrali da je ispravno dizajnirati nove borbene avione. Tako se rađa konkurencija. Čak i ako dizajn nije dobar, novi proizvod se može roditi iz novih i starih dizajna.

Ali danas je Rusija u drugačijoj ekonomskoj situaciji. Mnogo je složenije i odluka Moskve da obnovi proizvodnju MiG-35 je možda ispravna. Bolje se fokusirati na jednu stvar, kažu ruski mediji.


NEŠTO POZITIVNO

Ali mora da ima nekih pozitivnih stvari u MiG-u pošto je odlučeno da mu se vrati? I zapravo, ima ih dosta. Od redizajniranog i ozbiljno poboljšanog okvira aviona do potpuno nove elektronike i otvorene arhitekture. Ovo rešenje omogućava da se u najkraćem mogućem roku prilagode sva nova oružja koja lovac može da preuzme.

Ali glavna karakteristika se često naziva ažurirani radar Žuk-A sa AFAR-om. Trenutno je ključan za rusku avijaciju. Konkretno, ovaj radar se ne može pohvaliti karakteristikama visokih performansi. Međutim, njegove mogućnosti su u granicama slične stanice kao kod američkog F-16. tj. ograničenje radne udaljenosti od oko 200 kilometara.

Pored toga, MiG-35 je jeftin za održavanje, i to u velikoj seriji. Neki stručnjaci smatraju da rusko vazduhoplovstvo treba da se sastoji od jedne trećine teških aviona i dve trećine lakih aviona. Sa takvim odnosom postiže se maksimalna efikasnost. A danas će za Rusiju upravo ovi elementi biti suštinski i igrati glavnu ulogu.


NA SCENU STUPA SU-75

Na sceni se pojavljuje još jedan višenamenski lovac, koji može ozbiljno da parira „trideset petom“ – Su-75. Ima veću listu prednosti. Na primer, šema sa jednim motorom. Da, pouzdanost opada i ovaj pristup je napušten još 1990-ih. Međutim, Rusija shvata da uz pravilno održavanje nedostatak drugog motora nije problem.

Istovremeno, cena Su-75 u celini je ozbiljno smanjena, njegovo održavanje je pojednostavljeno, itd. Po većini karakteristika približio se MiG-35. I to u nedostatku drugog motora. Prvo, Su-75 je borbeni stelt avion. Stelt je prednost u odnosu na zastarele protivvazdušne sisteme i njihove radare. Drugo, u slučaju narudžbe za VKS, glavni „čip“ može biti radar Belka. Tvrdi se da ima nenadmašne karakteristike.

Foto: Profimedia

Poređenja radi – Žuk-A vidi metu veličine 5 kvadratnih metara sa udaljenosti od 200 kilometara. Ali Belka može da otkrije pet puta manji objekat sa udaljenosti do 400 kilometara. Višestruka povećanja sposobnosti uspešno su demonstrirana tokom pravih vazdušnih borbi, gde je Su-57 koristio R-37M sa maksimalne udaljenosti od 400 km.
Čak i ako Su-75 mora da prepolovi svoje mogućnosti zbog veličine i drugih nijansi, ipak će biti bolji od Žuk-A. Treća i ne manje važna tačka je maksimalno ujedinjenje sa postojećom flotom. Ovo utiče na mnoge gore opisane tačke, čiji je ključ cena.

ZAKLjUČAK

Su-75 je veoma, veoma perspektivna mašina u smislu masovne proizvodnje. Međutim, MiG-35 ima ključnu prednost – već je u seriji i usvojen je u industriji, što može da igra ključnu ulogu.

Još uvek nema jednoznačnog mišljenja o Su-75 jer nijedan prototip još nije poeteo. Rusija se nada masovnoj proizvodnji Su-75 do kraja ove decenije.

Po svemu sudeći, do tada je MiG-35 kompromisna opcija. Živećemo i videti, ali šanse da Su-75 uopšte krene u serijsku proizvodnju se smanjuju svakim danom.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Pratite vesti prema vašim interesovanjima

Novosti Google News
pogledaj sve

Komentari (8)

NEVEROVATNI POPUSTI DO KRAJA MESECA! Ne propustite priliku za veliku uštedu